Книга 22
1.I.131(1995)
1.I.131(1995)
Йýлма (Родопите) над гр. Пéщера - 1000 м.н.в.
ОТНОВО ЗА ОРФИЧЕСКИТЕ ГРУПИ
2,38 ч. сутр.
- Какъв е принципът на разпределението?
- Когато преди свещенодействието не е имало свещенослужение, а е имало джумбуш, Тот се радва, но ясновселената - не. Тя обича сериозните, определени и точни неща. Урокът ви ще се повтори по-късно само с хора, готови да участват безусловно. Свободата на някой да не участва е свещена, но при такива събирания с определена цел предварително питайте, и ако някой не е готов, не го канете. Това не е несправедливо, а е във висша степен справедливо, понеже неучастващият не вярва в Словото, а вярва в стария човек в себе си. Тогава се прекъсва веригата, и дори участващите да са в пълна хармония, неучастващите създават неголеми, а понякога и големи ями, в които се препъват вярващите в Новия човек.
Моника Ерòса – Изобилие
И затова сега ви казвам: или всички участвайте, но без страх, или приемете трънения път на Старото човечество. Страхувате се най-вече от сложния въпрос за физическото присъствие на "чужд" човек при вас, с който никога не сте били наедине. Аз пък ви казвам: точно в това е силата на Новото човечество, тъй като се изпитва съвършената хармония в мислите на останалите и тънкото разбиране на другия, за да не му се причини страдание.
Сега решете сами - и ако до 7 минути от сега нататък не вземете решение да сте всички, по-добре си лягайте кой където поиска и не се обвинявайте. Понеже това е изпит, невзет още от никого във вашата галактика! Трябва да се съгласите, че е крайно труден, и Бог не ви обвинява. Ако обаче друг път решите да го провеждате, смейте се повече в началото, но преди Светото Действо бъдете сплотени в духовни практики - пеене, молитви, четене на Слово. В противен случай, може да влязат в някои от вас по-обикновени духове, които се надяват да се наслаждават на ситуацията по користен начин.
И не е достатъчно това да стане само един път. Трябва да имате последователни дни с ново разределяне по жребий всеки път, защото инак пластичността на съзнанието няма да докаже предаността ви към Христа, т.е. към Милостта и Абсурда.
"Седем минути от сега нататък" значи след края на тези Ми думи. Но не будете повторно заспалите.
- Не всичко разбрахме. Може ли действото да се проведе без спящите в момента двама души?
- Не че не може, но предупредих за сериозната опасност. Така, както сте в момента, също не всички са напълно определени и съзнателни. Така че остават по-малко твърдо убедените, а ямите ще бъдат повече. Ето защо, сега не препоръчвам импрегнацията на пространството за мир на Балканите по този начин. Ако обаче се решите в София, тези от вас, които са убедени да направят нещо, това ще бъде поправителна сесия.
Не убеждавайте повторно никого. Това е висша привилегия, царски избор някой да бъде поканен за основаване на орфически клас! Така че приелият от първия път остава завинаги; но колебаещият се да не се кани втори път. Ако някога се реши, нека сам се помъчи да създаде такава група.
Стъпвате по жарава, знам! Няма практика във вашия район - поради това пъртини няма утъпкани. Истината си пробива път най-трудно, затова е тъй неизвестна. Нещастието, старостта, учат хората. Така че нека оставим традицията да пъпли; а вие, които не сте вече охлюви, предпочетете да сте сами, но да не правите повече компромиси.
Ако някой не чувства, че прави компромис, и Словото и Делото и чудесата разцъфват по петите му даже и по закона на двойката, то нека не се отказва от тази майчина крепост - тя е велика сила! Тогава ще носите Словото и Делото докато рухнете под напора на старостта - но по-добре така, отколкото без никаква сродна душа.
Честита ви новата физическа година! Радвам се, че сте тук, и ви казвам: сам поемам част от кармата на Балканите, която вие не сте в състояние да поемете. С това приближавам мира по-осезателно, отколкото ако въобще не бяхте се събрали.
