Книга 21
16.III-18.VII.130(1994)
16.III-18.VII.130(1994)
София - Изгрев
ЕЛМА ЗА ЗВЕЗДАТА СИ
Растерно копие на векторната Звезда на Христа,
на един от етапите от програмирането ù.
На 20.09.120(1984)г. Елма постави задача да се начертае розова звезда с хиляди лъчи, с блестяща бяла точка в средата. Звездата е на ясносин фон, образуващ около нея кръг. Той я нарича "Звездата на Христа". В центъра на бялата точка трябва да има ярко светеща алена точица. В периферията си бялата се прелива бързо в светлорозовото на хилядолъчната Звезда, което значи: "Аз и Отец Ми Едно Сме!" Този свещен знак Той назовава още "Звезда на холивселената" (за някои термини гледай Предметния и Тълковния речник в края на Бялата книга - бел. ред.). Броят на основните розови "лъчи" е 365 - колкото дните в една земна година. За всяко небесно тяло, по този начин, розовите "лъчи" на Христовата Му звезда е със съответен брой върхове.
По-горе се имат предвид именно върховете на 365-върха звезда, от всеки от които се спускат по две хорди, така че, геометрически, това са 730 линии. По-късно Елма диктува отпечатания в Бялата книга вариант с 365 снежинки над върховете, всяка с по 18 лъча, така че се получават общо 7300 лъча. Многовариантността на Звездата изразява определени закони: за нейната космическа локалност и универсалност, за съответствие с космическия момент, за диалектиката между канон и индивидуална творческа интерпретация, за съобразяване с реалните възможности на изпълнителя-художник, чертожник или програмист. В началото бе продиктуван вариант без снежинки, а със звезди, подобни на основната, вписани една в друга - на намаляващи се микростепени. В бъдеще - при гигантски модел на Звездата или по-голямо компютърно изпълнение - и това ще бъде възможно: то ще оживи друга същност на Христа на Земята и на Христовото Начало у нас. Засега се оказа по силите ни снежинковият вариант. От мига на първата разпечатка (м. април 1993г.), Христовите монади по цялата Земя са усетили импулс за егоцентрация на Христовото Начало - т.е. за добиване на Христов характер и Христово "мюонно" тяло. Но заедно с това - и осияване на кристалическото, Сатурново съзнание за отделност на "Аза", поради което братският живот и работата на окултните класове (Общ, Младежки, Орфически) по планетата ни отстъпи на заден план пред индивидуалното; затрудни се и официалната дейност на Христовите общества. Когато някой изпълни варианта с вписаните Розови 365-върхи Звезди (поне 2 вписани в основата, тъй като, според изискването, минимумът за Христова микрогрупа е вече трима души, в режим на периодично оставане сам и живеене с единия или другия, както и тримата заедно. Това Елма нарича ядрен синтез на Новите Христови Души, които ще останат в Новата Вселена, освободена от бунта на "илухимите": превръщане на "Водородното щастие", в "хелиево щастие", т.е. трансформация или Божествена мутация на жаждата за живот по двама в жажда за живот по трима. Според талмудистката легенда, под влиянието на падналия илухим и херувим Сатана, 8000 години вече Ева (поразеното човешко сърце) провежда в неговите религии морала на водородното щастие и санкциите при отклонение от него). Повтаряме: когато някой изпълни първоначално продиктувания модел на Христовата Звезда - с още 2 вписани в нея Звезди, - по Земята и не само на нея ще се оживи звездният, хелиев морал (1 двоен протон с 2 електрона); а с възможността за вписване на все повече и повече Звезди - и способността за вътрешна многоликост на Христовото Начало и, съответно, за узряване на "Любовта като Сила" и "Любовта като Принцип" в настъпващата епоха на Водолея. Едва тогава ще започне реалното обединяване на Христовите индивиди, групи и човечества. На сегашния етап Елма е преценил, че още няма надежда за появяване на Третия на нашата планета и в цялата ни галактика, тъй като в нас любовта към себе си и любовта към ближния засенчват Любовта към Бога, т.е. "любовта като стремеж" и "любовта като чувство" в сърцата ни не допускат синтезиране на водорода в хелий. Снежинковият модел на Звездата на Елма отговаря на най-елементарния стадий - любовта като стремеж, т.е. съобразяването само със собствения ни, недоразвит вкус, или с любовта към себе си като егоцентризъм в духовното поведение и егоизъм - в емоционалното и социалното. То не е постигнало дори и "Водородния" модел - майчинската любов или любовта към сродната душа. Ние сме още въглеродни, но като въглен, не като елмаз.
