Книга 23
1.VІ.131(1995)
1.VІ.131(1995)
Велико Търново
КЪМ СТРАТЕГИЯТА НА
ТОКОВОДИТЕЛСТВОТО
ЖЛО / НИЯ
21,00ч.
Бе обещано, че ще се даде разширена информация за стратегията на новите тоководители: "акт-такт-контакт". Елма днес каза:
- Драмата на старите тоководители е свързването на контакта преди такта и акта. Така се действа и в електротехниката, понеже ако не е направен контакт няма да протече тока. Но повечето пропаднали тоководители правят контакти предварително, без да знаят, какво напрежение ще протече и дали ще издържат контактите. Всичките ви работи досега са такива - контактувате с хора, неща и духове, без да сте установили ритъма на общуване и естеството им.
Сега, какво се иска от новите тоководители? - Първо опитайте сами всяко нещо; първо дай, без да мислиш дали ще получиш. Това са общи закони на живота, път на безсмъртието. Актът е приоритет на Духа, а също и на човешкия дух. Той не се колебае. Разколебаеш ли се - не е действал Духът, духът ти. Сто процента увереност съществува само в духа; душата обаче се колебае и това е нейна свещена същност. Душата се колебае, понеже иска да свери обективното битие с поривите на Духа; собствената правда и истина - с правдите и истините на другите същества.
Като казвам "Духът", не изключвам тъмните духове - първият импулс е неоспорим и за тях. Те не се колебаят, когато унижават, ревнуват, потъпкват, лъжат, убиват. Това е енергия на правия ток - няма колебателни движения. Тъмните души, по подобие на светлите, се колебаят, само че не светло, а тъмно: те се колебаят, когато правдата и истината на другия трябва да бъде съчетана с тяхната собствена. Това са ред основни, философски и психологически въпроси, с които, надявам се, вие отдавна сте наясно.
Проблемът на новите тоководители се състои в това, да бъдат безтрепетни, когато проявяват волята Божия - първият акт на Битието. Там няма съобразяване с волята на други същества, с личната човешка воля и с многобройните ви контакти и познания. В този смисъл, именно, Новият Адам и Новата Ева - "Адамéва" - провеждат светкавично желанието на Любовта със същата увереност, с която провеждат волята на Бога, тъй като това са синоними. Проведеш ли волята на Бога, т.е. желанието на Любовта безпрепятствено, ти извършваш най-великия акт на Битието, т.е. сътворяваш ново Битие. Тук ти не си зависим от никого, тъй като твориш - от нищо правиш нещо. В началото може да ти се струва, че няма на кого да даваш; че този, на когото искаш да дадеш и с когото искаш да твориш, няма и хабер от това. Не - той има "хабер", но още не го е осъзнал, тъй като при него актът е на последно място, а понякога и въобще отсъства.
Да не се откликнеш мигновено на творческия акт на Битието, когато брат ти те е избрал за съратник - това означава слепота, глухота, немота за волята Божия. Слепият, глухият, немият, се блъскат в живота - представят си, че Бог иска да са слепи, глухи и неми, докато не узнаят, че има и пълноценни хора. Слепите за волята Божия са хора без висок вкус. Те пренебрегват формите, в които волята Божия, т.е. желанието на Любовта се проявява специално за тях. Глухите пък са на особено мнение по всички основни въпроси на спонтанната изява на волята Божия. Пред спонтанността те поставят собствените си вътрешни диалози и монолози, записани в мозъка им като на латерна. Немите са не по-малко нещастни, тъй като те виждат поканата на Бога, чуват речта Му, но не могат да отвърнат членоразделно - нямат простор на съвестта си, за да проявят Любовта като отклик. По-тежки са случаите с глухонемите за волята Божия, а най-тежки - са слепоглухонемите, каквито са почти всички хора на Земята. По тази причина вие измирате като мухи, тъй като лошият ви вкус отхвърля формите на Любовта и ви привързва към формите на безлюбието, представящи се лицемерно за форми на Любовта, тъй като не чувате шепота на Любовта, а си тълкувате обясненията в любов като глас на самата Любов, понеже тези обяснения са съчинени по модела на представите ви за Любовта; тъй като първият импулс да отговорите на Божествения импулс у другия онемява и вие не проявявате съвест - пùшете се много "морални".
Сега, какво е скалъпила черната школа в преддверието на ада - света? - Тя е предопределила контактите ви, преди още да сте се родили. В Индия така женят хората - по споразумение между родителите. Щеш не щеш - ще се ожениш за този, който е платил на баща ти. Вие ги имате за много изостанали, но не се отличавате по нищо от тях: тях ги женят родителите, а вас - духовете. Някой дух си е наумил да свърже кон с краставица, защото ще му е много приятно да влезе в коня и да изяде краставицата. Вие взимате това за "свещено чувство" и вземете, та се разпишете. Като изяде конят краставицата, после само му куркате в червата и плачете: "Защо се паднах на такъв?..." Ето докъде водят контактите с помощта на родителите, общественото мнение и съдействието на духовете!
