Книга 21
19-20.XII.(129)1993
19-20.XII.(129)1993
Латвия – Рига
РАБОТА В XI ДОМ
Оригинални записки на единатора за XI дом в небомига (хороскопа), в които е възможно да има намеси на Елма.
Оставяме това на интуицията на изследователите.
КОЙТО НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВА ОТ АСТРОЛОГИЯ И СОЦИОЛОГИЯ НА УНИВЕРСАЛИЗАЦИЯТА, МОЖЕ ДА НЕ ГО ЧЕТЕ И ДА ПРЕМИНЕ КЪМ ДРУГИТЕ ТЕКСТОВЕ
23,20ч
ДОМИНАНТИ НА XI ДОМ:
Управител: Универсалният Дух – Учителят,
т.е. Бог в Множеството;
Универсализация;
Учител – Ученици – Космос;
Педагогика. Методика. Методология;
Школа;
Окултни науки
I. Подготовка за справедливи и ефективни взаимоотношения между индивид и аудитория, съгласно законите на Божествената културосоциология.
1.R – регламент "време". Измерва се в часове, минути и секунди обявено време за мероприятието, според възможностите на предоставящия помещение и по законите на ритмологията.
а) в широк смисъл на думата*, "Ураново време" е ежегодният период на Школата – есента и зимата (22.IX. – 22 март по традиция, а 23 септември – 21 март – астрономически.)
б) в тесен смисъл на думата, "Ураново време" е всяка IV седмица от началото на лунния цикъл, а именно периодът от последна четвърт до новолуние.
в) в най-тесен смисъл, това е времето от 12h (а по-точно, от астрологично пладне, според часовата астрология) до 24 h всяка събота (съответно астрологичната полунощ ).
г) според часовата астрология, Уранов час е всеки Сатурнов час от астрологичното пладне до астрологичната полунощ.
д) Има и ритмика по два астрологически часа – денонощието, разделено на 12. Има и деление по домовете в небомига. По равнодомната система те са точно по два часа от 60 минути, а по Плацидус и по други системи – според съответните изчисления или таблици за домовете. В този смисъл, Ураново време е и периодът от 2 до 4ч. след полунощ, а астрологически – докато Слънцето минава през Втори дом. Уранов е и XI дом - средно от 8 до 10ч. сутринта, а астрологически – времето, докато Слънцето е в този дом. Според Алиса Бейли и други астролози-езотерици, важат и двете посоки на образуването на домовете – обратно на часовата стрелка от асцендента отляво и надолу, каквато е общоприетата система, и от асцендента отдясно и нагоре, ако обърнем хороскопа. В последния случай хороскопът се превръща в "холоскоп" – движение към Цялото. "Хороскоп" означава "гледане на съдбата" – кармична астрология на човека до Петата раса от Старата Вселена, който се интересува от самоутвърждаване в света. А при холоскопа човек се интересува от вглеждане в Бога и служене на Бога и на ближния. В такъв случай, XI дом се пада в традиционния V – именно времето от 2 до 4 ч. след полунощ. По тия принципи се различават екстровертите и интровертите, "бухалите" от "чучулигите". За екстроверта, в най-добрия случай важи мотивацията и мисията му като алтруист и космополит в света - на планетно равнище. Той може да работи за това най-ефективно от 8 до 10ч. сутринта, ако не е същевременно и бухал. За интроверта е важно участието му вечер в Школата и нощем в космическите полети, а това става само ако е "чучулига" – с ранно лягане вечер и ранно ставане сутрин. Тогава той отива в Школата от 10 до 12ч. вечерта, ако е заспал, а космичните полети, дори чисто физически, осъществява от 2 до 4 сутринта.
В най–широк смисъл, това важи за настъпващата епоха на Водолея, в която именно колективният принцип, а не индивидуалният, има предимство.
2. При работна група или голяма аудитория, Универсалният Принцип изисква абсолютна справедливост за участие на всеки присъстващ. За целта:
а) избира се главен изчислител на присъстващите;
б) избират се броители по редове в залата;
в) избира се броител на правостоящите;
г) избира се броител на новодошлите, ако въобще се разреши влизане на закъснели. Последните могат да влизат в почивките, равни на 1/10 част от астрологичния час.
д) обявява се броят "N" на присъстващите, след като броителите от "б", "в", и "г" са съобщили своите числа на главния изчислител.
Последният разделя R на N и се получава "r" – регламент за време на лична изява. Този метод е известен отдавна, особено от римски времена, и гарантира абсолютна справедливост и усмиряване на аутици, обсебени, маниаци, възгордели се.
