Книга 30
13.VІІІ.134(1998)г.
13.VІІІ.134(1998)г.
Рила, Второто езеро
ВСИЧКИ СТЕ ЧАДА БОЖИИ!
При разговор по въпроса за изпълнение на определено упражнение - и в зависимост от това, отварят ли се коридори във Вселената, какви са те и какво става, - се получи следният отговор:
- Първо, насилието не е метод на Бялата Ложа. Т.е., ако има готови души, които да изпълняват упражнението, нека се обединят и го изпълняват, но да не търсят вина у тези, които евентуално не се готови.
Защото за Небето, ако дори у един от участващите се появи недоволство, скръб, омъчняване, ревност и т.н. или дори той да е външно съгласен, но да се разболее - това е недопустимо условие за
провеждане на някакво действо. Дори и в така наречения светски живот съществува правото на вето - т.е., ако дори само един от участващите не е съгласен, решението не се приема. Защото при провеждането на такива езотерични упражнения е в сила правилото за лъка и стрелата. Т.е., ако трима, шестима, 12 или 144 души участват, двама са двата края на лъка, където се държи тетивата, а третият е стрелата. И ако между тези двама възникне дори и микроскопична сенчица на недоразумение, критика, остър поглед, назидание и т.н., тетивата между тях не може да се опъне достатъчно, и [тогава] третият, който е стрелата, не може да добие необходимата скорост и да излети на необходимото място (напр., Сириус). В този случай, тази душа може да остане завинаги без орбита да се движи в космическото пространство и да не може да се върне обратно – човекът може да получи физическо и психическо разстройство. А е възможно и тази монада да попадне в безкрайния океан от монади и едва след хиляди или милиарди години да ú се даде възможност да се превъплъти отново в човек. И това се отнася не само до тази душа, но тъй като всяка душа е глава на верига от сродни души, това се отнася и до десетките, стотици или хиляди сродни души от тази верига.
Ако си представим, че това е един влак с безкрайно много вагони и души в тях и ние знаем, че поне един, ако не и почти всички мостове по пътя са прекъснати, имаме ли право да пуснем този влак в движение?
То е същото, както и при подводните хора. За да се издигне един и да добие дробове за дишане в горния свят, трябва мнозина да му дадат от силата си. Но ако той сбърка нещо по пътя си или се свърже с неправилни хора горе, неговите побратими на дъното ще пострадат. Те са приели това доброволно, но и са обвързани с един закон, който проектира всяко същество във вид на клетка или орган в друго, по-висше същество, което е глава на една съобщност от сродни души. Ето защо, постиженията и грешките ни са взаимозависими.
14.VІІІ.134(1998)г.
- Ако Небето съобразява, че може да ни даде модели за нов тип взаимоотношения, за сложни упражнения и опити, каквито Учителят в първата половина на века е провеждал извънредно внимателно (например ученик и ученичка от МОК да влязат в банята и да се изкъпят, това е описано в томовете с беседи), то не е защото се надява, че сме дорасли до такова равнище, а защото иска да ни покаже докъде сме достигнали. Констатира се, че досега няма нито един случай на успешно изпълнение на подобен род упражнение, тъй като предразсъдъците, страховете, тревогата, безпокойството, критиката и пр. неизменно съпътстват тези наши жалки опити, а както вече разбрахме, това е погребване на хиляди или милиони същества в Космоса. Почти ежедневно виждаме, че някой мисли или говори отрицателно за друг, а това може да се уподоби на сваляне на самолет от ракета.
Ако при излитането някой провлачи даже и помен от дреха, дори и един конец и конецът не се разплете бързо и не остане долу при смъртните, попадането в желаната галактика е съмнително. Повечето хора биват дръпнати обратно по къщите им, защото мисълта за задълженията и близките или някоя неразрешена астрална връзка е като ластик, който не може да се скъса. Ако се скъса, това дава ускорение нагоре; но ако ни върне, ударът може да бъде много болезнен.
Някои от нас може да са повярвали и съвсем искрено да желаят да се включат в райския живот. Те се засилват, с надеждата да бият рекорда на всички духовни школи досега и на всички съученици - да скочат най-високо. Въпреки че не спортната амбиция е техният импулс (с някои изключения, които ще обясним), този символ е много подходящ. Готовността за присъединяване към вътрешната Школа в Божествения живот, скокът, може да е наистина зашеметяващ по височина, но в момента на преминаването на въжето или летвата, скачащият или някой от публиката си помисля нещо лошо за някого или го изказва, а друг изпада в скръбно състояние, защото мисли за себе си. В същия миг, летвата пада. Това е само образ. Небето рядко допуска да се стигне до такова положение, защото знае, че това означава космическа катастрофа. Ако понякога допуска такива катастрофи, то е само за назидание и тежък урок - това е кармическото последствие от егоизма и себелюбието. Дори и любовта към Школата не оправдава отрицателните оценки и констатации по какъвто и да е повод, ако не са изказани от Велик Учител или някой много напреднал Посветен, който знае как да ги уравновесява с положителни.