Дори и да се случи добър контакт, тъй като това става понякога по теория на вероятностите, пак нещата ще се вмиришат, защото няма проветряване - липсва тактът. Няма такт в общуването, нито в присъствието и отсъствието. Това е науката за такта на физическия и духовния свят. Физически, съществата трябва да редуват присъствие с отсъствие, за да се попадне в такт с вселенския ритъм и с груповия ритъм на всяка по-малка или по-голяма група. Духовно, такт значи да имаш обхода, тактичност, благородство: от време на време отстъпваш на другия, а после той отстъпва и на тебе. По пътя на "контакт-такт-акт", пробуждането на такта е почти невъзможно - там се проявява само тактика. Тактиката е наука на ада, защото има егоистична цел - да препъне другия, да преустанови неговия самостоятелен ход накъдето поиска душата му. Е, има и отбранителна тактика, която понякога е необходима, но тя пили нервите и скоро от вас няма да остане нищо. По-добре е да поставите "áктиката" над тактиката, т.е. истината над лъжата. Няма "бяла лъжа", тъй както няма изпражнения за ордьовър - ангелите така възприемат "бялата лъжа". Ето защо вашите "тактики" да търпите паши и бейове в името на децата, само прави децата по-податливи на болести и пропадане. Актът тогава прави неуместно ползването на такта, след като "съквартирантът" няма и помен от понятие за такт.
Понякога "съквартирантът" е смукало, скрито в родено от вас дете. Колкото и да ви се струва невинно, то ви изпива по всички правила, вие се изкорубвате, прегърбвате, и почвате да преплитате крака. И в този случай разумният, т.е. истински любещият трябва да се опре срещу контакта и такта с всичките сили на духа си и да им се възпротиви чрез акта, т.е. волята Божия. Така той ще спаси себе си, самото си дете или ближен, както и много още хора от сродната си верига от неизбежна смърт от обратно протичане на токовете.
Сега, стана ли по-ясно? Първенството на новия тоководител иде от това, че първо слуша себе си, т.е. Божественото в себе си, после ближния, и накрая - всички останали.
Случва се актът да е погребан от многовековни пластове на плахостта и примирението, на невярата. Какво ще сторим тогава? - Тогава тоководителят взема жицата, изкарва я изпод пластовете, зачиства я основно, изолирва я с най-качествена покривка срещу страхове и мнения - и я включва към някой напреднал дух, който свети с постъпките си - с делата на волята Божия. Неминуемо е токът да се предаде - и плахият да стане смел: ще почне и той да провежда безстрашно Желанието на Любовта. Остава последното, преди да сте го скачили към силния "актоносител": вие трябва да откачите тайно и внимателно проводниците, които го свързват с души от левия път - обратно скачените. Ако не сторите това, ако не го предупредите съзнателно да се разкачи, вие ще изпопребиете същества, които не са виновни - същества от стария път и старата вселена. В древните храмове на Мъдростта и окултни школи приемахме само такива, които са се отказали от света и близките си завинаги. Така, по изкуствен начин, Ние бързо прерязвахме всички жици, които можеха да проведат предателство в Светата Обител или - обратно - да изпепелят близките и околните на неофита.
Сега обаче този метод е остарял. Опитът учи, че пространственото отдалечаване не прекъсва връзките на астралните, менталните и по-висшите тела на обвързания. Преди отивахме при завързания, освобождавахме го от въжетата му и пред очите на близките му или тайно го отвеждахме от панаира на живота пространствено. Той обаче довеждаше със себе си всички елементали и дяволи на кармичните си връзки, всичките си неошлайфани вкусове и желания. Един ден се видяхме в чудо. Тогава Учителят каза: "Ха сега, опитайте друго. Скачете веригата по обратен порядък и опитайте да живеете заедно без да се делите, но със спазване на Първия Закон: "Аз съм също дете на Бога!" Това е Първият Закон. Това означава да поставиш "акта" на първо място, т.е. самоуважението към Божественото в себе си. Нямаш никакво право да го жертваш заради прищевките на тоя или оня! Тактове-мактове - пратете ги по живо, по здраво. Можеш да си тактичен само в периодите на принудително присъствие, когато нямаш друг изход: по-добре мир, отколкото война. При това, по-умният винаги отстъпва поради наличието на монада в душата му, на искра Божия. Значи, престъпникът настъпва, а разумният отстъпва. Когато престъпникът е безумен, разумният включва не само такт, но и тактика. Когато чашата прелее, разумният се спасява с бягство, а не се хваща гуша за гуша с безумния. Може да се противиш на безумния, само ако си абсолютно сигурен, че си по-силен от него. Във всички други случаи - бягай, дим да те няма!