Пропорциите в Звездата на Христа имат строго кабалистичен, т.е. онтологичен и космогоничен характер. През юни 1991г. Елма уточнява диаметъра на бялата точка: 1/24 част от целия кръг, като символ и проводник на Най-Малкия от 24-те Старци, т.е. на самия Хелоил или Учителя, Елма, Господ, Христос, в Неговата кондензация по линия на Майка Му - Мировата Душа. Алената точка е точно 1/7 от бялата, бидейки израз на Бог-Отец или Тот ("Тут" в старобългарската кабала). Много по-късно, едва днес, през юли 1994 г., ни стана известно от една уникална българска монография - "Преоткриването на прабългарския календар от П. Добрев", - че старобългарските числа съдържат всички основни имена, дадени от Елма след 1984г.: Ал (1), (Ал-Ем, Аллах, Áлен), Тут (2), Éлма (10), вéчем (5)-(Вечния Дух), Алтем (12)-(Атма, Най-Високия Дух, Духът Божий (3), като "Последен" Господар на духовния свят - 12; Шехтем (7) - (Шемхаа - 7 езеро на Рила), Легендарният Прародител на българите е Авитохол (Хол = Бог); уникалната дума "обич", която отсъствува етимологически и семантически в останалите езици, даже и в руския, се оказва чисто старобългарска. Духовното име на Учителя, като покровител и ангел на българския род, е Дунó, а основният род Божествени царе на България са от фамилията Дуло, означаваща "владея, царствам, ставам родоначалник, изпълнявам бащински дълг, първи, начален, главен, законен наследник, скиптър, основа, образец, порядък, величествен, център, слънце, предначертание, вътрешен, централен, глава, създател, творец, труд, градеж" - бел. ред.)
Основата на Звездата е светлосин кръг, в който е вписана с още по-светло синьо 12-лъчна центростремителна (островърха) Звезда с връх нагоре - Звездата на Божия Дух като Атма. Именно тук, в междулинията, е царството на Свободната Воля (или Хайзенберговият принцип на неопределеността). Затова там всеки изпълнител на Звездата има право до изобрази в светлосиньо волна фактура, графика, плетеница, картина, репродукция - разбира се, във възвишен дух. Това пречупва влиянието на всяка конкретна Звезда на Елма през призмата на отделната монада (индивидуалност, дух, искра Божия).
Още през декември 1991 г. Диктуващият предупреждава чрез осияние (подобно прогнозата Му за свръхновата през 1987 г., дадена още през 1984 г.), че много скоро предстои явяването на Розова Звезда на небето. Ако нарисуваме и разпространим Звездата на Христа навреме, тя ще подготви човечеството за това велико събитие и така ще се спасят много повече души.
През април 1993 г. става ясно, че в различните фази на Битието Звездата е различна: тя пулсира навън и навътре, превръща се от розова в светлосиня и обратно, което става и с "фона". Това съответства на "дните и нощите на Брама".
При чертане на 12-лъчната Звезда се започва от върха и първо се спуска десният лъч. Линиите последователно се преплитат. Фонът между лъчите в най-горния връх, както и в съседните му два сектора, трябва да е различен от общия фон, като Принцип на Изключението и символ на Единицата, Двойката и Тройката. Значи, изображението в подаващия се над Розовата Звезда островърх триъгълник (връх на Синята 12-върха Звезда) трябва да е различно от всички повтарящи се изображения в останалите 11 триъгълничета. От своя страна, изображението отляво на този връх трябва да е огледално обърнато дясното изображение. На нашата първа фигура на Звездата това условие не бе изпълнено. Елма обяснява, че има причина:
Опити за т.н. "Отворена Тройка" има, но за "Затворена" - още не. Отворената Тройка произвежда Божествен хелий, а Затворената - духовен. Опитите за Отворена Тройка не могат да доведат до възбуж-дането на Божествен ядрен синтез, ако не съществува строго определено количество опити за Затворена Тройка. (Това Елма изясни на 17.07.130(1994)г., в 22,27 ч.) Веднага след това продължава:
На въпросите ви, защо Елма или някой Негов най-чист проводник не ви каже как точно да заживеете по новите начини, отговарям: това е немислимо! Такава рецепта за трима или повече е ненужна и опасна, тъй като може да спъне свободната ви воля. Елма или Негов човек никога не вербува хора за тези опити на бъдещето и не кандърдисва никого за това. Те са под печата на най-свещената Тайна. Узрялата душа сама стига до нужната потребност и решение, в зависимост от вътрешния си импулс, еволюцията и свободната си воля, същевременно познавайки Текстовете. Тогава тя незабавно отлива желанието си в конкретно предложение. Синът Божий преценява нивото на тази душа и я ориентира към хора с подобно ниво, ако сам не може да участва. Нима Природата отдавна не е постигнала този синтез и на природно ниво, например, във водата: там по трима живеят заедно, но никой не я нарича "неморална"? Съединенията в Природата са израз на постигнати небесни съединения, но молбата "както на Небето, така и на Земята" още не е изпълнена от никого правилно в човешкия свят.
