СЪДЪРЖАНИЕ

петък, 28 октомври 2011 г.

1173.2002.03.17 Приказка за Сиян Теул

Книга 34


17.III.138(2002)
Велико Търново

ПРИКАЗКА ЗА СИЯН ТЕУЛ



15,52ч.

          Йосиф стигна до предела, когато го помолих да стане баща - този път в съдружие с Духа. Сега и на новите Йосифовци и Марии казвам: смирете се да станете родители!
         Родителят се примирява, работи и търпи. Родителят се товари със сложни проблеми, поема всички напрежения и удари. Вие сега трябва да сте буферите на Словото, което днес пак се роди. Словото плаче пак в пелените си, задъхва се, понякога спира да диша. Щом бебето почне да не диша, родителите изпадат в паника. Словото нарочно се прави на младенец, понеже милостта към него е по-важна от това, което има да каже. Ако едно Слово говори с хиляди години, а не се е родила милост, каква полза?
         Няма миг, в който Словото да не е младенец. Вековете, народите, оглашените се въртят около Него, не знаят, че То върти вселената. Съществува независимо от всички и я върти, не се нуждае от помощ. Помощта на съществата, която изисква, е заради самите тях – за да оцелеят в това въртене. Затова Словото има нужда от майки, братя и сестри – Баща Му не се занимава с грижи. Крие се, но грижата Му е чрез тези, които са част от Него.
         Това е и разковничето. Който разпознава Словото и се грижи за него, той е част от Бога – майка брат или сестра на Словото, предан приятел. Който го оставя да се бори самò, осъжда го на смърт; но Словото не може никога да умре. То само видимо се качва на кръста – да види има ли някой, роден от Бога. В следващия миг пак се е родило някъде – пак плаче и се гърчи, посинява без въздух или от студ. За горделивите то е "извънбрачно" – нека умре...
 Много са начините, по които родените от друг баща, а не от Бога, се самоубиват, но най-бързият и сигурен е този: да не признаеш Словото. Като не го признаеш, ти се лишаваш от неговото изучаване и така се лишаваш от въздух, слънце, живот. Това, че ще вървиш няколко секунди по някоя земя с надуто самомнение, не те предпазва от смъртта – ти не си даже и една еднодневка. Бог е оставил и други извън Него да раждат, за да има нагледна изложба как изглеждат Неговите и чуждите деца. Ако някому чуждите се нравят повече, питаме: роден ли е сам той от Бога? (По принцип, не може да има нещо извън Бога, но в случая може би става дума за Тот или Бог Отец, който е само една от същностите на Цялостния Бог или Хол, Благия Дух – б.п.)
Сега всички вие – оклеветените, оскърбените, унизените – постъпвате правилно, че не искате да се оправдавате. Другите бащи и майки раждат същества, подобни на човеци, с единствената цел да злепоставят човеците. Човеците често се обиждат и почват да доказват от Кого са родени, от кого – охулени, но най-добрите скоро се осъзнават и престават с това. Светът е пълен с чужди творения – на всяка следваща крачка някой пак ще ни охули. Трябва ли да си губим времето и връзката с Бога? Това наистина е напълно излишно, защото приказките на злите са верни само за злите. Словото не се нуждае от защитници. Щом някой каже, че едно прекрасно цвете е отровно, ще почнат да го избягват само децата на дявола, които вярват на себеподобни. Пчелите и мушиците с дар от Бога нали кацат по него и се обменят? (Тук Диктуващият не е пояснил, че има и изключения: понякога се поддават и хора с искра Божия, която е силно замъждяла. Те обаче имат шанса да се осъзнаят, покаят и коригират – б.п.)

Сега чуйте приказка-сън... Тя е много кратка, но който иска, може да я украси и направи голяма.