Сега, поговорихме малко за правилното скачване на елементите от веригата и правилната последователност на избора. Ако не избереш първо себе си, т.е. своята монада, ти никога няма да помогнеш на ближния; а ако не помогнеш на себе си и на ближния, избий си от главата мисълта, че ще помогнеш на човечеството. Това, за което ви говоря, е пътят на ученика: "акт-такт-контакт". Това са посвещенията - вътрешните фигури на пентаграма. Те вървят по пентаграмна логика. Ако погледнете стадиите, стъпките в развитието на обикновения човек, ще видите, че те вървят по часовниковата стрелка - почва с насилието и свършва със светийската гордост. Там всички разчитат първо на ножа, после на такта - да тактуваш според диктата на по-силния; после почваш да разчиташ на факта, т.е. на контакта с околната среда, обективната обстановка; после намираш, че това не ти е достатъчно и решаваш да се изявиш, за да ти се възхищават хората; а после вземеш, че ритнеш всичко и почнеш да си правиш илюзии, че си много чист и светъл…
Аз сега ви казвам: като разположиш позициите си, чак тогава установи правилата на вътрешния ред - поведението на всеки в групата, съгласно разположението на силите и вкусовете в собствената ти душа. Не приемай пъдари и свинари да пишат правилника на твоя територия, защото първите ще почнат да пъдят сродните ти души, а вторите ще напълнят дома ти със свини - или сами ще грухтят в него, ако нямат охота за гости…
Питáйте се от тези тънкости на правилното тоководителство - и пúтайте. Не пúтайте само себе си, но пúтайте и другите - и в тях живее Бог. Това значи да проявите такт в живота: като питате постоянно кой от какво има нужда и се стремите да служите на ближните според техните нужди. Ако вършите това във времето, което ви е определила природата, а не извън него, то вие няма да се съсипете, а ще ставате все по-прекрасни, обаятелни и жизнерадостни. Но това означава да си имате собствена щаб-квартира - място, където вие сте си генерал. Който не ви позволява и иска да ви държи пленник, питайте какъв е - всеки генерал или най-прост войник ще ви каже. Врагът няма нужда от друго, освен от пленници, роби, които да са му под ръка. Вие пък се опнéте пред него, само веднъж поговорете и в никакъв случай два пъти; и като поговорите - сторете го! Ако говорите с глух - съберете си багажа, когато го няма в къщи и се настанете в щаб-квартирата си. Може да е под земята, но там сте на своя територия. Оттам вече можете да ходите по близки и познати или да пращате по някой да ги снабдява с храна и муниции. Пробвайте - ще видите, че е правилно. Ако някой не ви понася такава и ви тръшне вратата и не ви пуска - толкова по-добре: самоопределил се е като враг.
Ами ако той съсипе по-слабите, които са останали при него? - Попитайте военните. Те ще ви кажат, че при двама пленника няма никаква надежда: ако единият избяга, той може да се посъветва с приятели, да съберат сили и да освободят и другия пленник. Тук човешките закони са в услуга на дявола: те оставят беззащитните в ръцете на по-лошия без да им мигне окото, защото дяволът има сметка от това. Но в много случаи "по-лошият" не е чак толкова лош и може да придаде доста положителни качества на подрастващите. Тогава вашето дозирано присъствие и отсъствие, ако сте достатъчно мъдри да не обявите война, а да мислите и за душата на "противника", ще свърши най-добра работа. Бесните побесняват, само ако ние се озлобим и почнем война с тях. Има хиляди и милиони стратегии и тактики, по които противникът може да бъде обезвреден, а даже и спечелен. Последното се отнася с особена сила, ако става дума за противник с искра Божия. Ако вие не му намерите цаката, Бог ще му я намери: в момента, в който вие се откажете да го превъзпитавате, ще го превъзпита сам Бог.
Мили Мои, свидни деца и приятели! Свива Ми се сърцето, когато ви гледам така разголени. Вие се разголвате пред чужденци, а пред свои се обличате с триста чифта опасения и защити. После се чудите по какъв начин да разплитате оплетените конци на съдбите си. Приемете един съвет от Мене: голи пред Господа и своите си; облечени по всички правила пред чужди. Пред врага трябва да сте в пълно бойно снаряжение, с газови маски и в окопи! А вие често му се киприте, съблазнявате го по бански, играете му кючек - и се питате после защо сте се озовали в клетка. Пък ако ви харесва позлатена клетка - с югоизточно изложение и пет стаи, с бар и механа, - то си е ваш вкус, кръчмарски…
АБ, АБИН, АБРОИ́М. - Останете при себе си, за да не оставате при други!
- По въпроса за "деветдесятъка": отнася ли се безусловно за всички случаи - или само в някои?
- Ако сте на педали, не се отнася; на ако сте фирма с думичката "АД" - отнася се, и още как!
- Тия дни извърших спонтанен акт във връзка с "малкия генератор", който може и да е действо. Не е ли това нарушение на изискването в последното лично осияние да не предприемаме повече магически акции?
- Правилно питаш, но не се безпокой. Сега не си сгрешила, понеже не ти го проведе, а Ние. Аз имах предвид да се пазите от самодейност в това отношение - и дори от високопрофесионална бяла магия, но не и от спонтанно действо, произтичащо от глъбините на Присъствието на Бога във вас. Това, което сторихме чрез твоята ръка, ще продължи срока за защита на Отечеството.
Няма коментари:
Публикуване на коментар