Дали, как, и доколко тази конкретна работа, описана тук, е спомогнала за въдворяването на мира в Югославия, като се има предвид, че войната там бушува от 1991 г., ще покажат анализите в акашовите записи. За нас е важно, че Елма тук прогнозира скорошен мир и твърди, че лично съдейства и ние сме съдействали за него – и мирът се сключва окончателно през септември същата година (т.нар. "Дейтънски мирен договор") – б.п.
Благодаря ви, синове и дъщери Мои! Никога не мислете за вина, но се старайте да убедите Стария Адам и Старата Ева в сърцето си да ви пускат понякога от "дисцúпа"... [дисциплинарната рота]
- Може ли някой от присъстващите да приложи друг метод за приближаване мира на Балканите?
- Съществуват начини - има и силни души помежду вас. Съществува метод не на жребия, а на смяната на гостуващи по дълбоко взаимно съгласие. Но тук четворка пак не върши работа - трябва да са 6 души.
Третият път си остава Христóвият - самотното подвизаване. Той не се покрива със страданието, но предполага усилие за изпълняване на Словото на дело в рамките на ненасилието над себе си и над ближния. Когато говоря "сам", имам предвид периодите на самота по закона на вътрешния глас или на лунните фази. Това, редувано с периоди на живот с най-близката душа, приближава 50% от мира; 75% - при шесторка, 100% - при 12 души. При повече от 12, но подобни по численост групи, мирът започва да се разлива и сред други огнища по планетата и в Космоса.
Ако сърцата и умовете на някои оглашени се разбунтуват, не трябва никога повече да отваряте тази тема пред тях. Словото е слязло, понятията са дадени, някои форми за работа - изяснени.
Петлите вече пеят - при това трети петли! Който се събуди - събуди; който не - не е виновен. Винаги помнете това!
На 4.01.131г. - отново на Изгрева в Бургас, - в 8,46 ч. дойде импулс от Елма или Хол да се отворят напосоки томове от Учителя, за да се види какво ще каже Той по горното осияние. Първо в ръцете попадна Евангелието, но като бе разтворено, оказа се, че в това издание са включени и псалмите. Ето къде се отвори:
Пс. 86:11 - Научú ме, Господи, на пътя Си, и ще ходя в Истината Ти; Дай ми да се страхувам от името Ти с неразделено сърце. (при превод да се има предвид, че българската номерация на псалмите не съвпада с руската.
12. Ще Те хваля, Господи, Боже мой, от все сърце, и ще славя името Ти до века.
13. Защото голяма е Твоята милост към мене; И Ти си избавил душата ми от най-дълбоката преизподня.
14. Боже, горделивите се дигнаха против мене и тълпата на насилниците поиска душата ми; и не поставиха Тебе пред себе си.
15. Но, Господи, Ти си Бог многомилостив и благодатен, дълготърпелив и изобилствуващ с милост и верност.
Пс.88:1: 1. … Господи Боже Спасителю мой, и денем, и нощем съм викал пред Тебе!
2.Нека дойде молитвата ми пред Твоето присъствие; Приклони ухото Си към вика ми.
3. Защото се насити душата ми на бедствия и животът ми се приближава до преизподнята.
4. Считан съм за един от ония, които се провалят в рова; станах като човек, който е безпомощен,
5. изхвърлен сред мъртвите; като убитите, които лежат в гроба и за които Ти не се сещаш вече - които са отсечени от ръката Ти.
6. Положил си ме в най-дълбоката яма; в тъмни места, в бездните.
7. Натегна върху ми Твоят гняв - и с всичките Си вълни Ти си ме притиснал (Селла).
8. Отдалечил си от мене познатите ми, направил си ме гнусен на тях, затворен съм и не мога да изляза.
9. Окото ми чезне от скръб! Господи, Теб съм призовавал всеки ден, простирал съм към Тебе ръцете си.
10. На мъртвите ли ще покажеш чудеса?... Или умрелите ще станат и ще Те хвалят?(Селла).
11. В гроба ли ще се прогласява Твоето милосърдие - или в мястото на погибелта верността Ти?
12. Ще познаят ли в тъмнината чудесните Ти дела и правдата Ти в земята на забравените?
- Адът е най-страшен за праведник, който се отклонява. Тъй и ти в "Песента на Ранената Птица" плачеш чрез Мен, както Давида, за това, че не искам да постъпите като половинчатите. Не отхвърляйте Песните на Скръбта, каквито пях и в месата за Бременната, понеже Бог скърби наедно с онúя, които плачат от яд, че не ги разбират.
