СЪДЪРЖАНИЕ

събота, 26 ноември 2011 г.

1254.2010.05.28 Обещаните сънища

Книга 38


29.V.146(2010)
София – Изгрев

ОБЕЩАНИТЕ СЪНИЩА


Тази нощ – поредното преживяване в горните светове, което минава за сън. Напоследък бе обещано да ни се дадат сънища, от които ще разберем откъде идваме и накъде оти­ваме. И те "заваляха" - даже и при приятелите, които не знаят за това обещание. Ще е необхоим голям труд да се прегледат писмата им и да се извлекат красивите и необикновени сънища. А ако се провери и в интернет с търсене на думите "сън", "съновидение", "сънувах", "видях насън", "присъни ми се" и пр., сигурно ще се открият още много случаи. Вероятно това ще се поотложи поради нуждата да се приготвят окончателно новопсалмите за печат, но всички имейли се съхраняват.

28/29 май 146 г. Почти невъзможно за описание. Всеки от нас представлява кристално слънце или планета в космоса. Абсолютно различен от всички останали и по цветове, и по видове кристали, и по идеите и чувствата, които носи на Битието, и по музиката, която излиза от него. Вероятно това е чул Питагор, за да говори за "хармонията на сферите". Интересното е, че на този етап страданието и болката помагат за кристализацията ни – инак сме още аморфни и неиндивидуализирани, пълни с илюзии. Комар да ни ухапе, това спомага за една микроскопическа степен на кристализация. Това би могло да стане и чрез блаженство и щастие, но то е една бъдеща епоха, когато ще престанем да се съпротивляваме на Бога.
Предишният сън също е неописуем с човешки думи. Отново попадане в цветните светове, като във всеки от тях се преживяват тъй фини и различни блаженства, че наистина е невъзможно да се разкаже за тях – все едно да разкажеш Пасторалната симфония някому, независимо дали е чуващ или глух. Наистина са ни обещани неща, които човешко око не е видяло и ухо не е чуло.
2/3.06.2010 Жив сън, с плач на глас даже и при събужда­нето... От него може да излезе разтърсващ роман, пиеса, ки­носценарий, съвременен мюзикъл. Ако се намери добър драма­тург, няма да е по-долу от "Мулен Руж". А може и да се напра­вят миниатюри по най-силните ни сънища (не само описаните тук) и да докажем, че не само Куросава може да сънува и да прави филми. Не че не сме се справяли българите със стихоп­летство и сцени и в Англия, Русия, Индия и пр. и още ни че­тат и играят, но сега имаме по-важна работа. Ще го пратя сега това на една добра приятелка – най-добрата ни кина­джийка, - а тя е вътре в "чорбата" и в световните конкурси за сценарии и съответните експерти и спонсори.
12 перфектни момичета са отворили "Салон за елитни мъже". Завършили са заедно козметика и фризьорство не за­щото не са съученички от естрадния отдел на Музикалното и някои от оперетния и опрения, а понеже животът е суров и трябва да се яде.
На етапи, една по една се пречупват и отварят и по-вътрешни зали и апартаменти в луксозната сграда под наем, където се занимават и с масажи и други работи с така наре­чените елитни мъже. Не само "така наречени" – гостуват им и реални първенци на човешката култура и цивилизация. Мо­мичетата стават хит, почват да печелят много, наемат си нови момичета и самите те могат вече да си позволят да пътуват по света и да се кефят на собствени суперавтомо­били, самолети, яхти. Имат си и жп-вагон, който закачват по договор към влаковете и обикалят по цял свят със своето майсторство по всички показатели. Имат оферти и ги чакат навсякъде с години. Дотука всичко добре, но се явяват проб­леми.
Проблемите са по три линии: когато някоя забременее, когато се влюби или поради появата на Лошия. Междувре­менно, има и едно или няколко ретро, в които се вижда, че те са приятелки и съученички още от музикалната прогимназия и гимназия и някои от махалата. Завършват отлично консер­ваторията, някои временно се прочуват, но общо взето всички пропадат и трябва да се борят за хляба. Тогава на една идва гениалната идея за Салона за елитни мъже и накрая това се приема, въпреки големите опасения и спорове: пове­чето от тях са чисти момичета, някои си имат приятели, две са омъжени, една – влюбена, една – поредната бременна. Во­дачката им пише кодекс или нещо подобно, според който при подобни "издънки" участничката се изключва.