За тия хора или подобия на хора просто повече няма никакъв шанс, освен да бъдат изгорени и претопени заедно с боклуците, които консумират и произвеждат. Просто няма друг начин, защото планините от отпадъци вече са станали остро заразни.
Когато говорим за космически катастрофи и невидими космически деца или сродни души, трябва да уточним, че за Небето това не е трагедия, но необходимост. Под "това", разбираме погребването на милиони и милиони такива същества и същности в случаите, когато се изпускаме. Тъй като напоследък осиянията са "одеяния", т.е. живи действа, вече няма случай, при който Бог да не се включва с нагледни илюстрации на много Свои мисли по време на Контакта. Ето и сега, когато в момента започна да обяснява защо тези погребения в Космоса не са трагедия, но необходимост, хигиенна дейност, една жена от хижата издигна глас и се скара на някого: "Колко пъти ще казвам: неорганически - от биологически!" - имайки предвид нуждата от разделяне на боклуците. За секунди тя изпревари думите на Елма, че в Небето има отходни места и бунища, гробища, където се изхвърлят и разпределят по видове психическите отпадъци на човечеството и самите живи души от андроидите.
- Кармически е предвидено, в такива катастрофи да попадат само ония продукти на безлюбието, дори и когато са същества с монада, за които няма никаква надежда повече се отворят истински за Любовта, във формата, в която се намират. За Битието и за самите тях е по-добре да си отидат, за да се възродят при нови обстоятелства, където ще им се даде нов шанс за развитие. В този смисъл, ако проявяваме безлюбието, ние играем ролята на екзекутори, на палачи и гробари на милиони същества, подобни на нас. Следващия път там ще бъдем самите ние.
Срещнеш някого по пътеката, но лицето му не сияе от вътрешна радост, а го виждаш омъчнен, отчаян, обезверен. Ако го попиташ нещо, той ще ти отговори троснато или ще те отмине като камък. Това е един психически боклук, който мигновено отива в космоса чрез притеглянето на Луната, която е една голяма помпа за мръсотиите. Един приятел или приятелка не е доволен от поведението на друг и не дава положителна оценка за поведението му. Даже и да е прав, напълно прав, той също отделя един психически боклук в Битието, който замърсява атмосферата и затова Луната, т.е. Мировата Душа, денонощно се труди да изсмуква тия миязми на хората със замъждяла монада.
Търпиш, търпиш, търпиш нещо или някого, но накрая не издържаш и избухнеш. Това избухване е един вулкан от нечистотии - не искам сега пак да сравнявам тия картини с неща, които са много некрасиви. Както в червата и кръвта си, в сланините си или под кожата, в черния си дроб, така и в мислите и чувствата си, дори много напреднали ученици и дори адепти са изпълнени с токсини и отпадъци. Не винаги това е тяхна лична вина - мнозина мъкнат наследствените си боклуци и тоалетни от преражданията. И когато някой избухне или почне тънко или дебело да оценява мисленето и поведението на другия, тия клозети и боклуджийници се взривяват около тях. Когато ви гледаме от Небето, вашият гняв, неправда или мъка за себе си представлява една постоянна война, която не е прекъсвала нито за миг на Земята.
Ето защо, докато хората са още такива зверчета, които са готови да късат месата на ближния с оценки и претенции, не може и дума да става за някакви сакрални упражнения или космически полети.
Има един минимален период от 7 до 14 дни, в който едно поле, една мрежа от кандидат-ученици трябва да са останали мирни и тихи, за да покълнат там цветята на благословението. При постоянни взривове, куршуми и задушливи газове, това е невъзможно. Ето защо, тези упражнения трябва да започнат тъкмо с това: могат ли двама, трима или петима, в продължение на една седмица да не си помислят нищо лошо за някой друг, да не се огорчат от нещо, да не се притеснят? Може ли погледът на някой да не стане отрицателен и стъклен в продължение на една седмица само? Ако не почнем от тия елементарни упражнения, всички наши усилия за по-големи работи са напразни. В астралния свят, в ада, не само след смъртта, но и приживе; не само нощем, но и денем, пред очите на мнозина от "сестрите" и "братята" дерат живи кожи и се изяждат един друг, както риба поглъща по-малката или змията - мишката. Една хаплива реплика, една забележка, един акт на злобно или поучително назидание, за ясновидеца превръщат автора им буквално в дракон или чудовище, което започва да яде някого.