18.07.130(1994)г., 6ч10м.
Розовата Звезда не е от радиуси, а представлява 365-върха тъпоъгълна (центростремителна) Звезда, т.е. всяка точка е свързана с две срещуположни. Така Абсолютният Дух в центъра (или Неговото царство "Татван") остава независим от всички и всичко и контактува навън изключително чрез Отца, Божията Майка и Христа (респективно Тот, Пралайа и Елма). Чрез Пралайа, в Нощите на Брама бялата точка е абсолютно черна и радиусът й варира от алената точка до самата периферия на синия кръг. Размерът на Алената Точка обаче е винаги един и същ: 210 пъти по-малък от този на "Синята Сфера". Тот и Духът са неизменни - те са аргументи; Пралайа и Елма са променливи - те са функции. В осиянията на тази тема Христос дава още обяснения за живота на Звездата Му.
Относно "снежинките" (кристалите) по върховете на Звездата Елма добавя, че: Всяка е различна поради строго индивидуалния си ъгъл към вертикалата и хоризонталата, макар и с еднакви "права" и "възможности" спрямо центъра и универсума (окръжността, повърхността на сферата). Но рисуващият или програмистът би трябвало да придадат и графична индивидуалност на всяка снежинка: засега по вътрешен импулс, а по-нататък - по указания от Елма.
На този етап ние не можахме да изпълним това изискване, но и този факт е в съответствие с равнището на човешкото "аз" в момента: то е повече индивидуално, отколкото универсално - то започва да действа и учителства, преди да е учило в космическа Школа. Затова и все още растем и се развиваме много бавно - по закона на еволюцията, въведена от "Ева", а не от синволюцията. Всяка снежинка е дете на Звездата, което расте и ще стане някога отделна Звезда.
Изискването за чертежа е:
Всяка отделна снежинка да не се допира до съседните. Тя също е розова, но има светлосиня нимба - мъничка окръжност, в съотношение към радиуса й 125:1. Нимбите се преплитат, без да засичат снежинките. Всеки две се пресичат и с една трета под тях, представляваща нимба на слънчице с 19 лъча, чийто център лежи на голямата окръжност, ограничаваща Розовата Звезда. А то е розово, но без означен център като видима точка - символ и израз на "отците" - Божествен клас в "отвселената" - вселената на Отца. Значи, Тот и Отец са две страни на една и съща "монета" или "Мон" (това име се даде на 18.07.1994г. в 9,07ч.). Радиусът на долната нимба не може да бъде еднакъв с този на горните два, но той е с възможно максимално приближение към последния, за да се получи тройнолистното цветенце от преплитането им колкото може по-правилно, без да се засичат и 19-те лъча. И тук пропорцията нимба - слънчице (заедно с лъчите) е 1.25:1.
Тези изисквания, чисто геометрически, наложиха да се издигнат снежинките доста над върховете на Розовата Звезда - нещо, което бе сторено от нас емпирично, но би могло да се изчисли по чисто математически път. Така се оказа, че връзката на Голямата Матерна Звезда със снежинките е през ІV-то измерение - те вече са се родили, не е нужна вече пъпна връв. Разбира се, окръжността на Голямата Звезда е само опорна - накрая трябва да се угаси.
Между всеки два върха на Розовата Звезда се спускат параболи с дълбочина 1/2 разстоянието от връх до пресечна точка на два лъча. За нашите малки модели те са неизпълними, дори и с лазерен принтер. Въпреки това, при програмиране, математически, параболите и пресичащите ги радиуси трябва да съществуват (параболите ограничават 24 радиуса между всеки два лъча, спуснати до центъра, но бялата точка ги покрива). В бъдеще, при много голям модел на Звездата, трябва да се знае, че параболите и радиусите са 13 пъти по-тънки от линиите на Розовата Звезда, докато все още ни действа орбисът на "13-ата Сфера", от която Слънцето ни вече излезе. Елма дава още едно съотношение:
Всяка линия на светлосинята, 12-орна Звезда, е 3 пъти по-широка от линията на Розовата и, следователно, 39 пъти от тази на параболата и радиусите.