Някога, много отдавна, от сърцето на Бога излязло едно странно Негово дете – по-невинно никой не бил виждал. Бог му дал и странен дар: "Съдбата на Квачката". В най-вътрешните царства на Баща му така наричали способността да излюпваш яйцата на всички същества и същности – без изключение. Мъдреците помнели такива случаи, но отпреди много, много вселени. Съществото, което се било родило сега, било толкова прекрасно, че веднага привлякло милиарди деца от най-различни бащи, включително и от Най-Тъжния. Най-Тъжният трябвало да ражда демони с най-различни тела: адски, животински, човешки, ангелски и даже тела на богове. Станало такова размесване на съществата с неговите творения, че навсякъде настъпил небивал смут. Станали безброй женитби, народили се безброй нови деца, но никой не знаел кой от кого е роден, кой какво представлява отвътре.
Когато се родил Сиян Теýл – човекът и ангелът-квачка, - Бог си отдъхнал облекчено: сърцето Му било родило вярното решение. Сега влюбените в този Негов син били толкова много и от толкова различни светове, че се явявала възможност да бъдат изпитани всички. Най-голямата тайна на Големия Баща, която знаел само Тъжният и била неизвестна дори на чудното дете-квачка, било че това дете нямало никакви органи – нямало как да създава същества. Това била, комай, единствената разлика между него и Баща Му. Материята, от която било създадено, била толкова девствена и чиста, че в нея не би могло да оцелее и се излюпи нито едно яйце – нито Божие, нито демонско. Дори Божиите яйца засега се излюпват с по-ниска степен на чистота там, където душите са разделени.
Сега всеки от вас може да си представи безчислените срещи на Сиян Теул – детето-квачка, родено от сърцето на Бога. Квачка, която не е снесла нито едно яйце... Неговата топлина обаче имала магичното свойство да излюпва всички яйца, посадени във всички същества и същности по вселената – дори мисловните. След известно време на близост, от всеки влюбен в него се излюпвали собствените му яйца, посадени в душата, сърцето или под кожата му. Никой не знае, че почти всички създания съдържат всички яйца на всички видове по вселената. Това била голямата Божия тайна, която знаел само Най-Тъжният. Бог снасял, чрез Своите Си, Божествените яйца в тялото на всекиго, а Тъжният – чрез демоните – демонските яйца. Каква била изненадата на ония, които имали повече демонски яйца, че след приближаване до детето-квачка от тях се пръквали най-отвратителни гъсеници, насекоми и чудовища! Това обаче ставало само тогава, когато в тях се раждало Обвинението. Ето защо, Сиян Теул, без да знае, можел да предизвиква у другите излюпване и на мисловните яйца. Всяко най-малко подозрение, всяка злоба, грубост, скържавост, ревност; всяко презрение, обвинение, тщестлавие и всеки душевен студ се превръщали в милиони малки яйца и скоро плъпвали в тялото на виновния.
Като не знаели тази тайна, и злите същества, и детето-квачка много се измъчвали. Те се нахвърляли с ярост срещу него, а то си мислело, че наистина е нечисто. Като усетели собствената си миризма и смрад, повечето същества я приписвали на него.
Макар и роден от сърцето на Бога и напълно целомъдрен, Сиян Теул имал още една крачка до съвършенството. Той искал да се чувства винаги невинен и чист и изпитвал жестоки болки от хули и клевети. Той не знаел, че по-големият му Брат – най-малкият и най-големият Син на Бога, Който все още кърви на кръста на всяко егоистично и невежествено сърце – бил станал едно с Баща си именно защото се бил примирил да стане едно с хората, с нечистите същества. Всички пороци пронизват и Него, всички болки и болести преминават и през Неговата плът! Той никога пред никого не се оправдава и никога не е казал някому: "Ти си виновен!". Приемайки всички вини и целия позор върху себе си, той е станал още по-чист, елмазено чист, абсолютно съвършен. Приел е кръста Си да Го мразят и обвиняват и не се е оправдал нито веднъж пред никого в цялата история на това тъжно и прекрасно Битие. И по същия начин не обвинява никого.

Шем – шемèн – шеменàм...

Кървете в самота – и бъдете напълно свободни!
                                                                                                  17,52ч.
"У Бога прощаването е закон, Той никога не държи нищо нечисто в Себе Си. Какво е казал Христос за Бога? – Че Отец никого не съди. Красивото у Бога е това, че Той помни само доброто, което сме направили, не помни злото. И като отидеш при Него, Той не говори за твоите прегрешения – те за Него не съществунат. Ако Бог имаше тази слабост да обръща погледа Си към една твоя погрешка, той нямаше да е Господ." (т."Двата природни метода-II", Сон5`98:33-34, б."Нашите длъжници" от 30.XII.192.)

"Всеки човек, който не прощава греховете на другите, един ден ще се превърне в една отровна бактерия." (пак там, стр.44)

"Любов, която не може да ти създаде най-големите нещастия и страдания; любов, която не може да те смъкне в ада, не е Любов." (пак там, стр.51)

"Ако не ви мразят хората, нищо няма да стане от вас – няма как да се повдигнете." (пак там, стр.94)
               
        "Ако ти не простиш на своя ближен, в тебе ще стане едно подпушване – едно блато ще се образува и там ще се появят милиарди микроби. И първо ти, с твоите деца, ще бъдете подложени на тези отрови." (пак там, стр.124)

