Книга 28
27.VІІІ.133(1997)г.
27.VІІІ.133(1997)г.
Бургас - Изгрев
КОГА СКРЪБТА Е БОЖЕСТВЕНА
Рeter Аalexandroff – "Водното момче"
От една гостенка от М. преди няколко дни бе зададен въпрос за скръбта и мъката, която се появява почти неизбежно у обикновените хора и дори в много напреднали ученици, при появяването на нов човек, който обиква този, който ни е най-близък, и когато последният също го обиква. Винаги ли тази скръб трябва да е отчайваща, разяждаща и пр.? Не може ли да се говори за някаква Божествена и сладка мъка, в която липсва егоизмът и самосъжалението и в която душата се пречиства? И въобще, добавяме ние, няма ли надежда в такива случаи да не се появява никаква мъка, а напротив, да бликне радост и щастие заради разширяването на кръга от хора, които ни обичат и които обичаме? Може би само тогава
Рeter Аalexandroff – "Самовъзстановен"
всички упражнения, които ни се дават от Учителя във връзка с най-разнообразните гостувания, с така наречения троен ритъм, с жребиите и т.н., добиват смисъл и могат да имат истински резултат?
7,11
- Всяко появяване на мъка и скръб, всяко разваляне на настроението или повдигане на веждите и опулване на очите, когато се появи нова душа на сцената, е сигурен признак за ревност - животинско състояние на еволюцията. Дори и най-"светлата" и "ангелска" скръб в такива случаи моментално изхвърля самолюбивия от рая и от съзнанието на Бога. Даже и когато пожелавате всичко най-хубаво на ближния си и не намразвате нито него, нито съществото, което се е появило, вие пак сте вън от нормалния ход на живота, т.е. от самия живот, ако не изпитвате струйно щастие и бликаща радост и възторг, щом някой обикне любимия ви или той обикне някого. Особено горделивите се затварят в себе си и започват да претакват мисли, чувства и спомени, да чупят и гризат нокти от мъка, да съдят ближния и -
Рeter Аalexandroff – "Огледалото на истината"
неговото обкържение. Горделивият се отличава по това, че счита себе си за единствено най-подходящия партньор и постоянно изтъква, на ум или на глас, цели серии от недостатъци на съперника или съперницата, а най-близкият и най-прекрасният досега се оказва "слаб", "безволев" и "подхлъзнал се". Значи, ние сме чиста вода ненапита, а другият и другите са при всички случаи грешните, слабите, виновните?...
Горделивият се разпознава по това, че се отдръпва завинаги или за много дълго време, ако не е външно агресивен. Той не може да понесе нито за миг мисълта, че може да дели плячката си с някой друг. В този смисъл, горделивият и ревнивият са първи чада на онзи, който пожела да бъде пръв и единствен при Бога, и затова почерня и се сдоби с рога и опашка. Може да четете молитви денонощно, да знаете Библията и Евангелието на вода, да бъдете морални и съвестни и набожни до мозъка на костите си - щом се наскърбите от присъствието на някой друг при любимия ви или в центъра на вашата група или учение, вие почвате да пускате рога и опашка. Ясновид
Gustav Adolf Mossa – "Тя" (1905)
ците виждат това, както го вижда и Господ, и си запушват носа, понеже ревнивият и съжаляващият себе си, унижаващият ближния в сърцето си, издава такава остра воня, че е невъзможно да се стои близко до него.
