Книга 26
24.Х.132(1996)
24.Х.132(1996)
Бургас – Изгрев
ВИДОВЕ РАМКИ И ОСНОВИ
ЗА СНИМКИТЕ И КСЕРОКОПИЯТА
(Този текст е инспириран от Елма, но тъй като не могат да се разграничат местата, където Той говори пряко, се предава с размер на буквите 12)
17,30 – 18,30ч.
І вариант: картина с паспарту и рамка, повтаряща заоблянията от трите страни и правия ъгъл в ляво долу. Първият вариант свързва с четирите стихии на космоса и влияе благоприятно върху здравето и хармонията между четирите вида любов: любовта като принцип, любовта като сила, любовта като чувство и любовта като стремеж.
Основен принцип за всички видове рамки:
1.Ако снимката е гланцова или полиестер супер-гланц, паспартуто трябва да е мъхесто - хартия, плат и пр., а рамката - също като снимката, силно блестящо лакирана.
2.По-тъмните снимки - с бяло паспарту и черна рамка - те се слагат само на цветни и по-тъмни стени, докато първите (с черните рамки) - на бели и светли стени.
ІІ вариант - дъгообразни рамки отгоре - дъгата представлява полуокръжност. Тази рамка свързва с Мировата Душа с ясновселената, със собствената ни сродна душа, и помага на майките, на дома, семейството, бита; развива силно религиозно чувство.
ІІІ вариант: Сферичен триъгълник: най-естетичната рамка с най-силно духовно въздействие върху широката публика в света, когато картините се разпространяват масово и се правят изложби. Радиусът на изпъкналите страни може да бъде различен, и за различните варианти някога ще има осияние, но засега остава класическият радиус от приложения оригинал на плаката за "асуин". Размерите на различните триъгълници да се съобразят с максималните възможности на листовете А3 и А4, а по желание - с размерите на различните формати снимки, които се копират. Най-добра е пропорцията между картина и поле в плакàта.
Общ принцип за всички видове рамки
(обратен на първия):
Ако снимката е матова, паспартуто трябва да бъде силно гланцово, може дори и бяло или черно фолио, но тогава рамката също трябва да бъде облепена с мъхеста материя - хартия, плат и пр. - или поне матова.
Спазването на тези принципи придава оригинален вид на нашите картини и високо естетическо и окултно въздействие. В бъдеще ще правим и цветни и пъстри паспартута и рамки, които са поотделно в хармония с конкретната картина, но това трябва да стане след специални инструкции и опити. За сега могат да се пуснат смело чернобелите варианти.
Профилът на рамката също има голямо значение, но засега ще поръчаме такъв, който е най-евтин и удобен за производителя. Инак знаем, че правоъгълният профил дава едни резултати, триъгълният други, дъгообразният - трети и пр.
Желателно е снимката да се слага не над, а под паспартуто, и то самото да бъде от по-дебел картон. Прозорчето също има закони за оформяне - ъгъл (наклон) на изрязване, оцветяване и пр.
На паспартуто, към самия му край от всички страни, близо до рамката трябва да има стандартни и конкретни текстове. Конкретните отбелязват поредния номер на произведението в архива на "Асуин", номера на филма и на кадъра и кода на анонимния автор, както и заглавието на снимката. Стандартният текст на няколко езика съдържа принципите на "Асуин" (анонимност, безплатност и пр. и необходимия адрес). Между гърба на рамката и картината може да се слагат снимки на Учителя и други свещени изображения и текстове, повишаващи многократно въздействието и конкретни за различните проблеми и житейски случаи.
Ще има специален фонд оборотни картини, давани за определен срок, и фонд за подаръци, фонд за постоянни и пътуващи изложби и пр. Елма не изключва и продаване, както и отдаване под наем (билдрент), но само при условие, че приходите се разпределят по перата на пентагралната каса и че самата пентагрална каса се разходва по жребий от различни хора през определени периоди (ако има обща каса, а не само индивидуални).
Различните видове паспартута и рамки също оказват въздействие, в зависимост от материала им: вид дърво, метал, пластмаса и пр. В бъдеще картините ще бъдат тиражирани и като пощенски картички, а също и като марки, събиращи нещо като "лихвоточки" за участниците, които ще разширяват възможностите за безплатно гостуване и пътуване в услуга на Словото, Майките, Новата Култура, Новата Наука и Новия Живот въобще. Тоест, притежателите на повече марки и картички разширяват своите контакти по света.
Марките и картичките ще се раздават, както и картините, плакатите и пр. безплатно, по вътрешен импулс на организаторите и без предварителни обещания. Поръчките се считат само за пожелания и не се дава никаква гаранция кога ще бъдат изпълнени и дали въобще ще бъдат изпълнени, тъй като това зависи от наличните средства. Разпространяват се на първо място за постоянните изложби (по големи помещения и по частни домове, достъпни за всички); ІІ - по заемните за оборотни картини; ІІІ - лично за участниците - в братската работа и братския живот; ІV - по бременните и кърмещите (всъщност, това трябва да е на второ място след общите експозиции); V - на неизвестни и известни творци и на притежатели на ценности и блага, които не продават труда и продуктите си, а ги подаряват; VІ - на други хора, от които се възхищаваме, но едва след като сме снабдили центровете, провинцията и чужбина. В случай, че някой не допуска в дома си хора за обща работа и общ живот, на него не му се подаряват продукти на нашата дейност.
Предвиждат се и специални установки, предвиждащи увеличаване на експозиционната площ без помощта на стените - леки дървени конструкции, пригодени да се разтягат и застопоряват по подобие на домашните сушилни за пране. В нашия случай, основното ребро на тези конструкции е страна на сферичен триъгълник, а сглобките могат да бъдат десетки видове: триъгълни, четириъгълни, петоъгълни, шестоъгълни. Сгъването на тези конструкции е максимално компактно и затова цяла изложба може да се изнесе само в два куфара, без да се разчита на стени. Тези стендове имат най-долу дупки с комплекти от клинове за яко прикрепяне към земята при полеви и планински условия.
Относно наклоните на изрязване на прозорчето на паспартуто: могат да отговарят на различните аспекти и тогава въздействието ще е различно.
Универсалното ребро служи не само за описаните изложбени стендове, но е устроено така, че може да се сглобява бързо и лесно за образуване на стенна рамка. Съществува и принцип за вакуумирано прикрепване на картината към стената чрез специални гумени уплътнения на дължината на цялата рамка и периодично притискане на картината за
възстановяване на вакуума, но стените трябва да са гланцови на местата за картини.
Няма коментари:
Публикуване на коментар