Книга 28
11.V.133(1997)
11.V.133(1997)
Бургас - Изгрев
СТРАНДЖА, РОДОПА И РИЛА
Румен Статков – Седмолъчката от Плиска
Зов на една приятелка към Бога:
- ГОСПОДИ, ДА БЪДЕ ВОЛЯТА ТИ СВЯТА! Покажи, моля те смирено, поне една мъничка, едва стигаща за човешки крак пътечка без грешка, без подсъзнателна или неосъзната корист, само с мисъл за Теб. Аз съм толкова дребна, малка, сива прашинка, толкова грешна, Господи, толкова огромна грешница, че понякога наистина ми идва скверната мисъл дали съм Твое или друго дело. И тъй като тайничко се надявам да съм от Теб, моля Те, моля Те, смалявам се и се смирявам в нозете Ти, дори с риск да не ме видиш, а да чуеш само искрения ми, изпълнен с обич и надежда зов - посочи ми, Господи, верния лъч светлина, мравчената пътека, защото всяка секунда затъвам все повече в огромното си невежество, в глухотата и слепотата за Твоите знаци. Нали в това е Твоето величие - да даваш на всеки колкото той има нужда, колкото може да разбере, колкото може да види и чуе, колкото може да понесе? Смили се, Господи, над мен, смали се до мен, докосни ме с прозрението Си и виделината Си, осияй тъмнината около мен!
Прости ми, Господи, ако съм много дръзка в молитвата си - прости, защото това е зовът на моята Твоя частица. Прости ми, Господи! И съизволи, ако такава е Волята Ти! Амин!
3,50ч. сутр.
- Може ли отговорът на тази твърде интимна, сърдечна молитва, да бъде засекретен, както се е случвало и с други осияния? Ако може - временно или завинаги?
Румен Статков – Храмът
3,59 ч - Запазù го в тайна, според желанието на душата си. И без това ще разкрия неща, недостъпни за повечето хора по Земята. И да го пуснем за общо четене и преписване, кандидати за Второто Посвеще-ние почти няма. Само един приятел досега заяви смирено страстното си желание да смени местожителството и работата си, за да бъде не само сърдечно, умствено и духовно, но и физически до тези, които са потопени в Присъствието.
Румен Статков - Докосване
На вика на душата ти ще отговоря по друг начин - не писмено. А за успокоение на разума и съвестта ти, ще кажа следното:
Самоотречението идва след планини от мъки и страдания. Този, който се е отрекъл от себе си и от близките си и е оставил всичко, за да върви след Присъствието и физически, престава да бъде вярващ и става апостол. Тайната на Христовия Път съдържа и учение за апостолките. Апостолка е по-високо Посвещение от апостол. "Апостол", на славянски, означава да престанеш да постиш и да стоиш на пост...
Румен Статков – Портрет на Розата
(В осиянията на Елма, Розата е символ на Сродната душа)
Вярващият, пророкът, разпозналият, верният - подпалилият Първия Лъч на Първото Посвещение - се отличава с разпознаване на Словото. Той Го разпознава през всички епохи, откъдето и да бликне. Той работи денонощно за Неговото съхранение и разпространение. Ако вие вярвате в някаква общоприета форма на Словото или приета от по-голямо количество хора, но не вярвате в Словото, което постоянно тече - Словото, прието от по-малко количество хора, - рискувате да си останете обикновен човек. Смело може да се каже, че и познаващите на вода Словото на Христа отпреди 2000 години и Словото Му в първата половина на ХХ век в България, колкото и да са верни и предани, още не са получили Първото Посвещение.
Румен Статков - Странджанка
Румен Статков – Неродена мома
(Но има сведения, че мома с висок идеал скоро ще се роди -
ще иска да живее с хора от по-висока еволюция)
Досега вие мислехте, че праведникът е онзи, който е верен на "класическото” Слово. И такива праведници има, но над главата им не свети Първият Лъч. Почти всички жития на светии и праведници от църквата, на великите и неизвестни мъченици за вярата, на много съвременни вярващи, свещеници и монаси, включително на живи и в момента светци на която и да е вяра, не са пример за спасение. Истински спасеният има един силен лъч, излизащ вертикално над главата. Обикновените светии и праведници имат само ореол. Плоският, двуизмерен ореол, не е само стилизация на църковната, религиозната живопис. Канонизацията на Сатурновите светци и праведници е факт преди всичко на Небето, а не на Земята. Земните църковни и верски събори нямат нито правото, нито силата да канонизират някого за светец. Повечето канонизирани светци са човешко изобретение - те нямат Сатурновия Пръстен около главата си.