Autumn Skye Morrison – "Глупакът"
Не си правете никакви илюзии: ученичеството не е нито за обикновени хора, нито за учени, нито за гении, нито дори за светии. Даже и проходилите ученици - праведниците; даже и много апостоли, мъдре-
Carrie Ann Baade – "Изнудвачката чрез скръб"
ци и мистици се замислят за себе си и искат да бъдат по-близо до Бога, отколкото другите. За Бога това е нахалство, безпардонност, изместване с лакти на съществата, които имат равни права с останалите! Ето защо, помнете: никаква "светла" и "поетична", "невинна" мъка не съществува, когато се касае за Божествената Любов! Ако ти помрачиш съзнанието си, когато някой друг се наведе да пие от
Carrie Ann Baade – "Ядачката на сърца"
Извора, и поискаш изворът да спре да тече, да му туриш кран, за да тече само по твоя воля, вонята ти ще стигне неизбежно до преддверието на Бога и там дежурните херувими и алохими ще започнат проветряване. Колкото са по-дълги роговете и опашката на някого, толкова по-невъзможно му е да чака ред, за да се напие на извора. Той предпочита да умре от жажда в самота и самоизяждане или пък отива да пие от някое блато, от някоя застояла локва, само и само да подчертае непреклонността си и съдническа
David Silva – "Мъдростта"
Коментар на художника: "Мъдростта тук е централният женски елемент, съдържащ в плодовете си човека. Някои хора знаят за нея и я признават, други си остават невежи или безразлични, а трети въобще решително се отказват от нея, дори и когато Тя ги докосва."
та си позиция.
Повтарям: само светла радост, топло съчувствие, бликащото отвътре щастие при появата на нови души в сферата на Учителя или на онзи, когото обичаме, са белег за невинност; гаранция, че Бог ни държи в съзнанието Си и няма да ни лиши нито за миг от благодатта и присъствието Си. Наистина,
Martina Hoffmann – "Хваната "
ако не подсигурявате на ближния си периодично самота и присъствие на други около него, ако не отсъствате, намирайки си понякога друго място и друга работа, други хора, за които да се грижите, Небесният съд ви намира за виновни и ви прикрепя определението "нагъл лъжец", "експлоататор". Може да се грижите за ближния си така, че да не му липсва нищо материално; може да го обсипвате с целувки, прегръдки и внимание, но ако не му давате да диша свободно в света на Тройния Ритъм, вие не сте нищо друго, освен гнидички, които ядат чужда плът. Да ядеш плътта на душата, значи да караш някого да въздиша. Докато въздиша по тебе, все още сърцето ти не е проядено от червеи; почне ли обаче да въздиша от тебе, знай, че го държиш със юзди и че си отвратителен в очите на Бога.
Santiago Ribeiro – "Масова продукция"
Оставете оглашените с апартаментите и съпрузите им настрана - нека си четат беседи и осияния, нека си пеят песни и си чешат гърбовете от умиление, че са се намерили и че им е толкова удобно в живота… Бог влиза само в тайната стаичка на самотника или на двойката, която е откраднала ня-
"Вселената на безсмъртните" (по Kuba Fiеdorowich)
колко мига тайно от другите, за да се срещне в лоното на безсмъртието! Бог толерира само онази двойка, която пуска свободно нови души в топлия вир на щастието, и всички заедно се захващат да строят храма на Словото и Делото! Да знаеш мига, своята минута, когато трябва да си при извора, за да се напиеш до насита - ето какво значи понятие за учени-
Viggo Brand – "Райската градина"
чество! Да изпиташ неизразимо, небивало щастие, когато друг подлага шепи под струята на любимия ти извор и да не го блъскаш като животно със сърцето и мисълта си оттам - ето какво се нарича Ученичество, Школа и Братство!
Да! Светла, ясна, прекрасна скръб има. Да, съществува, но тя е Божествена само тогава, когато скърбиш за онзи, който не може да обикне любимия ти като тебе. Когато ти е мъчно, че някоя груба душа си измисля недостатъци и ги прикачва по одеждите на любимия ти, за да властва и потъпква достойнството му. Божествената скръб и мъка извират от сърцето на онзи, който тъгува за това, че любимият му не се откликва веднага на някоя душа, която иска да бъде приласкана. Веднъж на няколко билиона години, според вашето време, такава любов се
Аndrew Gonzalez – "Крешчендо на сърцето"
появява и във вашия свят, и тогава Бог взема подобно сърце в дланите Си, нежно го сгрява с бистрото Си, свято дихание, и то се превръща в Божествен брилянт - сърце, чисто като кристал. Такова сърце е повече неспособно да скърби за себе си и да не се радва на любовта на другите. В него се отразява омайната красота и прелест на цялата вселена - и сам Бог се гордее с творението Си, понеже е успял.