e) "Блюстителят на времето" получава от Главния Изчислител лист с разписание на разпределението на времето с точност до секунда. Той е длъжен да прекъсва всеки говорещ (изявяващ се) и да записва с хронометър кой колко продължава да говори след камбанката за край на личната изява. По тези секунди в повече, астролозите по-късно ще съобщят има ли връзка между невъзможността на даден оратор да прекъсне по средата на думата и неговите лични данни в хороскопа и френологията му. Предполага се, че у такъв е накърнена универсализацията на съзнанието за сметка на индивидуализацията и той става агресивен или експанзивен, липсва му чувство за оркестралност, такт и отстъпване. Наблюденията показват, че превишаващите регламента за лично време в аудиторията имат често наранен Уран, XI дом, Водолей или съответен преобладаващ аспект (полуквадрат, квадрат и половина). Но това може да се потвърди или отхвърли едва след провеждането на „Ураново Действо XI дом” според описанията в настоящия материал, и то нееднократно. За целта е необходима най-специална компютърна програма, която да даде изводите веднага след края на действото или с предварително вкарани хороскопи на всички участници. Поради несигурността на рожденния час, препоръчва се изследване по космограми. Нужен е бърз и мощен компютър или няколко компютъра с оператори, които да разпределят бързо данните. Подобни изследвания – на място или с по-късно съобщаване на резултатите, ако експресен анализ и синтез е невъзможен, - могат в бъдеще да се извършат и чрез отпечатъци от дланите, чрез физиогномични, френологични и графологични експертизи и др., при сигурни методи за предварително или бързо снемане на профила, анфаса, стереокопието на главата и т.н.
Гореописаният метод на броене и участие има предвид възможността за тотална универсалност на колектива. Тоест, участници, при които нито един не би се отказал да се прояви в определеното му време, понеже вече е завършен и като индивид. При провеждане на варианта "ТУГ" (тотална универсалност на групата или аудиторията в пълния й размер - с всички присъстващи), в случай на успех има шанс за призоваване и лично присъствие на Учителя, дори за материализация. Това е опитано и се практикува от нормалните човечества. Но достатъчно е само един участник да превиши регламента си дори и за част от секундата или друг да не пожелае да вземе участие – и интензитетът на "КУС" (Колективното Универсално Съзнание) спада, поради което се губи възможността за присъствие на Универсалния Дух или се ограничава Неговото Присъствие, пропорционално на агресивния или пасивния аутизъм. Съществуват два вида крайни аутици – тотално агресивен и тотално пасивен. Тотално агресивният сам се налага на аудиторията и не я дава никому до края на R (цялото време по регламент), а пъкленият аутик от този вид превишава и това време, държейки жертвите си в хипноза. Тотално инертният аутик не желае никога да вземе участие в колективно действо, освен като слушател. Пъкленият аутик от този вид въобще не присъства на колективно или индивидуално действо - той е обречен на самоизолация, алиенация, изгниване. Неговото универсално съзнание е нулево, както и при тотално агресивния аутик.
Съществуват и относително агресивни или пасивни аутици, каквито са много хора. Коефициентите на техния аутизъм (т.е. антиуниверсалност) могат да се измерват със средствата и методите на експерименталната универс-психометрия и универс-аудиометрия. Тези числа трябва да се обработват статистически, по програми за установяване на възможни корелации с хороскопите, хирограмите, френограмите, физиограмите, картограмите, медкартите и графограмите на личността, както и с анализа на нейната целокупна документация: лични документи, автобиографии, попълнени тестове, интервюта, характеристики от познати и приятели, кореспонденция, творчество, дом - и пр.
Горните изяви се извършват по списък или по ред. При тотално участие на всички има две възможности: предварително режисиране на участниците и действията, и спонтанно режисиране в момента. При успех, в първия случай, Учителят се призовава или материализира само за малко време, а във втория случай – задълго или завинаги.
Изява по желание. Водещият действото, изчислителят и блюстителят на времето определят регламентите за лично време само на пожелалите да се изявят. Останалите са само слушатели и зрители. Те обаче могат да вземат писмено участие, ако пожелаят, според предварителните обяснения на режисьора и водещите. При този акт се понижава значително интензитета на присъствие на Учителя, но се повишава "градусът" на монадното начало, на Бог Отец в човека.
Изява по жребий. Блюстителят на Жребия изсипва толкова семена или зърна (костилки), колкото хора присъстват, според данните на Броителя. За тази цел е нужна предварителна подготовка – торбички с по толкова семена, колкото хваща един ред в залата, за да стане разпределението бързо, чрез помощниците на Главния Жрец на жребия по редове. Сред всички семена или зърна има и едно, боядисано оранжево. При даден знак, получилия оранжевото зърно има право на изява за цялата останала част от регламента на време R. Ако той желае и има какво да каже (да представи), аудиторията е длъжна доброволно и съзнателно да го изслуша докрай без прекъсване, освен ако той сам не е решил да разговаря с нея.
Ако не желае, той има право да предаде зърното комуто поиска. Получилият зърното също има право на целия регламент докрая, но има право и той да предаде зърното другиму. Така зърното може да се предава от един на друг, докато се спре в желаещ да се прояви. Ако никой не желае, то се предава на Водещия, Режисьора, който е длъжен да спаси положението, имайки предварително подготвен план за собствена или колективна изява, или импровизирайки.
Всеки път зърното не е оранжево или не като предишното по вид, за да се избегнат недобросъвестни дублирания.