Румен Статков – Старата Икона
(И няма да се възхищава повече от стария тип светци...)
Светия - обикновен човек от V степен - означава човек, който е пробудил 4 олтара и се е отказал от 4 привързаности. Ъгълът на Сатурновия, плосък ореол у светиите, е различен. Той зависи от фазата на светийската еволюция. Щом светията - бил той обикновен вярващ, аскет, свещеник или патриарх – престане да осъжда и да гледа строго, плоският му ореол се завърта. Колкото по-малко мисли и говори за "опасностите", за "отклоненията", "сектите", "ересите", "дявола" и "греха", колкото по-малко почне да предпазва себе си и другите от "изкушенията", "съблазните", и "козните на лукавия", толкова по-бързо се завърта неговият плосък ореол - и един ден сиянието му става обемно. Сатурновият му престол е възбудил Юпитеровия. Вярата и мисленето стават обемни, интелигентни, благородни - и в очите и лицето му се явява благостта. Изчезва осъдителният, мрачният или страдалческият образ на светеца. Сега светецът има шанс да се превърне в светия. Когато сме ви говорили за намръщените, постоянно критикуващите и бичуващите "светии" и "праведници", ние сме имали предвид вашите понятия. Истинският светия е благ, истинският праведник – толерантен към всички вери. Ето защо, в истинския праведник халото около главата не угасва. Юпитеровата чакра, подпалена от кората на мозъка, свети радиално на всички страни, понеже е приела Божия Дух – дава правото на всички същества.
Значи, човек, който не е благ и толерантен към всички, още не е осенен от Духа. Наблюдавайте човешките светии и праведници: почти през цялото време те са омъчнени, въздишат, тревожат се за нещо. Почти денонощно ги мъчи въпросът: “Ами докога? Няма ли да ме отмине тази чаша най-после? Защо съм толкоз грешен? Защо "х" или "у" греши; правдата няма ли да се възцари най-после?"
Сега няма да ви чета лекции - Науката за Посвещенията е Път, а не университет. Новото, което узнахте, е че светецът се отказва от имоти, близки, светска реализация и духовен престиж, а светията - от самомнението си. Праведникът е вече ученик с Първо Посвещение - той разпознава Словото където и да е, затова скъсва и с църквата, и с канона, и с "класическото” братство, ако то почне да налага определения. Апостол е онзи, който контактува физически с Учителя, а апостолка - която живее с апостоли. Но не плътно. (Не всеки ден – б.х.)
Румен Статков – Отражение
Последните две твърдения изчерпват изцяло тайната на смирението - на Великото Второ Посвещение от Пътя на Ученика. Учителят никога не напуска Земята - дори и физически, - но за неверните и колебливите остава невидим. Апостолите обаче Го виждат и следват и затова Учителят, Братството и Школата са винаги около вас. Смиреният по сърце мигновено разпознава Живия Господ и тръгва след Него, където и да е. Смирената по сърце, макар и да не вижда пряко Учителя, разпознава Неговите зрящи и чутки работници и им посвещава живота си. Не само мислите и чувствата си - а целия си живот, без остатък!
Румен Статков – Въздух и огън
(Когато прегърнеш Огнения Човек – Човека с Монада, - съвсем сигурно е, че ще прихванеш от неговия пламък и той ще те заведе в света на безсмъртните).