Да помагаме на Бога да бъдем Негови успешни творения - ето в какво се състои щастието на живота!
- Няма ли въпросът и друга страна? Случва се, че някои нови души, идващи във сферата на братството, невинно или преднамерено демонстрират свобода във взаимоотношенията, уж по правилата на Новото Учение, а всъщност пак се разиграва властническата драма. Мнозина имат временни предимства с младостта, вида и поведението си, и започват да изблъскват стоящите пред извора, сами не съзнавайки, че това не е Божествен принцип и не е Божествена невинност. Не може ли да се кажа нещо и по този въпрос?
8,53
- Тщеславието и крадливостта, грабителските инстинкти на хищника и на амбициозния нямат нищо общо с Божествената спонтанност и приласкаване. Хищникът се отличава по това, че в него няма никакви колебания, когато иска да придобие нещо за себе си или за децата си. Божественото раздвоение, съвест и колебание отсъстват напълно у него и той си взима това, което му харесва, незабавно и без да му мигне окото.
Виктор Сафонкин - Закуска
Културният, духовният хищник, особено когато му е лъскава козината и е сит, обича да си поиграе с жертвата, да покаже на останалите, че тя е в неговите лапи. Постоянните унижения, забележки и потупвания по рамото, възхвалявания, които се сме-
Carrie Anne Baade – "Дама или тигър?"
нят непредсказуемо, представляват онзи метод, чрез който уверените в себе си елегантни животни дресират подчинените си и налагат властта си над другите. Често настоятелната молба с мил глас и мъркане принуждава заробения да прави невъзможното, за да уйдиса на поробителя си, понеже после ще получи курабийка или близване с език. Дресурата на творци, гении и окултисти-глупаци от опитни дресьори и дресьорки с лъскави дрехи е коронен номер в космическия цирк, и Небето се смее през сълзи на такива представления. Понякога и синове Божии, достойни ратници за победата на Царството Божие на Земята, си намират такъв дресьор и му се подчиняват, макар и със сдържан рев през зъбите си, защото са се уморили да скитат през джунглата и предпочитат да преживят гнило месо в клетката си. Такива
Мichael Hussar
проскубани тигри и лъвове са жалка гледка за космическата публика - и добре че съществува Учителят като жив пример, който никога не влезе в клетка и не подскача като кученце, когато му подхвърлят съчувствие.
Бъдете горди, истински горди и независими! Живейте сами с Бога и с всички - и тогава ще можете да се уподобите на Оногова, за Когото е казано: "И тури Бог сина Си и дъщеря Си в основите на мирозданието". Помнете, че съкровените неща си остават съкровени, и че истинското приласкаване пред всички е възможно само в Божествения свят, а на Зе-мята изисква уединение и тайна.
Miguel Tio – "Наблюдателката"
Те не само наблюдават, но дават и бързи, точни съвети как да сублимираме болката с духовни методи, когато кръвта ни изтича. Ако са още по-разположени, могат да ни помогнат и лично - от дистанция...
Има особено мръсни и коварни духове, които пред другите демонстрират любвеобилност, а насаме смразяват духа и душата ти. Има и чисти души, за които любвеобилността е еднаква и вътре, и навън, понеже още не са забравили произхода си. Вие различавайте кой откъде иде и на невинните се откликвайте с топлота и невинност, а на фанатика и користния - с остри шипове.
Не забравяйте, че преизобилието от ласки и нежност или тяхната пълна липса е често национална черта и затова не трябва да осъждате прибързано. Има много напреднали народи в еволюцията си, и при тях силата на взаимната нежност отговаря на състоянието на невинност в най-вътрешното Небе, за което говори Сведенборг. Там няма и сянка от честолюбие или нагон за борба с другите самки и самци за овладяване на водача или на стадото, а има само мир, хармония - и безкрайно привличане и безкрайно самоотдаване. 9,21
Няма коментари:
Публикуване на коментар