Оригиналът на Христовата Звезда, отпечатан в началото на първата бяла книга, е с диаметър 1.5 м., а разстоянието между два върха на Розовата Звезда - само около един см. Това не позволи реалното ръчно начертаване на параболите и тънките радиуси, тъй като при тези размери и пропорции тези най-фини линии би трябвало да се начертаят с дебелина, недостъпна за възможностите ни. За ръчно или машинно изпълнение би трябвало да се съобразяваме със съществуващите най-тънки писци или разделителна способност. В нашия случай Елма разреши да символизираме най-елементарно присъствие на радиусите, като представим 24-те само с един, с широчина 3,7 мм. Въпреки че това изменя кабалистичното влияние, Елма го счита за по-добро, отколкото ако въобще не беше изобразена тази най-езотерична Звезда, вътре в Розовата.
Според едно осияние от м. юни 1993 г, плоското изображение на Звездата е само двуизмерна проекция. В бъдеще човечеството ще я изпълнява сферически, въпреки че и триизмерният й вид е само проекция - тя съществува във всичките 49 измерения! Но в третото измерение Розовата Звезда, вътре в синята сфера, отгоре била вдлъбната като ябълка; в двуизмерния ни модел тя има разрез на сърце, хлътващо до дъното на описаната парабола. Дъгите му отгоре се изпълняват по вътрешна свобода - това отговоря на импулса, вкуса и еволюцията на изобразителя й. Във съвършен вид, снежинките би трябвало да са "кацнали" по извивките на сърцето отгоре, но при въпрос в последния момент преди изпълнението, Елма предупреди да не правим това сега в никакъв случай, тъй като начинът ни на живот не отговаря на изискването и бихме навредили силно на човечеството. Затова Той продиктува засега да оставим снежинките по окръжността отгоре, макар и закрити от профила на сърцето.
Така, напречното сечение на хипервселената (Проявеното Битие с Господар Христос или Елма) ще бъде пак житно зърно, но неосветено в женската си част от присъствие на монади с постигната Божествена егоцентрация. Това е още една голяма Тайна за разликата между Старата и Новата Ева: както житното зърно, тъй и сърцето на старата Ева губят половината си аура, когато се продават. При това, ние все още продаваме сърцето си и на дявола, и на обикновените хора, и на ангелите, и дори на падналите божества. Продаването винаги предполага пазарене, изискване и очакване на предпочитано поведение от предпочитан купувач. При нарушение на всичко това, Старата Ева и Старият Адам развалят сделката и дори се съдят. Осъждането на някого вътре в сърцето е белег за неразтрогнат договор със Сатаната. В Любовта като Принцип, ти обичаш, независимо от това дали отговарят на чувството ти и дали изменят линията на поведение. Тя се разпознава и по това, че никога не отпада. Отпадне ли, отмре ли едно чувство, то в никакъв случай не е било Любов: ние сме очаквали хонорара на някой купувач заради нашата обикновена любов като сила, като чувство или като стремеж. Затова днес Христовата Звезда на Земята не може да не отговаря на фактическото положение и да не изобрази това печално принизяване на Любовта, Която иначе Никога не отпада, до полетата на ангелските, човешките и животинските форми на Любовта. (18.07.1994,12ч58м, Бургас)
Когато на Земята се появи първата Тройка в режим на периодична свобода, затвореност и отвореност, Бог лично ще й възложи изпълнението на Звездата на Елма според оригиналния й вид и изменените космични условия. Именно тогава и елохимите, които винаги са били скрити, ще слязат при нас и физически, на нивото на новото ни сърце. Досега те са идвали много рядко и са слизали и възлизали само чрез смърт, а не чрез блаженство. Снежинките, които ще нарисувате по извивката на Сърцето, ще бъде сигнал за тях, че на Земята вече има Нови Еви и Нови Адамовци, които ги очакват. Тогава водородът в Слънчевата система ще бъде възпламенен от алохимите за съвършено нов вид любов: ще се пробуди дремещият хиперион в ядрото му. Този миг е настъпил! (18.07130г,13:23ч.)
Пространството на сърцето е светлосиньо, както целия кръгов фон. Тъй като последният е син навсякъде, а не само в подаващия се пръстен, Розовата Звезда в периферията си може да изглежда леко лилава.
Освен проблема с горните снежинки, Елма обяснява и защо не бива да се съкращават лъчите на Розовата Звезда до границите на Сърцето, както би трябвало да е в идеалния случай. Това е безопасно само при наличие на илухимна любов между изпълнителите, затова се отлага за в бъдеще.