"Туй, малкото "аз", не е гражданин на Земята. Един ден, когато ние се събудим, когато минем границата на Земята, когато минем от смъртта към безсмъртието, оттам ще дойдем в общение с ума и сърцето - ще дойдем на тази Земя, която няма да е такава, каквато е сегашната. На всеки ще му бъде приятно да живее колкото иска на нея. Тогава няма да има тия противоречия, които сега съществуват." (Том "Вземú детето", стр.233, неделна беседа "Приложú добродетел", 13.03.1932г.)
"Вие на гъсеницата не може да дадете морала на пеперудата. На вълка не може да дадете морала на овцата. На паяка не може да дадете морала на пчелата. Паякът си има особен морал, вълкът си има особен морал, гъсеницата си има особен морал. И като дойдем до хората, вие трябва да разберете, че не всички хора произлизат от един и същи род. Сега, ще се натъкнете на едно противоречие… Казва ви се, че всички произтичате от едни прародители. Нали тъй? Окултната наука оспорва това! Всичките хора не са родени от един баща. Не са! Туй сега между стените да остане. Разбирате ли? То не е за вънка. Изнесете ли го, ще се компрометирате всички… Затова, като кажем, че всички хора не произтичат от един баща, подразбирам, че има няколко рода материя, от която хората са създадени. Няколко вида материя има и, следователно, телата на всички хора не са образувани от една и съща материя. Вследствие на това, се явява туй съвременно противоречие. И дълго време ще съществува, докато дойдат ония, по-висшите светове, които сега алхимически работят, т.е. превръщат нисшите елементи, които сега функционират в човешките тела… Но докато човек добие това ново тяло, той трябва да работи дълго време – трябва да си достави материя, а тази материя се добива много мъчно… И тъй, ние се намираме при създаването на своя организъм, при създаването на своя ум и сърце. Ние се намираме пред една от най-мъчните задачи. Като ученици, туй трябва да го знаете! Не си правете илюзии. Да се създадат органите на бъдещото сърце и на бъдещия ум да мисли тъй, както Бог мисли - то е много сериозна работа..
Сега онези, слабодушните ученици, казват: "Тази работа, като е толкова трудна, не е за нас..." – Така може да мисли само един, който не е ученик! Но който е ученик, неговата задача е да трансформира своето сърце. Това е приготовление за третата култура, която сега иде. Аз я наричам "трета култура"… Третата култура - тя е културата на сърцето. Значи, човешкото сърце трябва да се трансформира, да се преобрази… Ще се превърне в една материя възвишена и благородна, в която човешкият дух ще може да работи тъй пластично, в която чове-шкият ум ще работи тъй възвишено, че да поддържа този благороден стремеж.
Сега окултните ученици - вие, - за да можете да работите, непременно трябва да имате абсолютна вяра! Знаете ли какво значи абсолютна вяра?
Вие сте влезли в Школата много лесно - всички сте влезли без никакви изпити и мислите, че сте в Окултна Школа… Не! Вие сте в преддверието на Окултната Школа; и сега, който ще влезе в Окултната Школа, ще мине през един изпит - през 9 огъня ще ви прекарат! Не мислете, че то е лесно. Аз още не съм ви взел на разходка в другия свят. В Школата тук много лесно влизате; но един ден ще ви взема в Школата горе - да видите как всъщност стои работата.
Сега изведнъж ще кажете: "Ха да видим тази работа!" - Няма какво да видите. Най-първо, трябва да имате абсолютна вяра и безстрашие!" (ООК, Беседа "Тъмното петно в съзнанието", 21.01.1923, с. 6-10)
Великите неща на Земята стават чрез вярата, в която взимат участие много същества и помагат на хората. Обичат ли човека, те му помагат и той успява в предприетата работа. Във вярата нещата стават по любов. Работите ли само с вярване, не можете да очаквате на никого. Мнозина могат да ви обещаят, че ще ви помогнат, но когато трябва да го свършат, не можете да ги намерите. – Защо? - Защото не са свързани с вас по любов. И при това положение пак могат да ви помогнат, но трябва да чакате, когато те имат свободно време. При суеверието, вие сте принудени да разчитате на ония същества, които мислят само за себе си…
За да израсте едно плодно дърво или диня, например, човек трябва да посади няколко семки, а не само една. В земята има червеи, които нападат семената. Те изяждат повече отколкото трябва. Ето защо, посаждайте повече семки, за да могат някои от тях да израснат и да дадат плод в бъдеще.