Особено сега, когато се възстановява Изгревът. Истинската апостолка не е обикновена жена - тя е пламък! Освен Разпознаването и Предаността, тя владее и Отсъствието. Истинската апостолка владее съвършено не само самоотдаването и приласкаването, не само абсолютния избор на най-съвършения измежду съвършените, но и отсъствието, когато това е необходимо. Тя предоставя на Бога и Учителя цялото си сърце, а не само половината или четвъртината. За обект на своята преданост тя избира Братството, а не само един апостол, мъдрец, осиян или Син Божий. И когато тя разбере Любовта като ритъм от плътно присъствие и отсъствие, тя е вече съвършена; ако потрябва - и като отсъствие до края на живота си, за да даде възможност и на други души и сърца да проявят импулса на грижата и приласкаването - светая светих на Мировата Душа. Ако забележи, че един от възлюбените е преситен от присъствие и копнее за отсъствие или промяна, истинската любяща и обичаща не спъва ритъма на живота, а отива там, където други тежко въздишат за приласкаване.
Румен Статков – Небе и земя
(И така, всъщност, е казано,: “Както на Небето, така и на Земята”. Сливане само на Небето или само на Земята е врата към ада).
Докато не се яви поне една такава апостолка и сестра със сърце, чисто като роса, излишно е да се надявате, че Изгревът - или Царството Божие – скоро ще слезе на Земята. Затова се чака Новата Ева - а градините ще дойдат от само себе си. Когато Господ казва да напуснете не само родителите си, мъжете си и жените си, но и децата си, ако потрябва, за да Го последвате, мислите ли, че Той ви говори само алегорически и символически? Прочее, и днес ние знаем майки, които напуснаха даже невръстните си дечица заради Господа, за да Го последват - с какво вие мислите, че сте по-горни от такива, за да бъдете спътници на апостоли?
Румен Статков – Орфей и Евридика
Небето вижда до дъно обичта и грижата, привързаността ви, но търси Новата Ева, Новата Родопа, Новата Евридика. Те ще заселят три планини – първо в България. Сега това може да стане.
(Тема за писмени упражнения: "Новата Ева, Новата Евридика и Новата Родопа - общото и различията" – б.х.)
От това следва, че Новото Човечество - населването на Новата Земя и Новото Небе в епохата на Водолея и началото на Шестата раса - сега зависи изключително от Новите Еви, Новите Евридики и Новите Родопи. Така ли е? Наистина ли Странджа, Рила и Родопите стават днес поле на тяхната дейност? За да развием домашните си работи, може ли да се дадат някои най-общи насоки за разликите и общото между тях? Например, Нова Ева трябва да е такава необикновена и прекрасна сестра и жена, която зачева само от мъж с относително най-висока еволюция и не ражда повече шансонетки и Каиновци. (Елма тълкува думата “шансонетка” не като “шлагерна певица”, а като “подобие на човек, който търси подобие на шанс”. Ами Новите Евридики и Новите Родопи – има ли шанс вече да де родят?
Румен Статков – Състояние
(Пророкувано е, че скоро ще се явят нови Еви и Евридики, които ще бъдат в състояние да избират Нови Адамовци и Нови Орфеевци и да искат да зачеват именно от тях, а не от обикновени хора.)
- Наистина, не желае ли една душа в женско тяло да ражда деца от Нови Адамовци и всячески избягва този въпрос и дори става сама Каин, тя не може да бъде Нова Ева. Новата Евридика ражда деца от Новия Орфей предимно в духовния свят, а Новата Родопа прави деца в Божествения. Но това са неща, които вие знаете още от "Евангелие на Мария Магдалина". Не го ли приемате като Живот, Дело и Слово, вие няма да направите нищо повече от църквите и семействата, нищо повече от манастирите, ашрамите и братствата.
Румен Статков – Камъкът и земята
(Има същества с Божествен произход, които са напукани от жажда за преливане и взаимност. Във висшите измерения те са едно, обаче това единство трябва да се получи и на Земята. Художникът е показал, че такава тененция вече има. Геният му е изобразил пукнатините така, че да се види, че всъщност мъжът и жената някога са били едно цяло.)
