Книга 22
18.І.131(1995)
18.І.131(1995)
Бургас – Изгрев
ВСЕКИ ЗВУК - МОНАДА
(личен подарък за КТК)
18,00ч.
- Изникнаха куп въпроси по работата с осиянията. Да ги формулирам ли тук писмено - или ще се отговори направо?
- Всички тия въпроси са провокирани от Мен. Ти вече имаш отговорите. Разкажи сбито, а после ще видим.
- В последните два дни се оформиха следните въпроси и техните отговори от Елма в съзнанието ми (ако е така, Той накрая ще каже):
1. Попълването на ъглите започва от "Д" и се върти по паневритмията: "д", "с" и "у";
2. Холорамката се почва от центъра на голямата снежинка нагоре отдясно - кръгчетата също обратно на часовата стрелка, както и холорамката. Дали няма изключения след определен брой листове или за особени случаи - нали и при Контакта, и в природата инволюционното въртене, рядко е в сила?
3. Напоследък се паднаха доста цитати от беседите на Учителя, повечето от които лично отворени от Него. Нима и в тези случаи буква от цитат трябва да се третира като словоотслабител? Учителят и до 1945 г. е избирал и цитирал постоянно стихове от Писанието и собствени мисли от предишни беседи. Помоему, когато избира сам Той, не може цитатите да не са словоусилватели - няма опасност от субективно поднасяне на Учението, в ущърб на истината.
4. Аз все още пиша "у" надолу и "к" - традиционно. Някои приятели обаче ги изписват както казва Елма, Учителят: (тук са изписани "у" и "к" според указанията). Няма ли някои опасности от смелото им въвеждане в книгите ни и личните ръкописи още сега? Мисля, че "у"(нагоре) е за ученици, които живеят по новия начин - имат самостоятелно жилище и редуват самота и гостуване както Той казва. Какво значат "к" нагоре, "ж" с кръгче отгоре и "ж"? Има ли други тънкости - например разликата между б, н, р, с, т, х, ц и пр., написани, всяка една, по различни начини?
5. При голямото количество осияния напоследък и по принцип, има опасност някои приятели да приемат преписването им за "закон", или от вдъхновение да блокират цялото си свободно време само за това. Такова престараване може да доведе до втръсване или да понижи ефекта, качеството. Затова Елма иска да ограничи ръкописната дейност до един астрологически или нормален час. Ние имаме и други нужди и интереси, трябва да живеем пълнокръвно и да се развиваме многостранно. Повече от три листа може да се преписват в един ден само при голямо вдъхновение - ако е такъв периодът на ученика и ръкописите излизат съвършени. Целта на преписването не е информиране, а развиване на ясновселенски качества - перфектно чертане и красив, четлив почерк. Ако е за информиране, човек може да си го откопира или да вземе за четене чужд препис. Краснописването е свещенодействие и изисква внимание, добро настроение и бавност - един от усилвателите в словометрията. При това от всяка страница е желателно да се правят веднага три преписа: за изпращане в "ЦАР"(централния архив на ръкописите); за подарък в "РОД" (ръкопис за обична душа) - предимно за други градове; и "ЛИК" (лично изворно копие). Достатъчно е човек да препише само един лист в три екземпляра както трябва - и това стига за деня. След себе си би трябвало да оставяме само изпипани неща. "ЦАР" ще съхранява най-брилянтните ръкописи за бъдещи фототипни издания, а останалите - за читатели намясто и за оборотни - за изпращане и обикаляне по нови хора.
6. Възниква сериозният проблем, у кого да остават оригиналите с почерка на д., посветени специално на отделни лица (ЖЛО и др.). От една страна, би трябвало да се следва линията на събиране на оригиналите на едно място; от друга - осиянията с лично посвещение съдържат сила, която може да преобърне радикално живота на получателя към добро. Имаме ли право да го лишаваме от тях? Възможен ли е компромисен вариант? Приемащият осиянията няма физическата възможност до изготви две копия (т.е. оригинал и препис), тъй като има друга работа; пък и поначало дори ръкописната дейност не се препоръчва за холизатори: даже и оригиналите от тях са едно голямо изключение;
7. Елма счита замацването с коректор за израз на лоша концентрация и практически израз на лъжата: за небето няма невидими неща и сгрешената буква или дума излъчва заедно с написаната отгоре. Ученикът или не прави грешки, или преписва листа изцяло! Ако не може на този етап от живота си (нервност, преумора и пр.) - тогава да зачерква или слага в скоби сгрешеното и отгоре да пише правилното (въвеждат се специални скоби за грешка: <...>, може и с друг цвят). Така ще има поне ЛИК, от което ще прави опити да постигне безпогрешен препис;
8. При оформяне на текста под друг наклон да не се запълва реда, останал празен от предишния текст - отнема се пространство на Тот.