Този съвет на Учителя даде оправдание на най-последната ни практика да даваме за работа един и същ текст или една и съща задача на няколко души, тъй като, от десетилетия опит, виждаме че някои хора въобще не я свършват, а други я протакат с години, въпреки че сами са поискали да съдействат. Като се знае по колко хора на Земята и в Космоса измират всеки ден поради нестигнало Слово Божие до тях, дублирането на "вестоносците" става задължително, което важи дори за военната стратегия – и в космоса сега е война за възвръщане на Земята в зоната на Свободните Светове – б.п.
Ако садите малко семена, червеите могат да ги изядат и за вас да не остане нищо.
Следователно, вярващият трябва да бъде в съгласие с физическия, духовния и Божествения свят. (Том "Реалности и сенки" стр. 130-131, 27.04. 1931 г. ООК, лекция "Разбрани неща")
21,30 ч.
Господи! Тук има свидетел, че отворих Евангелието и томовете съвършено напосоки. Отново съвпадението с основната тема на осиянието е изумително! Твоето Присъствие се изявява за кой път вече; връзката с Теб е най-прекрасното нещо на света. Толкова много сме Ти благодарни! Ежедневно ни се обаждаш и тук, и на улицата - предупреждаваш ни за всичко. Плуваме в изобилието и грижата Ти чрез Твоите чутки и чисти създания! Изтръгни и мъката ни, която ни гложди, че Словото и слугите Му не получават отклик и от други души, които инак изглеждат тъй издигнати…
- В очите на Небето, претенциозното минава за трето качество. Непретенциозното по отношение на отстъпници - второ качество. Обикновено третокачествените са едновременно и второкачествени: претенциозни към Моите, непретенциозни към посредствените, когато блестят... Но отсъстващите от Божествената трапеза няма как да знаят, че в следващия акт старите ще бъдат млади, а младите от света - мъртви. Обменяйки се с вас, невинните си постилат за цялата вечност, понеже дойдоха и превързаха раните ви, когато бяхте немили-недраги, когато не бяхте привлекателни.
Ако падне небесен герой и някой му протегне ръка, полóжи сенце под главата му, подадè му шепи с изворна водица и остане при него в балкана, най-горе се пише за него в Небесната Книга: "При обръщането на сцената, той пръв да го срещне!"
Премазаният от подвизи не е ýгледен всякога, но спреш ли се при него, ти се спираш пред своето бъдещо и настоящо щастие. Още днес с него ти можеш да бъдеш щастлив, ако носачът за тебе е по-скъп от носилката и ако не искаш ти да си в нея. А утре, продам ли вехтата ти дреха на пръстта, ти ще облечеш нова, от сърма и злато, с нишка от аурата на оня, за когото си се погрижил! С тези (ти) одежди на царска дъщеря, той ще познае своето си и пръв ще те посрещне, когато простолюдието и новите претенциозни ще се помъчат да се домогнат до десницата му.
Да! Всички приказки на всички народи разказват в безброй много форми истината за Най-Малкия Брат и за Грозното Патенце, мъчат се да ви внушат пътя на Пепеляшка, но вие, обикновените хора, хилядолетия наред се плодите с обикновени хора. Прекъсвате връзката на душата си с нейната най-чиста мечта, съвършено ослепявате за нея - и спрягате настървено глагола "очаквам"...
Прокълната е тази дума - не се очаква даже сам Бог! Трябва постоянно да се самораздавате - по-истинен път няма. Слабият ручей ще потъне в пясъка, ала силният ще стане река. А как се става река? - Като приемаш множество ручеи и потоци в себе си! Не тиня, не локва, не блато, а подскачаща от камък на камък стихия - ето какви ви искам! Пълноводни да бъдете, много плувци и кораби да се радват на благословението ви.
Няма коментари:
Публикуване на коментар