Думите на Елма за въплъщаването на Словото и Делото в реален Живот би трябвало да се пояснят за тия, които още не са навлезли по-надълбоко в Учението. Да станеш “Каин”, не значи непременно да си убиец в общоприетия смисъл. Принципно, Каиновците убиват и нерви, и импулси, и по този начин съкращават и собствения си живот, и живота на други хора. Разбира се, един вид убийство е и компромисът със себе си, когато правим неща, от които душата ни се мъчи. Тук възниква обаче тънкият въпрос дали точно душата ни се мъчи или егото, нисшата ни еволюция, лошата ни наследственост, когато Божественото иска нещо от нас, а ние му се съпротивляваме. Един висш закон ни оставя свободни да избираме, но това не значи, че няма последствия от избора ни. Този закон обаче по никой начин не ни принуждава да изберем по-висшето насилствено, понеже инак Бог няма да е Бог, и въобще не би имало Бог. Бог не ни бие, когато не разбираме нещо и нямаме опит и вкус към по-висшите неща в Битието, също както майката не удря детето си с глава в стената, защото се нааквало. Мъдрецът, френологът, физиогномистът, корпологът, от пръв поглед вижда и знае какво иска дадено същество и затова никога не очаква и не му предлага нещо извън неговите вкусове и възможности, нито съди някого, че не може да се надскочи – съществото просто няма изработени центрове за нещо повече.
Тук обаче има едно изключение: безсмъртната човешка душа, или така нареченият Нов Адам, Нова Ева, все още са плътно преплетени с животинското, с наследственото, със стария човек в себе си. Когато стигнем до стадия на осъзна-ването, на ученичеството, започваме доброволна битка с нисшето в себе си и с неговите вкусове и потребности. Тази битка също не е с насилствени средства, но ние имаме свободата да правим експерименти – постепенно да заместваме нисшите елементи от досегашната си формула с по-висши. Само това е истинският път на самоусъвършенстването и взаимоусъвършенстването. Има елементи от миналото в нас, здраво занитени и споени с истинската ни същност, които имаме право да претопяваме и заместваме с нови. Значи, ако искаме да ги унищожим, да ги убием, дори и с най-високи намерения, ние сме пак Каиновци. При това, унищожение е невъзможно: всяка празнина моментално се запълва. Понеже нисшето, животинското, е много мощно и експлозивно, то има свойството да се “намърдва” мигновено в освободените пространства, за да запази позициите на Старата Вселена. Тук именно е моментът, когато съзнателният човек има правото да запълни тези празнини с нещо ново, неизпитвано досега, но по моделите и съветите на Божествената интуиция, на високия идеал. Когато Божествената ни интуиция е затлачена, смирените и разпознаващи души се доверяват на Посветени и Учители, които имат пряк контакт с волята Божия и знаят каква е тя за всеки отделен случай, при всяко същество. За стария човек такова доверяване е немислимо, защото неговото его, неговата астрална и ментална плът реагират болезнено на всяка мисъл за реформация и възприемат такива съвети като “интервенция”. Знаейки това, Посветеният, както и самата воля Божия, абсолютно никога не си позволяват да пипат такава “плът”, да се опитват да я трансформират. Трансформацията на стария човек в нов става единствено и изключително по неговата собствена свободна воля, след като е преминал през големи опитности и страдания. Бог ни е оставил да се бием в стени и да скачаме в пропасти, за да осъзнаем, че сме все още в ада – в една унаследена от несъвършени хора физическа, астрална и ментална плът. Тя има своите вкусове, представи, понятия и ориентации, в които се е фиксирала. Тя си ги представя и ги усеща като единствено желани и възможни за нея. Колкото и да Му е мъчно, Бог ни оставя да изпитаме своите вкусове и теории, с цената на много прераждания и тежки деформации и страдания. От време на време Той ни изпраща светлинки, отвътре или отвън, така че не ни е оставил. Когато сме яли вече достатъчно бой и най-после логиката и разумът ни заработят, в нас се явява смелостта да експериментираме. В началото това е пак животинска смелост – пак идва от инстинкта за самосъхранение и оцеляване, от мисъл за себе си. При животинските психики, с изключение на някои животни-майки и на моментите, когато действа Божественото, е съвършено невъзможно смесване с друг вид, проявяване на милосърдие към някой друг, освен към себе си и към това, което ни привлича и ни е познато. Когато обаче става дума за саможертва в името на по-висшето в нас или в друго същество от по-висша еволюция, ние вече ставаме сътрудници на Новата Земя и Новото Небе. Новата Вселена не се интересува от старите ни вкусове и мнения, защото те са показали своите резултати – Старата Вселена си отива. Ако не сме “евоспособни” (способни за еволюция), ако не искаме или не желаем да се надскочим, т.е. да надскочим животинското и традиционното в себе си, да се освободим от старите нитове и съставки, Новата Вселена ни оставя на доизживяване. Ще продължим да се блъскаме в илюзиите и вкусовете си, в старите си понятия и представи и старите си фиксации, стереотипи и амбиции, докато се разглобим окончателно. На Новата Вселена не й трябват дори и нищожни останки от нашите “чаркове”, защото те са за нея токсични. Ако инатът и съпротивата ни са непробиваеми, оставят ни за пълно претопяване. Тогава просто става ясно какъв е нашият произход: дали сме същества с искра Божия - или някое от служебните същества, което няма космическа съвест и способност за космическа саможертва и космически подвиг.