        “Всяко нещо, което Бог е създал и му е вложил живот, вложил му е и Своя Дух. Пред това същество ние трябва да седим с благоговение! Да обичаш Бога, то значи да застанеш пред който и да е човек тъй, че да не гледаш неговата форма. В Божествения свят аз благоговея пред този човек - Бог е вложил Своя лъч, аз благоговея пред него. Следователно, когато правим добро, комуто и да е, ние го правим заради онази велика Любов, която блика навсякъде." (пак там, стр.136-137)

            "Аз вече от 20 години насам говоря тук, между българите, и те ми казват: “Говорù ни истината!”... - Чудно ми е, че след това пак се съмняват. Някои казват: "Знаеш ли, за тебе това говорят, онова говорят..." – Казвам: Е, това е развлечение за мене, една препоръка е то... Казва се в Евангелието на Матея, глава 5: "Радвай се, ако кажат за тебе някоя дума на лъжа!"
        Казвам: ако е лъжа, то е в моя полза. [...] Един ден ще се срещнем с тия, които са говорили лъжа за мене. Нека не мислят, че тъй ще мине! Не, има видовден!" (пак там, стр.264-270)
           
"Днес Христос ще дойде с множество ангели и ще повика тия, които познават Истината. Още повече ще бъдат съдени хората, които казват, че знаят Истината, но не я изпълняват." (пак там, стр.268)

"Чуете ли Божия глас, смирението ще дойде във вас и ще бъдете доволни от всичко в живота си. Тогава ще се разбирате и ще си говорите братски." (пак там, стр.277)

Коментар. Конкретният случай, по повод на който идва това осияние, е острото обвиняване на един човек на Словото, че е извършил нещо, за което той е абсолютно невинен. Има акашови записи – денонощни филми от живота ни, - в тях може да се види всичко. Не само да се види документално, но и да се проследят следствените дела и присъдите на Небесните комисии. Това става всяка нощ, не само след заминаването ни от този свят. В една "петминутка" през нощта всичко горе става ясно. Тук няма как да се поясни точно в какво се състои конкретното обвинение, но то е по принцип същото, както става в живота и във филмите на Земята: някому подхвърлят в къщата му наркотици или оръжие – и той отива в затвора. Има още по-коварни прийоми на тъмните сили, до такава степен "доказателствени", че и най-близкият, който до този момент ни е имал тотално доверие, след такава провокация се разколебава и почва да ни гледа с лоши очи. Той няма как да види кой е идвал в къщата и какво е изсипал. Има агенти на ада, които разработват и изпълняват крайно опозоряващи стратегии, с които целят да задоволят нуждата си да мразят. Те са извънредно опитни и с голям стаж като магьосници и отровители в минали прераждания. Но за да позволи Бог такова нещо, трябва да има някаква тайнствена и необяснима от нас цел. Или трябва да си платим за подобен грях от миналото, който сами сме извършили, или е дошъл моментът за едно специално Посвещение, при което човек не бива да се оправдава, трябва да си остане опозорен.

 С това Съдбата прави още едно наблюдение: дали някой ни е обичал Божествено. Божествената обич е безрезервна, даже и да сме наистина виновни. Пробва се дали някой е дошъл до положението "Прощавайте 77 пъти по 7". Ако вината ни е действителна, а не плод на чуждо коварство, толкова повече би трябвало да ни обича най-бизкият, за да ни прости. Но ако той е повярвал на клеветата или даже е видял нещо "с очите си" и не ни е простил, това значи, че той не е нашият човек. Точно поради това няма защо да съжаляваме. Нашият човек е незлоблив, лишен е от всякакво честолюбие, не умее да се обижда и да ревнува. Той е напълно сляп за грешките и недостатъците ни, даже за греховете ни. Нещо повече – самите ни реални простъпки той оправдава с всякви средства и даже ги обяснява като добродетели: любовта не може да живее с мисълта, че любимият е грешен. Ако някой е особено силно задоволен от някое разкритие, в което ние сме наистина виновни, и използва това като аргумент да ни обвини или да се разделим, това е най-големия тест дали той ни обича истински. Тази тънкост се разкрива детайлно в осиянието: "Грозота, опозоряване и пропадане" от 5.VII.144(2008)г.

            Именно в случаи като този, а той не е единствен, се вижда ясно кой чие дете е: на Прокурора, на Защитника или на Бога. Знаем от Словото, че Дяволът и децата му са обвинители, Христос и Неговите хора и ангели са адвокати, Съдия е само Бог – само Той може да отмерва окончателно и правилно. Ако някой си мисли, че е роден от Него и се вживява в неговата роля, той би трябвало да прилича на Баща си не само вътрешно, но и външно.


Няма коментари:

Публикуване на коментар