Розовата звезда е опасана от тъмносин тънък пръстен, като фон на снежинките. Това е двуизмерен "разрез" на универсалната вселена или Космичната Школа на Учителя. В дълбочина, тя би била като тръба, ако Звездата продължаваше в линейно трето измерение. Инак тя е навсякъде, но е постижима само за учениците. Заедно с тънките радиуси, Звездата има 16060 лъча; ако прибавим и линиите на Синята Звезда – 16084: получава се числото 19 ("Аз Съм Алфа и Омега!"); без нея - числото 13: Христовото число. Частта 0.25 дни в края на всяка година, която се добавя на всеки 4 години чрез високосния ден, според Елма се съдържа в центъра на Звездата. Това били ония 6 часа в годината, когато всичко става възможно, защото са Божествени.
При първото изпълнение на Звездата, пръстенът на универсума, по технически причини, се получи с виолетов оттенък. Елма разреши да остане така - това щяло да усили временно елемента на учебната практика в Школата. В бъдеще обаче той трябва да се изпълни в оригинал: тъмносин.
Пак по наша вина, линиите на Розовата Звезда се получиха не 3, а 6 пъти по тънки от тези на Синята. Това усилва напрежението на Тока в първата или го отслабва във втората. Поради големите усилия и средства, вложени до този момент, помолихме да не започваме отново, а да се даде вариант с компенсация. Елма нареди да се прокарат още 365 розови дъги от върховете към центъра. Те би трябвало да бъдат почти двойно повече, но бе обяснено, че когато начертаем още 30 звезди, те щели да нулират отклонението на първата; освен това, основната работа на Елма в Битието била да поема напрежения, така че щял да се справи и с това...
Най-добрият начин за активиране на Алената Точка, според Господаря на Звездата, би бил жив ален пламък. На второ място се допуска електрическа крушчица със строго определен диаметър или ален диод, което и направихме.
Елма прогнозира необикновени, безпрецедентни събития в света веднага след включването на "Тота" (Тока) в центъра, т.е. раждането на Звездата Му на тази Земя. Това стана на 29 май 130(1994)г. в 5ч.53м. сутринта - изгрева на Слънцето в София, България. За този миг трябва да направим хороскоп. Тук няма да коментираме изумителните явления с приятели и познати от този момент нататък, нито потресението на световните медии за успехите на българите по това време ("Бог е станал българин; българските момчета са синове Божии!"); нито събитието с Юпитер, което може да се окаже от изключителна важност за Слънчевата система. Ще цитираме само част от осиянието "И все пак Звездата се роди!" от 29.05.1994г.:
"Веднага след включването на алената светлина, Н. отворил напосоки първия попаднал му том беседи от Учителя Беинсá Дунó. И трите пъти се отворила една и съща беседа, в която Учителят казва:
Ако Аз бих пуснал тока на Любовта, вие щяхте да я почувствате! Може някой път за 1/2 час да пуснем тока на Божествената Любов - тогава вие ще почувствате какво нещо е Любовта. Ако 1/2 час тече този ток във всинца ви, вие ще научите много повече, отколкото всичката философия, която сега съществува в света! Вие ще кажете : "Ха пусни го!"... И не може току тъй да пуснеш този ток - ще го пуснеш навреме. Може да се пусне, но навреме - ако вие сте приготвени. ... Та ще помогнете да пуснем този Ток!" (21.01.1923г. 16.ш.л. от ООК)
3-4 март 146(2010) г.
Тук няма да се обяснява математически и астрономически защо за този час на изгрева в София излиза разлика от един градус и 36 минути в дължините на Слънцето и асцендента. Координатите в астрономията се дават за мига, когато диаметърът на тялото минава през дадена линия - в случая математическият хоризонт за София. Това ни бе обяснено и аргументирано с чертежи и формули в лична кореспонденция с един от най-големите руски астрономи – Юрий Бромлей. За 4 минути зодиакът се извърта с 1 градус – резултат от въртенето на Земята. В астрономическите календари обаче, с основание минутата на слънчевия изгрев се дава за момента, когато върхът на слънцето се подава на хоризонта. Разликата по-горе се дължи и на това, че времето на изгрева се дава в календара с точност до минута, а не до секунда. Освен това трябва да се провери коя астрологическа програма с каква точност работи и на какво основание. Абсолютната точност на небомига в случая обаче е много важна, тъй като от това зависи дали Слънцето в небомига на Звездата на Христа ще е в Първи или в XII дом. Ако уеднаквим градусите и минутите на асцендента и Слънцето в този хороскоп, то се оказва в 12 дом, но тогава времето на изгрева се изменя, в сравнение с данните от българския астрономически календар. Този въпрос остава за доизясняване от страна на астрономи и астролози.