9. Текстът в холорамката да не е залепен за линията ú - да се оставя еднакво широко бяло поле от ½ см, за да диша написаното. При възможност, да се програмира и начертае още една, вътрешна холорамка в самия шаблон (трафарет), и в бялото поле да се премахнат редовете. Това пак е "аурата на Тот".
10. Не само при четене, но и при писане, дори и на 72°, листът да не се криви за удобство на ръката, а основата му да е успоредна на гърдите;
11. На трафаретите да се добавят ситни надписи за предназначението им и три съкращения: ЦАР, РОД и ЛИК – всеки да огражда с кръгче съответната кодова дума, по предназначение;
12. Към "ЦАР" или друг основен орган да се учреди регистрационна служба за "ЛЕО" – "личен елемент от осиянията". Всеки желаещ може да си избере страница, ред, изречение, буква или даже фигура или препинателен знак от оригинала на дадена холизация - и това да бъде регистрирано. Съответно, "притежателят" може да си увеличи въпросния елемент в къщи на стената или да си го носи - ръчно копие или техническо. Това не е фетишизъм, а действо, за което Елма ще даде обяснения. Теоретически, трябва да има отделна буквичка за всеки жител на Земята. Два "ЛЕО" не бива да се дублират, но ако са подобни, те свързват "притежателите" им. Същото може да се направи и с беседите на Учителя: "ЛЕБ"(Хлябът на Живота), <Беседите>;
Вярно ли са схванати основните идеи и какво може да се каже за неизяснените?
21,10ч:
- По точки: Обратно въртене - не! Само осияните, и то по лични Мои нареждания - ако реша, че нещо трябва да се разруши или приведе в изпълнение незабавно;
Не само Бог или Синът Му, ала и Божественото във всеки от вас. Този пункт от словометрията е спорен. Независимо от опасността, Словото става строител на светове и когато е на късчета. Една буква от Словото вече радиира на космически разстояния! Ако сте сменили смисъла, ще си платите; ала Словото е над смисъла. То извира от Отца, т.е. от Славата. Самият Дявол, като чете Евангелието наопаки, разрушава царството си.
Ние тук говорим за словосила, а не за словосмисъл. Словосмисълът се явява едва в принципния, в идейния свят. Сложете парчета от накъсана беседа в един плик. Сложете в друг плик проповед на някой светия или виден гуру. После вижте кой плик ще излекува безнадеждно-болните. Питайте екстрасенсите - те ще усетят разликата.
В бъдеще така ще започвате упражненията си по словометрия.
Сега питаш: "Като се занимаваме десетилетия със Словото, защо сме болни?" - Първо сте оздравели - факт ли е? А който плува в Слово, а не го прилага, може и да умре за един ден!
4. По въпроса за писането на новите букви ще говоря основно друг път. Сега ще кажа само това: харесва Ми, че почна да пишеш "ж"-то така, както го пишем ние - Образованите Българи. Славяните от всички раси проникват в Божествения свят, само защото се появи тази буква в Битието. Това е гербът на Христа, символът на Милостта и Абсурда - Божественият знак на живовселената!
5. Аз одобрявам тази система. По три преписа на един и същи текст на ден: първият лист за Царството, втория - за рода ви от Космоса; и третия - за да добиете небесен лик…
6. Подареният оригинал си остава за дарения [човек], но той има свободата да го подари на Царя. Само че никога не настоявайте за това! Всеки сам ще наблюдава какво става с живота му, ако живее за Царя, за Родá си или за своя Лик. И трите са важни, но не всяко съдържа другите две в себе си. Аз нямам нито един лист от Словото - но Съм Слово!
7. Повече нямам какво да кажа.
8. Правилно.
9. Помощна холорамка в шаблона да не се прави - Бог е Един, не са Двама. Полето да стане навик.
10. Правилно!
11. Подсещането е добро, но на копието преписвате само едното - ти не си съобразил. Всяко според предназначението си. После Аз лично ще следя кой кой препис кому предназначава. За "царски" препис - на Царя: царски подарък! Пъдарят да почака - първо на Царството Божие Ние служимъ!