Въпреки че ги посещават и са им клиенти наистина най-елитните мъже във всички области, в един черен ден идва Лошият. Води и своите главорези. Той има стара история с Водачката, но не е могъл да я свали докрай и сега се е амби­цирал. Това не е любов, не е само секс, а битка на воли. Има по малко от първото и второто, и то доста екзотично и силно, но третото е доминантно. Често главорезите изблъскват страхотни клиенти от хайлайфа не само с наддаване, но и с ножа. Най-лошото: подчиняват салона като сутеньори. При най-малката забежка да не си получат процента, предизвик­ват инциденти и дори взривове и палежи в зоните на непос­лушните. Една непокорна дори изчезва завинаги – за назида­ние. Животът не може да бъде толкова розов, колкото бе тръгнало. Но има и още по-лошо от най-лошото. Лошият не прави това за пари, защото си има, а от мотива на Мефис­тофел: иска да докаже, че порокът е по-силен от всичко в сърцето на жената. Отмъщава. Иска да докаже, че жената се продава при всички случаи: ако не в кеш или за "морален" дом и "сигурност", то по закон Божи за "адската" тръпка. Милосър­дие в нея няма – важното е какво нея я устройва. Счепквали са се на тая тема с Добрия още като съученици и водят бит­ката години наред – борба за душите на момичетата.
Ателието се посещава и от Добрия, който е завършил с тях консерваторията и после става композитор, диригент и драматург. Още от прогимназията е влюбен в Нежната, тя също го обича, но не му се дава. Има най-странни, но живи и упорити причини за това. Той е идеалист, но преспива с някои от Ателието нарочно – да подразни и евентуално амбицира Нежната. Някога са имали платоничен роман и даже са си правили виртуално семейство с виртуални деца – летели са в небесата от непознато и небивало щастие. Сега той почва да пие, защото Нежната постепенно става професионалис­тка. А тя е от Оперния и е имала награди по международни конкурси, особено с Верди и Пучини. Сега вече не опитва – гласът от такъв начин на живот се променя.
Както в "Мулен руж" и всички класически и съвременни драми и мелодрами на тази тема, Водачката има изисквания и не допуска до момичетата някой с по-малко пари или с по-лоша идея за "златна кокошка" от нейните и тия на Лошия. Тя е раздвоена – мрази Лошия, знае, че е демон и се занимава и с черна магия, но е вързана за него и астрално, и чрез бизнеса. Той владее и наркотрафика, но на нея и на момичетата знае какво да дава – по такъв начин, че да не станат на парцали за ня­колко месеца, а да си останат елитни във всяко отношение поне три години, но да са зависими. Има треви и пр., които могат да се дозират фино и това да прави момичетата още по-апетитни и зависими, без още да се налага козметика или възстановяване чрез скъпи психиатри и невролози. Ако предозира някоя – навън! Това е бизнес. Отвънка чакат на опашка не само клиенти и клиентки, но и елитни момичета за работа.
Така че добрият писател и драматург може да завърти интригата много впечатляващо – по всичките канали и тънки струни на героите. Може даже и по 12-те зодиакални знака.
На една разпивка и нарко под контрол, с перспективи за поредната вътрешна оргия, мотивите се отприщват. Там са и момичетата, и Добрият, и Лошият с главорезите му. Може да е някакъв рожден ден. Двамата, в трио с Водачката, се състезават за най-добра идея за още по-голям бизнес. Добри­ят знае, че голи идеи не предат, но той е гений и затова включва в битката инструменти и мотиви, които Лошият отрича – счита, че жената е продажна поначало и че ако не е в Ателието, ще е съпруга на някой мъж-шансоид. От тия, които са печеливши в живота и са определени от Добрия като "подобия на хора с подобие на шанс". Лошият иска да до­каже и всеки път доказва на живо, че всяка една от младите жени, за които двамата се борят, вече отдавна се е "очове­чила" и че най-елитните им клиенти, дори и мъжете на двете женени, не са никак зле нито външно, нито с акъла си, нито с престижа и банковите си сметки.
Във върховия момент на разпивката и наркото под конт­рол, тримата се хващат на бас и се подписват на един при­готвен от тях "ангелско-мефистофелски" документ с кръвта си. Документът съдържа пунктове и обещания в Гьотевски стил. Тримата се заклеват; като свидетелка се подписва и Нежната. Изпитанието е следното: ако някой предложи и проведе идея за по-добър бизнес от другия, печели душите на момичетата. Ако спечели Лошият, ще си ги вземе в ада; ако спечели Добрият (на негова страна е Нежната), изтръгва ги от ноктите на злото и ги повежда към рая. Не само алегори­чески и мистически – ще напуснат тази работа и ще напра­вят заедно нещо ново в света, но възвишено.