Любопитно е да видим какво казва Дейн Ръдиар за символите на градусите в небомига на Христовата Звезда, без да е знаел през 1936 година, че след близо 6 десетилетия такава Звезда ще се роди:
Слънце в 8О на Близнаци – "Бунт срещу привилегиите". - Нима това именно не е главният бунт на Христовия Дух? При това, има не само материални и социални привилегии, но и емоционални и духовни, които са еднакво противни на безсмъртните с искра от Бога. .
Луна в 1О на Водолей – "Конкретизация на идеала, постигане на индивидуално безсмъртие чрез участие във великото колективно културно дело". – Кой друг по-добре от Христа в историята на човечеството конкретизира по-брилянтно идеала си и демонстрира индивидуално безсмъртие, давайки най-мощната искра за подпалването на едно велико, колективно културно дело на душите с искра Божия по целия свят?
Меркурий в 1О на Рака – Моряците на един кораб свалят старото знаме и вдигат ново. Радикална смяна на привързаностите – предел, след който вече няма връщане. Индивидуалната воля взима фундаментални решения, но колективната воля постепенно надмогва индивидуалната и накрая завладява личността. Заедно с това обаче индивидуалната личност празнува най-славния миг в еволюцията си – насладата от възможността да взима свободни решения. Това е съдбоносен акт на индивида, чрез който той избира своята цел в живота и истинските обекти на своята привързаност. Откриване на идеалната половинка и встъпване в брак. Поемане на отговорност за дом и поколение. Процес на фундаментална ориентация, която стабилизира енергиите. – Има ли нужда от коментар? Нима Христовата Мисъл не ни говори вече 2000 години, включително и в Словото Му днес, за тотално самоопределение? Самоопределение към Бог, Учител, Школа, Любим, Ято, съученици и приятели? – Ето как се изгражда Христовият характер и Христовият нос, особено върхът му - израз на планетата Меркурий точно в тази позиция!
Венера в 10О на Рака – Голям брилянт в начален стадий на обработка. Ревностни упражнения за пълна изява на идеала. Съзнателният ум трябва да може да понесе твърдо обработката от страна на висши майстори – Учителите. Това е болезнена операция за "суровия" камък, но целта си струва страданието, горещината, шлифовачното стържене и пилене, стига да е наистина в ръцете на добър майстор, понеже се случва и обратното. Ключовата дума тук е "майсторство", постигане на съвършенство във взаимоотношенията. Венера е сърцето, а Господ ни е дал и формула "Сърце, чисто като кристал". Ако сърцето ни направи избора си да бъде шлифовано от Майстора и от майсторите на Неговото космично ателие, в началото може да не е никак лесно, обаче после ще заблести в короната на Новото Човечество. Не случайно наричат Учителя и "Майстора".
Марс в 4О на Телеца – Златна чаша в края на една небесна дъга. Богатствата, идващи от свързването на небесното и земното естество. Символ на завета между Бога и човека. Мост за общуване на Божествените същества със смъртните. Това е своебразна обмяна или причастие, включващо възпроизвеждането на материята. - Като имаме предвид, че тук става дума за Марс в небомига на Христовата Зезда, свързваме сегашната мисия на Христовия Дух и Христовите монади да свържат небесното със земното чрез силата на желанията, либидото, Творческото Начало. В Словото много често се говори, че сме отговорни да дадем физически тела на висшите духове, които идват сега от новите пространства. Не само плътно физически, но и етерни, астрални, ментални и пр., а това става само при съединяване на сродните души на всички полета. Дъгата е небесната радост и щастие, а златната чаша – благородството и самоотдаването, които събираме в сърцето си и изливаме за всички.
Юпитер в 7О на Скорпиона – Дълбоководни водолази. Воля за изследване скритите глъбини на всеки опит и търсене на причините. Пълен антипод на американската и светската треска за злато. Това търсене води до глъбинни постижения, до стигане на най-дълбоките корени на съзнанието. – "Во всëм мне хочется дойти / до самой сути: / в работе, в поисках пути, / в сердечной смути. / До сущности протекших дней, / до их причины, / до оснований, до корней, / до сердцевины." Звездата на Елма дава възможност за най-дълбоки изследвания на Битието чрез медитации и концентрации в нея. Щом нейният Юпитер е в този градус, и то на Скорпиона, това е нейният голям подарък за човечеството. Не само сетивни и ясновидски изследвания, но и пътувания чрез нея във всички времена и светове.