Ако другият му отвърне по същия начин, дори и само в мисълта си, той физически си остава временно човек, но астрално се превръща в дракон, допотопно чудовище, което иска да го върне на първото. И битката се започва. Себелюбия, злоби, ревности, надменности, егоизми и самомнения - какви ли не малки и големи чудовища, родени от дребни душици или грандомани, изникват едно след друго денонощно в тая свещена обител на рая, където се намирате - и реки от кърви и стенания потичат по склоновете на планината! Колко ни е мъчно, че пак трябва да описваме тия тъжни картини, вместо да ви обясняваме чудесата от поредния полет или поредното ви проникване в светилището на Агарта!...
След днешното назидание, Ние изключваме всякаква възможност за провеждане на каквито и да са орфически опити, каквито и да са надежди за влизане в Специалния клас. Докато виждам намръщени и осъдителни физиономии, докато замърсявате пространството с мисълта за себе си и не давате съзнателно или подсъзнателно на ближния да прави каквото си иска, стои под въпрос и участието ви в Общия Окултен Клас. Ето защо, засега си остава максимата, човек да се опитва да запази равновесие поне като оглашен, който се докосва до Словото и до външните форми на братския живот. А от догодина, за по-вътрешните класове ще се допуска само кандидат, който е сам в палатка, и то от време на време.
Който лъже себе си, става обикновен човек. Който лъже ближния и неближния, ще трябва да мине през някои нисши животински форми в следващите си прераждания. А който лъже Бога като чете и слуша Словото, а не го изпълнява, се връща в света на чудовищата. Има само една степен, по-долна от тая: да правиш забележки на другите и да очакваш от другите да превръщат Словото в Дело. Ти гледай себе си и се опитвай ти да си изправен! Ако си смел и истинен, все някой ще те последва. Тогава за връщането в Школата и за щастието няма никакви пречки.
Картина от Даниел Маранте. Над момичето сме сложили негова снимка, за да се види какви същества се раждат вече на Земята.
Отделни приятели, познати и непознати, предимно в чужбина, попадайки на беседите на Учителя и на осиянията, започват да мислят, че тук, в България, където извира Словото, Делото върви с всичка сила и кипи интензивен Живот... Те не са далеч от истината, ако се касае за най-вътрешната сфера на Школата, в която Слово, Дело и Живот са свързани неразривно. Във всяка по-външна област на Школата обаче връзките между тези три святи извора постепенно започват да се късат или още не са създадени. Бог се съобразява с живота на всяко същество, на всеки един от нас, и не налага наказания на тия, които нямат още достатъчно житейски опит. Житейският опит и постепенното присъединяване и възвръщане към Школата, към небесния живот, се добиват чрез продължителни колебания и множество малки грешки и отклонения, които ние, хората, имаме способността и привилегията да правим - за разлика от всички останали същества в Битието. Всяка грешка води до болка, помътняване на съзнанието, вътрешни и външни деформации на личността и изгубване смисъла на живота. Видиш ли омъчнен, намръщен или "утвърдил" се човек, бъди сигурен, че той се е натоварил с цели грамади от лични и колективни погрешки, които още не е започнал да изправя съзнателно. Няма човек на Земята, нито оглашен, праведен или ученик, който да не мъкне такава каруца след себе си. Ето защо, изражението на лицето ви не може да не бъде отчаяно, ядно или угрижено, когато влачите нагоре каруцата със своите грешки, илюзии и заблуждения. Види ли такъв човек, Небето не си и помисля да го включи в живота на някоя райска градина, тъй като от опит знае, че и в райските градини някои се опитват да влачат след себе си товара си.