Лошият е сигурен че ще спечели баса с единствения си, но безотказен номер: води все по-богати клиенти. От типа на звездите и слънцата на сцената, в бизнеса, в политиката. Имат си месечно счетоводство и той вече три месеца пе­чели, понеже Добрият още нищо не е измислил и предприел.
Един ден Добрият изкарва момичетата на най-голямата сцена в столицата чисто голи. Те пеят нещо по негова музика и сценарий, на този етап е модерна естрада или мюзикъл, но много силен и покъртителен. Душите им се раздвижват, в сце­нария я има битката на доброто и злото и борбата за ду­шата на жената, на човека, на всяка една от тях. По регла­мент, властта на всеки от двамата се сменя всеки месец и сега месецът е на Добрия. Той прави десет спектакъла, с ефект, който може да срути покрива на залата от ръкопляс­кания. Има незабавни оферти от цял свят. Още първия месец Добрият печели баса с такава печалба, която е доходът на Лошия за цяла година. За съжаление, договорът, подписан с кръв, важи три години.
Тук няма да се спираме на месеците на Лошия, но те са стереотипни и стандартни – разликата е само в наддава­нето на скъпите клиенти. Момичетата си изпълняват за­дълженията перфектно, но очите им почват да гледат вече малко по-инак. Въздишат и чакат да мине месеца на Лошия с нетърпение.
Следващата изненада на Добрия е комплект от още ня­колко сценария. Момичетата трябва да изнесат концерти и като монахини, и с народна музика, и... като бременни. Естес­твено, имитират бременни с изкуствени кореми, но са наели и три-четири истински бременни. Видът музика и стилът са съответно потресаващо различни – според случая. Поантата е утвърждаването на свободата, чистотата, любовта и живота. Доб­рият наема и музикални педагози и майстори на сцената, за да възстанови нивото на момичетата от консерваторията. В месеците, които са негови, те правят спектакли и кон­церти и по други столици, пътувайки по въздуха или със соб­ствения си вагон. Между другото, имат вече три или пет ва­гона, които се прикачват към експресите срещу добро заплащане. Остават в който град си искат колкото е необхо­димо. Ползват и бързи и пътнически, за да изнасят спектакли по градчетата и селата. Лошият е бесен, понеже започва да губи не само душите на момичетата, но и реално хора от главорезите си: Добрият е наел някои от тях за охрана с тройно и петорно по-добро заплащане.
За никого не е тайна, че това е един и същ състав – от голи хетери на сцената до невинни монахини. Нещо в израза на лицата им се сменя така, че те се представят съвършено и като момичета от манастир. Плебейската им или елитна публика от голите спектакли не пропуска и църковните кон­церти с тях като монахини, понеже те са вече повсеместно обожаеми. Като народни певици се състезават с най-добрите, а като "бременни" потрисат света със съвършено новата идея да пеят и играят на сцена бременни и кърмещи, а отгоре на всичко и с тъй малки деца, че ще бъдат обучени да пеят наживо и покъртително и почти бебета, заедно с май­ките си и леличките! Съществуват дори пеещи котки и ку­чета... Издигат като светиня образа на Майката и Детето и на Свободната Майка и сами замечтават за това. Водачката и Лошият са безкомпромисни: при реално забременяване зап­лашват със смърт на плода или на "виновната", но Добрият евакуира такива на недостъпни места по света, сменя им имената и личността и ги въвежда в земни и небесни райове.
 И наистина, не само древната и класическата драма имат орфически и демонически сцени – има ги и в съвремен­ното кино. Слизането в ада и качването в небесата на герои­ните в битката на Лошия и Добрия могат да се изобразят много вещо и професионално. Естествено, искат се и майс­тори на окултното и съответен бюджет. Но след "Адвокат на дявола", "Да срещнеш Джо Блек", "В какво се превръщат мечтите", "Призрак" с Деми Мур и Суейзи, "Да защитиш жи­вота си" с Мерил Стрийп, "Крилете на желанието", "Град на ангели", "Долината на цветята", "Сънища" на Куросава, "Always" на Спилбърг, "Ashes And Snow", "Hideaway", "Constantine" и др., вече нямаме очи да падаме под "Фауст" и да занимаваме човешките души с нещо по-плебейско и евтино.
Подробности по интригата, кулминацията, развръзката и финала може да съчини всеки сносен сценарист и драматург.

Няма коментари:

Публикуване на коментар