Книга 21
21.XI.130(1994)
21.XI.130(1994)
Бургас - Изгрев
ВЯРНА, ПРЕДАНА И МИЛА
00,01ч.
Снощи, след екскурзията в Странджа (местност „Отманли” и „Росица”), си легнахме с гостенина от София много рано и аз се събудих, наспал се още преди полунощ. Дойдоха няколко много интересни теми, които бих искал да бъдат пояснени от Елма: защо ми е невъзможно да ям покълналата царевица? Отново ли дискомфортът, душевно и физически, се дължи на духовете от VІІ вибрация (нещо гнило наоколо, у съседите ли, къде? Измъчване от липса на ИЖП – индивидуален жизнен периметър; необходимост от преминаване на пълен глад 40 дни или на сокове - и още въпроси. После кристализира желанието да се помоли за лични послания за някои много близки приятели. Първо си помислих за Б. – и тръгна; почти визуално темата за "тропоските, пасването и сливането".
00,11ч.
- Песента на Битието се изпълнява на много гласове. Целият Космос пее, клетките пеят, съществата и атомите, които ги изграждат, пеят. Ако някой си мисли, че е солист, той се лъже – Солист е само Един! И соловите партии в музиката са колективни: пеете заедно с душите на композиторите, диригента, оркестъра, хора, слушателите. Соло пее само Бог Отец, само Тот, Създателят. И ако някой пее като Тот, той никога не повтаря една и съща песен, няма нужда от слушатели, от пригласящи, от ноти. Дори виртуозите са още "жени" – те не могат да съчиняват. Съпругата е съпруга, когато следва; почне ли да води, тя става противна. Ако вие кажете, че трябва да бъдете равноправни, тогава съпружеството е напълно излишно; тогава отпада проблемът за втория глас, третия глас, хармонията. Хармония съществува само при предварително съгласие на тоновете да стоят на своите места; на втората цигулка – да бъде втора цигулка.
Приемете, че Битието се поддържа от "би-същества", т.е. двойни. Ако говорим за свят на монадата, той е в тотвселената; биадите създават и поддържат Битието, а полиадите – универсума, светът на Учителя. На този етап Аз, Елма, съм Баща и Майка на живовселената, т.е. на хипервселената – проявеното Битие. Ето защо не търпя същества, които искат да си останат само монади или такива, които искат да станат полиади, без да са били диади.
Искрата Божия иска да е сама – тя е една гола монада. Ако й отказвате самота, независимост, тя ще се разбунтува и непременно ще си отиде. Съобразявайте се с този основен факт на тотвселената и пускайте съществата с монада на свобода; напускайте ги, когато усетите напрежение, инак вие ще ги загубите завинаги.
Същевременно, не забравяйте, че вие живеете в Битието – света на сродните души. Монадите стават най-често светии, биадите – съпрузи, а триадите, полиадите – ученици. С настъпването на Моята ера - съществуването на хипервселената, - Пралайя се съедини с Тот в един свят, и към абсурда се добави милостта – станахте "християни". Това е смайващата същност на Моята Вселена: тъканта на милост и абсурд. Монадите, значи, също нямат понятие от милост и се укриват от всякакво сътрудничество и всякакъв ангажимент. Слезе ли гола монада на Земята, тя непременно ще проповядва самота, отшелничество. Славата е порокът на по-западналите монади, а най-закъсалите искат да покажат силата си. Затова в Господнята молитва се казва чии са Царството, силата и славата.
Породи ли се най-после стремежът към намиране на сродната душа, монадата има шанс да слезе от тотвселената в хипервселената. Ако е паднала в ада поради монашество, слава или суперменство, тя се влюбва и излиза от там. Затова казвам, че ангелите трябва да се влюбят, за да се върнат на Небето; че и най-мрачният демон трябва да намери своята Тамара в Кавказ, за да се освободи от пъкъла.
Сега разбирате защо хипервселената се проектира в Кавказ на вашата планета; защо наричам Русия страна на Христа и славянството – убежище на Златното руно, зазоряване на шестата раса на Земята - расата на добрите и мили хора, на разумното, добро сърце. Следователно, петата раса е раса на ума – тя произведе четирима души в цялата си история на запад, които имат ум. Всички останали са още в безумието или, най-много, в предумието. Безумният се стреми да бъде ас, първенец, победител; предумието смята, че има нещо общо с мозъка, ако събира познание. Познанието е предмет на ума, но не и самият ум. Предумието се интересува повече от информатика, радио, телевизия, компютри. В бъдеще предумието ще измисли и други телекомуникационни хитрости, които ще изумят човечеството и в двата смисъла: ще направят още повече хора малоумни. Прокълнатите монади леят кръв и говорят пълни глупости, малоумните ги изобразяват на екрана и по вестниците, в помийните романчета, а малоумните ги четат и гледат. Наистина, не малко слабости има петата раса, но най-сатанинската от тях е бизнесът. Колчем те обсеби мисълта за печалба – и край, ти си пропаднал безнадеждно!
Сега Аз говоря на сродните души и на учениците. Сродните души стават биади, а учениците – триади, додекади, полиади. Съпружеството – това е Златното руно; но то трябва да се преде и тъче, не е достатъчно само да го откриете. Преденето се разбира като вярност, а тъкането – като преданост. За да открие Златното руно, аргонавтът трябва да има свобода. Той трябва да премине най-различни изпитания, но накрая да намери сродната си душа. А Пенелопа трябва да преде. Само че преденето е само първата добродетел на съпружеството. Добрите невести трябва да владеят не само хурката, но и стана. Научи ли се да тъче, невестата става предана – с цялото си сърце, ум и дух се предава в ръцете на възлюбления, готова да умре за делото на съпруга си!