Сатурн в 12 О на Риби. В светилището на едно окултно братство стават периодични проверки на Посветените. Езотерично квалифициране. – Христовата Звезда и работниците й извършват това постоянно.
И така, според сабиенските символи и Дейн Ръдиар градусът на Уран в небомига на Звездата дава изкачване; градусът на Нептун – духовна безопасност; градусът на Плутон – великолепие. Отново пълно попадение в сегашните функции на Христовата Школа: изкачвания в планините и във високите светове, пълна безопасност на методите й, за разлика от езическите, старозаветните и другите самодейни школи; великолепие на хората, преживявянията и живота в космичната Школа и Братство на Вседържителя Елма.
Южният Лунен възел в небомига на Христовата зевезда говори за 2000-годишен богат опит в пътя на страданието, бягството от света и саможертвата. Но истинските християни трябва да приключат с всички затворени общества, фантасмагории, самохипнози и хипнози, да престанат да бъдат психически сомнамбули и наркомани, въобразявайки си измислени райове и вселени и правейки опити да ги превърнат в начин на живот. Това наистина са спомени от рая, но трябва да знаем, че "хостонизацияата" на Христовите монади вече е завършила и те няма защо повече да плуват необвързани по "реките на вселената", освен нощем, ако поискат. В много случаи това не е реално плуване, а витаене, зомбировка, обсебване. Достоевски описва герои, което само лежат, пушат и мечтаят, развяват си съзнанието. Севереният Лунен възел на Звездата в Шести дом иска чистота, самоусъвършенстване, взаимоусъвъшенстване и практическо служене. Съвършена яснота за земната и Космическата Действителност, в която живеем, и напрегнато трудово участие. Не труд, разрушаващ човека и природата, а истинския труд, определен от Небето и изясняван в Словото. Затова един Мъдрец казва, че след 1945 г. идва "религията на труда", макар и въведена насила и неекологична. Трудовото поведение на истинския духовен човек в света сега е критерий за допускането му в Школата на Небето и на Земята. Шести дом отговаря на принципа на планетата Ренун, при която поантата е събуждането на Принцесата от целувката на Принца. Процес на мюонизация, добиване на кристално тяло. Сваляне Царството Божие на Земята, както е горе на Небето. Малцина знаят, че дори Шамбала и Агарта са подложени на строга ревизия от Учителя по този пункт. Някои писатели-ясновидци видяха това и Херман Хесе изкара Йозеф Кнехт, магистъра на Касталия, от затвореното елитно общество на посветените, което не допуска жени, и го прати в Алпите като учител на един-единствен ученик от света. Накрая го "накара" да се удави в леденото езеро, за да се разбере, че в затворените общества хората са изнежени и нямат повече бъдеще. Друг съвременен писател направо ликвидира храмовете на Шамбала с китайска бомбардировка: китайският генерал е Посветен, а не звяр, и изпълнява волята Божия. Те трябва да престанат да бъдат затворени общества, миниатюрни райове на Земята, и Посветените трябва да слязат между народа. Да се натоварят реално с всичките ни проблеми, минавайки за обикновени хора. Казано ни е, че Учителите и адептите сега ще бъдат между нас като приятели и ще работят и се трудят в света, много по-натоварени от нас, давайки блестящ пример. Ние видяхме такива хора и общувахме с тях десетилетия наред. Учителят вече не приема ученици в Школата, ако не учат или не работят в света и нямат перфектно гражданско и трудово поведение, без да клинчат и да си правят илюзии, без да са хленчещи и въздишащи слабаци. Точно за това нещо говори и положението на Северния възел на Христовата Звезда в Шести дом в Скорпиона – активно трудово поведение. Не случайно Елма дава и "Осияние за труда", разграничавайки труда от работата. Познаваме млади хора, които не завършиха следването си и дори гимназия, не искаха да работят и правеха маратонски молитви, концентрации и медитации, но накрая полудяха, самоубиха се, а някои дори извършиха убийства. Опашката на Дракона на Звездата е XII дом – затвори, болници и лудници. Но този процес почва от 1945 година, затова трябва да се разгледа и небомига на заминаването на Учителя на 27 декември 1944.
Като връх на тази тема и на тоталните "попадения" във връзка с раждането на Христовата Звезда на 29 май 130(1994)г. в 5,53ч. в София и позицията на Северния й Лунен възел, геният и великият Посветен Дейн Ръдиар от Калифорнийското Бяло Братство пише в знаменитата си книга "Астрологическа мандала" следното:
Фаза 234 (24О на Скорпиона). След като изслушва вдъхновената "Проповед на планината", тълпата се разотива по домовете си.