Всъщност, всяко същество живее едновременно в ада, в чистилището и в рая. Въпрос на съзнателност и еволюция е в кой от тези светове ние съсредоточаваме съзнанието си. Ето и тук, на Рила, както и във всяко друго благословено райско место, може да има ученици, подобни на Учителя, които да заживеят в рая незабавно, ако се опитат да мислят и постъпват като Него: раят е въпрос на любов, на съзнание. Има мълчаливи и скромни ученици, които го преживяват всеки ден за по няколко минути, когато успеят да се настроят на вълните на Чистотата и Милосърдието. Не е въпрос да се пренасяме в далечни светове из физическата вселена, където има отдавна устроени непокътнати, девствени райове. И това се прави. И това става във вътрешните класове на Учителя, когато знаем как да се съсредото-чаваме в дадена звезда и ни е даден актуалния код на името ú. Преносът, телепортацията, съществуват и мнозина се озовават физически в небесните райове и се връщат от там, но това е един акт на третото измерение. Има друга тайна на Школата, от която Учителят и смирените ученици се ползват свободно, а това е даден кът от рая да се появи сам в съзнанието ти и около тебе, без да се преместваш на друго място в пространството - да извикваш и създаваш рая и световете над него, без да се помръдваш от мястото си.
Представата за рая на същия ангел на Земята – художника Даниел Маранте. Дори и да се поваря тази картина в книгите с осиянията, не е излишно да се появи пак. Вижда се как гениално представя той главното занимание на всички същества и неща там: обединяването, създаването, сливането.
Това е една идея, една реалност над третото измерение. Добрият човек излъчва рая тъй, както си седи и си яде сладко една ябълка. Като те погледне с неизразима любов и нежност, както може да гледа само Учителят, като каже една добра дума за тебе, ти усещаш как раят ненадейно започва да струи като светлина и приятна топлина от него, и на тебе повече нищо в света не ти трябва. Такъв човек ще разбере какво е на душата и сърцето ти, ще дойде сам при тебе и ще те нахрани, ако си гладен, ще те напои, ако си жаден, ще ти разкрие небесните тайни и мъдрости или ще те приласкае, ако душата ти се гърчи от самота и безлюбие.
Не случайно друг смайващ художник – иранецът Freydon Rassouli – е кръстил тази своя картина "Монархът на любовта".
Без Любимата и Майката нямаше да има никакво Битие,
никаква Вселена.
Всеки един от вас съдържа вътре в себе си един такъв човек на любовта и съпричастието, който е престанал да мисли за себе си и за своите собствени нужди и мъчения. Само такъв човек може да участва истински в опитите и упражненията, в мисиите, които се дават в най-вътрешната Школа на Учителя. Лично на Него не са му необходими нито вашите ласки, нито вашето признание и възхищение, нито одоб-рението на когото и да било. Той живее в рая вътрешно и се ползва от изобилието на всички природни и Божествени блага, понеже е готов винаги да остане насаме със Себе Си, когато Духът Му се нуждае от това, или да отиде там, където Бог Го прати. Видят ли обаче, че в някое общество, в някоя група хората продължават да живеят със страховете и егоизма си или със своите човешки предпочитания, със своето тщеславие, да се проявяват шумно и не на място и със своята глухота и слепота за Божественото Присъствие, такива деца на Бога се отказват да участват видимо в новите форми на живота и започват да се преструват на съвсем обикновени или дори грешни, според високите изисквания на текстовете. Така те се отдръпват навътре в своите светове, където райският живот продължава и никога не е прекъсвал. В човешкия и ангелския свят се получава така, че хората с по-привлекателните форми и хората на предпочитанията винаги се обособяват в затворени, интимни съюзи, без да се интересуват от неудачниците и самотните тъжни души, които не са особено надарени от природата. Небето ви вижда като хора след корабокрушение: едни са се докопали до спасителните лодки и корабчета или имат по някое спасително поясче, а други се давят или плуват докато могат. При това положение е абсурдно да говорим за Христова Мъдрост и Школа и за някакви тайнствени полети и окултни упражнения, след като в пространството се носят толкова много викове за помощ. Истинският приятел и адепт в такива случаи е почти постоянно във водата, а не на някоя надеждна лодка или кораб, освен в редките случаи, когато самият него трябва да го възстановяват, за да се хвърли отново във водата. На хората, които се давят, не им е до усмивки и упражнения.
Друг е въпросът, че за някои земни и космически екскурзии Небето подбира само хора, които са предимно усмихнати. Това е друг закон на Школата и Небето провокира периодично ситуации, при които наблюдава с каква физиономия ще реагирате. Ако искрената, неподправена усмивка, не слезе от лицето ви и при най-сериозните несправедливости и изпитания, това значи, че вие живеете вътрешно в рая, че не мислите за себе си и не осъждате никого, и тогава Небето ви включва и в инициативи, в екскурзии и преживявания, свързани с вътрешните райове на Вселената.