Съвест, саможертва и подвиг в името на Еволюцията – ето доминантите на трите ни безсмъртни тела: причинно, будическо и атмическо. Адът и човешкият свят също боравят с тия понятия, но при тях те значат съвършено други неща – служене на себе си, на близките и предпочетените, на някакво адско или човешко общество. При ада и обикновения човек не се поставя въпросът да се подвизаваме в името на Космическата Еволюция – там действат слепите стихии на себизма, егоизма и животинските вкусове и привързаности. Когато си мислят, че работят, живеят или създават ценности и поколение, адските и обикновените хора не се интересуват дали пълнят Битието с безсмъртни стойности или с нещо друго. При тях първото се случва рядко и случайно, а второто е начин на живот.
От горния текст има още нещо за доизясняване: “Новата Евридика ражда деца от Новия Орфей предимно в духовния свят, а Новата Родопа прави деца в Божествения”. Тази роля на “Новата Евридика” тук е визирана от Елма за периода на Шестата Раса, която настъпва. Това е сложен въпрос и той се изяснява в Божието Слово понякога под много символогични пластове, по-рядко - съвсем директно. В течение на Шестата Раса, Новите Евридики, по подобие на класическата си прамайка, ще имат импулс да зачеват от Орфей и събратята му само духовни деца, т.е. да се обменят само духовно. Тази тенденция е допусната не само поради закона за свободата, а и поради съобразяване с еволюцията на Ева и Евридика – човешкото и ангелското сърце до този момент. По-добре е да има духовно общуване и обмяна, отколкото само физическо или никакво. Това ражда велики и прекрасни преживявания, макар и платонични, но и велики духовни продукти. Има цели йерархии и космоси, които живеят само на това ниво и по този начин. Бог не може да затрие цели ангелски йерархии и човечества, само защото още не са способни да зачеват Божествено – не само духовно, но и физически. За мнозина Божественото е Третият етаж – над духовното. Представят си го като още по-голяма откъснатост от материалното и природното. В Божествените Учения обаче това не е така. В тях Божественото е балансът между природно и духовно – всичките ни чакри и центрове от горе до долу живеят с всичка сила, но в нужната хармония и порядък. При тях Високият Вкус и Високият Идеал се насочват към съответни обекти и съответни начини на изразяване. В този смисъл, Новата Родопа е сърце или Същество, способно да зачева от Новия Орфей не само духовни, но и физическа деца – тоест, духовни и физически едновременно. Старата Ева предпочита адски и обикновени партньорства, Старата Евридика поддържа почти изключително платонични връзки, а Старата Родопа се занимава само с демони, ядене и пиене.
В казаното за Новата Евридика обаче се крие и една възможност, обяснявана нееднократно в Словото: тя има способността и правото за зачева и ражда и духовни деца, а не само духовни преживявания и културни ценности. Това има отношение и към т.н. “магнитни овоиди”, но далече не само към тях. Казано по-ясно, съединяване на полярностите, което не стига до веществен плод, създава или извиква от световете живо същество, макар и невидимо за нас. То може да е астрално, ментално или от някой по-висок свят. Ако липсата на физически плод не е причинена по насилствен, механичен, престъпен път, а това е станало естествено, по волята Божия, то роденото невидимо същество е от високите сфери. В противен случай, хората плодят в пространството елементали, вампири. А днес всички богове и ангели очакват да се пробуди Новата Ева с вкус към Новия Адам, за да могат да се родят и физически – очакват Първото Утро!
Румен Статков – Утро
Няма коментари:
Публикуване на коментар