Водещият своевременно помолва всички да посадят получените семена (зърна, костилки) вкъщи. Кой ще извърши това и как ще се грижи за посаденото зърно, това ще се види в бъдеще – засега водещият не казва нищо, той само веднъж е предложил. Но след преминаване на периода за поникване, (ако тези семена са били с проверена кълняемост), на едно следващо универсално действо по отработка на IX дом, Водещият ("Универалът", "Последният Слуга") помолва тези, у които зърното е покарало, да донесат саксиите. Съответните ученици имат право на глас или на екскурзии, подаръци и др. При настъпване на пролетта се предприема с подходящ ритуал посаждане на израслите семена в обща нива, по време на „отработка” на II дом. Дадени са предварително указания за музикално, кабалистично и др. въздействие върху семената.
2. Колективно изследване на действащите космични фактори в момента, по принципа на Универсалните действа.
Четенето на лекции и преимущественото звучене гласа на лектора го определя като оратор или лектор, но не и като учител, педагог. В такъв универсалното съзнание е неразвито, за сметка на индивидуалното. Той може да е гений, талант, изключително интересен, артистичен или чаровен, но е представител на залязващата V раса – още няма понятие от педагогика. Той се интересува от изява на собствената монада, у него още няма изработено чувство на уважение, преклонение и почитание, не изпитва нужда от възхищение пред чуждата изява и не може да бъде ученик и слушател, защото очевидните му досегашни успехи са му внушили, че има право да узурпира цялото време по регламент и дори извън регламента. Публиката има щастие с такива индивиди само в случаите, когато те наистина са блестящи артисти, учени, мъдреци. Но даже и последните изпадат до нивото на четци на собствените си лекции или на оратори–аутици, тъй като нямат понятие от методика. Гениалният Педагог е човек на Универсума - той се интересува и от изявата на слушателите, интересува се и от ефективността на урока, а не само от това да „изстреля” чара или познанията си и да се завърне доволен в къщи.
Едно от многобройните астрологически колективни действия – научни изследвания, в които вземат участие стотици, а понякога и хиляди, и милиони души (примерно, ако се води от телевизионно предаване), - е медитацията по време на даден аспект. Заради чистотата на експеримента, никога не се съобщава предварително какво ще се прави. Инак на мнозина, особено челите астрологическа литература, ще се внушат такива мисли и образи, които съответсвуват на представите на авторите, които са чели.
Обявава се продължителността на медитацията-действо, раздават се подходящи листове и писалки и, по възможност, цветни моливи, флyмастри, бои и пр. (а може и предварително публиката да е предупредена да си носи), и в момента на образуването на даден силен аспект се помолват участниците да опишат, нарисуват или изразят музикално своите преживявания. Специална комисия след това анализира тази документация и се произнася има ли доминиращи мисли, изрази, думи, чувства, образи и пр. в това действо.
Колективните медитации, действа и научни изследвания могат да бъдат най-различни. По време на даден аспект може да се мери пулсът (собствения или на съседа), да се анализират други реакции с прости или апаратурни средства (кардиограми, енцефалограми, тестове на pH на слюнката и пр.). Има хиляди класически окултни методики за провеждане на такива мероприятия, необходими са и медитации и концентрации в определена звезда, в даден кристал, растение, човек и пр. Резултатите ще бъдат колективен, субективен и обективен принос към универсалните науки и изкуства за връзката между космоса и човека.
Ако при „отработката” на I дом се играе паневритмия, пластична физкултура и се правят астрологични измервания, то в XI дом се търсят корелации с космоса. В VII се отработва синастрията и сравнителната биоритмология, във II – семена, градини, природа; в III – информатика и социология; в IV – бит, религия, майчинство; в V – нашите творчески прояви и децата ни; в VI – науките и медицината; в VIII – рискът и създателсвото; в IX – далечните пътувания, религия и философия; в X – качествата, борбеността и професионализма; в XII – колективни холизации.
:Обща система за специфични занимания по домове, в духа на Учителя и Елма
I дом: Паневритмия, Физкултура, Антропометрия, упражнения, масаж – класически и нов.
II дом: Генофонд, сбирки, градини, поземлен фонд, облагородяване и чистене на природата.
III дом: Братство, община, автобиографични и биографични материали, библиотека „Прекрасни чудаци”.
IV дом: Майки, домове, селища, религии, извори, час по майчинство.
V дом: Изяви, оркестър, хор, рецитали, киноклуб, драмсъстав.
VI дом:
Науки, техника, медицина, лаборатории, природни институти.
VII дом: Биоритмология, синастрия, библиотека за любовта, клуб Анри-123, репетиции.
VIII дом: Екскурзии, експедиции, гостувания, обмяна на гости - общество за пътуване и гостуване без пари, бъдеща армия и полиция, Тантра, Тао.
IX дом: Духовни събрания, слово, словопис, словозапис, словометрия, словопревод, словоразпространение, мисии в провинцията и в чужбина, философия.
X дом: Пентаграмика, йерархии, практическа работа в света с хората по посвещения; планински лагери.
XI дом: Космос, човечества, работа по Универсалния принцип, Педагогика от 7 до 120 години, окултни науки.
XII дом: Метод на холизациите, духовно лечение, клубове за контакт с невидимите мирове, излъчвания нощем, басейни, бани, море, духовна помощ.
Няма коментари:
Публикуване на коментар