Freydon Rassouli – Носителката на зората (с добавена снимка)
И наистина, какъв по-голям вътрешен рай от този да срещнеш Жената, която иска да приеме от човек душа най-големия подарък от Бога: възможността да роди дете с душа?
Всички свободни дни сега, през лятото, използвайте за излети - екскурзии. Ще прекарате един-два дни на свобода.
Животът има известен терен, дето се ражда противоречие. Теренът са условията, но даже и при най-благоприятните условия се раждат противоречия. Затова е хубаво да се прекарат 10 дни на избра-но място - на Мусала, например. Добре е тия срещи да стават на такова чисто, хубаво място, и ще се видят добрите резултати. Има няколко хубави места за такава среща: Мусала, Сините камъни, Казан-лъшката околност, Чепино, над Батак, Карлъка и другаде. Десет дни на спартански начала може да се прекара!
По въпроса за женитбата: най-първо трябва да се изпълни Волята Божия.
Връх Мусала на Рила, Сините камъни в Сливенския балкан,
Казанлъшки балкан, Чепински околности, Цигов чарк над Батак
и връх Карлъка в Родопите
Когато идваше това осияние, приемащият написа "Кайлъка", вместо "Карлъка", понеже му беше известен само Кайлъка в Плевен, а не беше чувал за връх Карлъка в Родопите. Затова мислеше, че е чул името на местността погрешно... Източникът настоя да се напише правилно.
В една беседа Учителят разкрива, че най-интимната, физическата връзка между мъжа и жената е необходима, но като обмяна, а не като фамилиарност пред другите. Това е изключително важен въпрос, който може да се постави и като тема за обсъждане и писмено развиване. Фамилиарността, фамилиарниченето е съзнателен или неосъзнат акт на властническата драма, в която всеки иска да покаже, че е най-близък на някого, че той владее положението. Обмяна без фамилиарничене пред другите пак води до основната тайна на Школата: пълна дискретност и неизвестност на хората, които са най-близки.
Когато нито един човек на Земята не знае къде се срещат двама влюбени, освен Бог, Той им праща най-малко двама пазители, които да охраняват абсолютното им щастие.
"Бог в нас ни учи как трябва да живеем, но ние казваме: "Господи, засега Ти стой малко настрана. Ние имаме своя теория, която трябва да приложим в живота си, да видим какви резултати ще даде". Господ отстъпва и казва: "Добре, приложете вашата теория... С каква мярка мерите, с такава ще ви се отмери!" (т. "Тихият глас")
"Някои запитват: "Ама без любов не може ли? - Не може! Който иска да разбере Божествения живот и да възприеме Божието благо, непременно трябва да люби. Само любовта е, която отваря чашките на цветята. Тя е ключът. С този ключ може да се разтварят Божиите съкровища. Запитваш: "Е, защо трябва да любя?" - За да възприемеш всички Божии блага. - "Защо ми са тези блага?" - За да имаш Божия живот в себе си. - "А защо ми е този живот ?" - За да имаш радостта в себе си. - "А не може ли без радостта?" - Не може. Ако не дойде радостта, ще дойде скръбта, а аз предпочитам радостта пред скръбта. И тогава някой казва: "Аз не съм ли чадо Божие?" - Изпълняваш ли Божията Воля? - "Изпълнявам". - Значи, ти си чадо Божие, което изпълнява волята на Баща си. - А ти изпълняваш ли волята на Баща си? - "Не изпълнявам". Значи, ти си едно от глупавите чада Божии, което не изпълнява волята на Баща си. Та сега, като правило, разберете всички следното: всички сте чада Божии! Едните са чада добри и разумни, които изпълняват волята на Баща си, а другите са тия, на които кучето е взело хляба.
Ти казваш: "Приятелю, аз съм чадо Божие". - Как ще позная? - Добре, ти си гладен, ти си без подслон. Ела у дома. Той дòйде. Аз го нахраня, дам му вечеря, подслон. - Ти вярваш ли сега, че съм чадо Божие? - "Да, днес си чадо Божие, но за утре не зная"... - Е, ще видим за утре. Днес те нахранвам, приемам те в дома си и всичко това върша заради волята Божия. Можех да те изпъдя вън и да затворя подире ти вратата. Чадо Божие съм. Ела в нашата градина да те заведа, да си вкусиш от нейните плодове.
Които от вас са скръбни, трябва да знаете, че ние сме чада Божии от разумните и добрите, които изпълняваме Волята Божия". (т. "Тихият глас")
Няма коментари:
Публикуване на коментар