Ключ: Необходимостта да се въведе вдъхновеният опит и учение в ежедневния живот.
Всеки, който е преживял "особен опит", се сблъсква с необходимостта да асимилира това, което е почувствал, видял и чул, и да го принуди да се трансформира в ежедневно съзнание и поведение. Ако това не бъде направено, има опасност този опит може да причини полудяване и разцентроване на личността. "Завръщането вкъщи" от високата планина, т.е от висшите слоеве на съзнанието, обикновено води до чувство на потиснатост поради прозаичните реалности на живота. Обаче една душа, която е получила озарение, е способна да получи достатъчно светлина, за да преобрази всяка ежедневна ситуация. Именно това е великото предизвикателство на трансформацията."
Тук може да си припомним и разказа на един съвременен полски писател (Войцех Журковски) - "Прахът от сандалите". Един семеен индиец почва да чува вътрешно гласа на гуруто си от Хималаите, че го вика да напусне дома си и да му стане ученик. Той изоставя жена си и детето си и пътува дълго в планината, докато открива учителя си. Минава курс на йогическо обучение и се научава на много неща, включително преминаване през скали и стени. Още там обаче преживява и състояния на психически отклонения и ги наблюдава и сред другите ученици на този гуру. Връща се разочарован вкъщи и иска да мине през стената, но се блъсва в нея и пада. Съвършенството е една фикция и илюзия, ако не сме били съвършени първо в любовта към най-близките, в задълженията си към света.
В небомига на Звездата, Северният възел е в съвпад с Плутон. Сам Ръдиър тълкува Плутон като "Бялото Братство". Ние имахме шанс да наблюдаваме съвършенството и великолепието на хората от Братството не само в планините, но и в мозайкаджийските бригади. Един от Посветените един ден каза на един начинаещ: "Като те гледам как стържеш накриво парчетата мрамор на шмиргела и произвеждаш шкарто, аз виждам причината. Над тебе все още се вдигат цели катедрали от красиви фантазии, не можеш да слезеш на Земята. Съзнанието на ученика трябва да е изцяло в това, което прави в момента, а не да витае и щъка като водно конче със скоростта на светлината (и много по-голяма). В противен случай никой Учител няма да го пусне в космоса, понеже няма да го намери".
Друг е въпросът, защо работихме именно мозайки. В този космичен момент ние трябваше да чупим, режем, стържем, търкаме и сглобяваме именно чрез парчета мрамор характера си, твърдите български егота около нас, Братството и Битието – единствения начин да се възвърнем в Бога. Инак няма как да станем истински стълби, чешми и фонтани.
Имаше и друг разказ: един индиец получава просветление, че най-напредналите адепти в момента се намират в България. Гурувците в Хималаите вече не могат да му дадат нищо повече от сатори, нарвана и нирвакалпа самадхи. Идва в София и тръгва по светлинните им следи по улиците, но вижда, че най-много светят фонтанките по парковете. Не може да разбере какво общо има това с Посветените. Забелязва, че светят силно и много стълби в някои обществени сгради и даже във вилите на някои богаташи. В едно много високо здание (министерството на транспорта) стълбите светят най-силно, и изглежда следите са най-"пресни". Стълбите чак до най-високия етаж светят ослепително. Йогата влиза във всички стаи най-горе, да не би посветените да са някакви чиновници – не, тия хора не светят. Най-накрая се сеща какво работят Посветените. Така че хич не е вярна критиката на един "резач на глави" от "братството", който е оставил спомени и мъдри разсъждения, че "мозайкаджийската бригада" от Изгрева се била отклонила от истинското ученичество, което представлявало занимания с микроскопи и насекоми... Тази квалификация не е от обида, че въпросният циглар и учен очерни и новия текст на паневритмията, но се използват думи на Учителя за него, че той бил превърнал професията си на палач от миналото в силна критическа дейност днес в братството. Мнозина забравят напълно заповедта на Учителя "Не съдете, за да не бъдете съдени".
Следва холизация:
- При чертане на 12-лъчната Звезда се почва от върха и първо се спуска десният лъч. Линиите на лъчите се преплитат. Фонът в най-горния лъч и двата му съседни, междинни сектора, трябва да е различен от общия фон, като израз на Принципа на Изключението (16.ІІІ.1994,15,05ч.) и Принципа на Единицата, Двойката и Тройката. И още по-точно - в самия лъч собствено различие, макар и да съдържа елементите на съседните полета; от своя страна, лявото и дясното поле да са обратно поляризирани (графично или копирно, ако е илюстрация).
Няма коментари:
Публикуване на коментар