Сега вие, които сте намерили Златното руно след толкова подвизи и страдания, помнете: предачки не са ви необходими! Предачката ще ви бъде вярна, но няма да ходи след вас; ще ви хвали навсякъде, но в един дом с вас няма да поиска да живее; заради Делото ви няма да се откаже от своите ухажори или от близките си. Своя дом, своята професия, своите хобита и компании тя няма да напусне заради аргонавт, колкото и да му се възхищава. Ако трябва да избере между майка си и любимия, тя ще остави любимия на барикадата да му изтича кръвта.
Но да оставим сега темата за преденето и тъкането. В Битието има и сноване насам-натам в името на предаността, и плъстене, и тепане, и кроене. Това са все дейности, потребности на сърцето, узряло да стане биада. Грижата за ближния – ето какво сега го вълнува. Съдете сами – колко тънкости има в занаятите и уменията на панвселената, недостъпни нито за Тот, нито за Пралайя! Ето защо съпругата, майката, е по-горе от героя, гения, обожаемата. Обожателката и обожаемата са само мъгла – те предат нишките на възхищението, но с тъкане също не се занимават. Без тях поезия и музика не се зачеват, но тях не ги е еня за личната съдба на аргонавта. Оттук нататък се крои и тяхната съдба: ако не станат кукувици, мамини дъщери или жертви и не се превърнат в стари моми, те непременно ще се оженят по сметка или само и само да не останат сами.
Днес Аз имам да ви говоря за нещо по-друго – за тропосването. Ти си кроил добре, но недей ший, преди да тропосаш! И оставяй винаги артък – след това да можеш да отпуснеш. А вие си мислите, че ближният ще си остане все такъв – фин и деликатен... И после се чудите защо бракът ви се пука по шевовете. Има платове, които не можеш да ги минеш по същия бод – раздрани са.Тогава именно вие трябва да преустроите отношенията си на онова място, дето сте оставили артък. А това е полето на приятелството, на взаимните духовни интереси. Най-здраво държи, ако си дръпнал направо три тегела: влечение, приятелство и духовно сродство.
Тропоската е най-важната. Ако адът ти е трапосъл някой егоист, някое същество с ярка монада, но без диада, ти може да си скъсаш дрешката на сърцето. Зашил си се за него със здрави конци, а сърцето ти е памучено... Сърце знаеш ли как кърви и боли, когато всеки почне да дърпа чергата към себе си? Та щом сърцето ти е фино, нежно, копринено, ти го ший за брезента с най-слабия конец – да се скъса веднага. Ако не се научите да ходите тропосани 5-6 години, не се оплаквйте, че после ходите разнищени за цял живот. Тропоската – това е годеничеството. Пробният брак сега е на мода, но той е опорочен и няма нищо общо със свещеното годеничество. Годежът е стратегия на панвселената – да види дали сродната душа ще се научи що е вътък и що е основа; що е кросно и какво – нищелки; и как се връзват скъсани конци на платното откъм опакото, за да не излагаш годеника пред другите. Предачите също връзват, но на показ; тъкачката може да скрие конфликта, да не одумва спътника на живота си пред близки и познати, даже и когато той здраво греши. Това показва, че тя му е предана.
Сега с тропоските завършвам и първото послание към една Тъкачка, която се терзае от самота. По-нататък ще ти говоря за пасване и сливане. Сега искам да кажа още само, че освен верността и предаността има и трето качество на съвършената съпруга – милостта. Милост не е да бъдеш милостив. Милост значи да си мил.
Край 3,15ч.
8,30ч.
От близо месец, под масата в кухнята, където дойде това лично послание, лежи част от едни илюстровани приказки (френски), които намерих захвърлени до блока. Прибрах ги, защото там има хубави илюстрации. Някога ги имах в къщи, но ми се губят. Тази сутрин, коментирайки с К. основния проблем на случая "любима-аргонавт" във връзка с дошлия през нощта текст, прелиствам книжката и си търся най-хубавите картинки. Съобразих, че винаги тъй съм прелиствал тази книжка и в къщи, без да съм чел приказките – години наред. Затова се вгледах в една страница и прочетох:
- Не, мое скъпо чудовище, ти няма да умреш – извикала Хубавка, – ти ще живееш! В този миг аз ти давам ръката си.
Едва изрекла тези думи, замъкът заблестял в светлини, бенгалски огньове, музика – всичко било празнично. Тя се обърнала към милото си чудовище, но то било изчезнало и на негово място стоял един красив принц, който коленичил, за да й благодари, че е премахнала чародейството, което тежало над него. При все че принцът заслужавал внимание, тя не могла да не попита къде е нейното чудовище.
- Ето го в краката ти – й рекъл принцът. – Една зла фея ми отреди да остана в онзи вид, докато някоя девойка не се съгласи да се ожени за мен. Предлагам ти короната си, без да забравям колко много ти дължа.
Отправили се заедно към замъка. Хубавка едва не умряла от радост, като срещнала в голямата зала баща си и цялото си семейство, както и красивата жена, която видяла в съня си и която била пренесла всички в замъка.
- Хубавке – й казала жената, която била фея, – ела да получиш наградата за своя избор. Ти предпочете добродетелта пред красотата и разума, и заслужава да намериш всички тези качества, събрани у едно същество.
А ето какво се падна веднага след това от тома "Живот, светлина и свобода", стр.279:
"... а пред едно малко момиче коленичил, моли й се: „Ти си, която можеш да ме спасиш!” Този генерал паднал и се моли, коленичил. Това са факти! Това е любов! Това е онази велика сила, която действа в душата на това момиче!"
Няма коментари:
Публикуване на коментар