12. Точно така! От всяка буква и знак на Словото Аз възраствам по едно същество. (Същото важи и за фотосите и картините с асуин, азинол и пр. - б.д.) Звук от Словото става Монада - същество с искра Божия! Спечелете си приятел още отсега: регистрирайте си буква…
Но - по-добре - напишете я. Още по-добре - разберете тази част от Словото. А - най-добре – изпълнете я!
Сега милиардерите си купуват места за гробища… на Луната. Внимавайте и вие - да не почнете да си "купувате" Слово, а плътта ви да тръгне към гробищата... Много сте интересни, мили приятели: хората от триста вселени се извървяха да искат разрешение да погледат планетата ви, защото се облече в свадбена дреха, откакто пак текна Словото. А тук само 5-6 души се интересуват сериозно. Но и това не е малко!
Ето какво се падна от беседите на Учителя - пак от "случайни" томове, с отваряне напосоки:
22,30ч.
"Едно правило: когато пишете, тези листчета ще бъдат много хубаво написани! Няма да пишете на каквито и да е книжки. Нека формата им да е хубаво изрязана. Ето, вижте: тази книжка - като халваджийска книга… Вие сте в една окултна школа! Може да пишеш на ¼ от листа, но трябва чистота. Три-четири реда ще напишеш, но чисто, хубаво. Нямам нищо против малките листчета, но всичко да има една по-хубава формичка. Това се казва ученик! Ще бъдете внимателни в малките работи. Всеки ще гледа да пише по-хубаво, да не бърза. Да напише четири реда, но да ги напише внимателно. Като пишеш темата си, някой Бял Брат те наблюдава, гледа те - пишú внимателно, с ума си мислú. Четири реда да напишеш - ти ще се ползваш. А ти гледаш криво-ляво - само да изкараш нещо… После, някой от вас, като пише, зацапа го, след туй го изтрие, казва: "Минава и тъй…" - Не минава! Всяка една книжка трябва да бъде чиста, без петно. Може да ги дадете с петно, но, като ученици на окултната школа, това са правила - ще ги пазите. По възможност, ху-баво ще пишете - ясно и отчетливо. Може да пишете с молив, с каквото искате, но по възможност турете най-доброто писане. Нали от любов ще работим?" (Беседа "Окултна медицина", ІІ година, 13-а школна лекция на ООК от 24.ХІІ.1922 г.)
24.І.131(1995)г. 14,01ч.
Бележки
Трябва да се имат предвид някои правила и тънкости в приложението на идеите в настоящето осияние.
Преди всичко тези, които са решили да се занимават с преписи на беседи и единения, е необходимо да помнят, че това не е задължително. Разчертаването на листовете и краснописването са свещен акт, изискващ максимално вътрешно разположение, любов и прецизност. Работи се бавно - целта е качеството, съвършеният продукт. Освен това, при бавното писане се внедрява максимална психическа енергия в носителя. Ето защо личното изворно копие (ЛИК) може да е всякакво, но РОД и ЦАР трябва да бъдат едно от друго по-брилянтни. ЛИК може да е ксерокопие, машинопис, разпечатка или небрежен, но точен и четлив ръкопис, за да имаме база, от която да преписваме. Но видът на РОД и ЦАР говорят колко обичаме своя истински Род и "Царя", на които посвещаваме своите преписи. Да не изпращаме на "Царя" несъвършен ръкопис - Той не събира хартия. В най-добрия случай, ако е четлив, ще го употреби за оборотния фонд - да го четат и други души. Най-съвършените ръкописи ЦАР ще изложи за образец, ще ползва за фототипни издания и слагане в прозрачни пликове за работа в централните читални. Ако ръкописът ни за обични души (РОД) е по-красив от този за "Царя", това вече говори нещо за нас. Най-накрая, когато ни остане време, можем да оформим в съвършенство и личното си изворно копие, както ни съветва тук Елма, за да изменим своя лик - има тясна връзка. Ясновселената ни връща красота, ако творим красота.
Добре е след всеки препис да се прилагат лични теми (под ъгъл 9º, в оранжево или тъмносиньо): какви мисли е възбудило в нас осиянието, какви примери от живота си или от живота на околните, в изкуството, литературата, театъра, киното, илюстрират казаното в осиянието; какво не сме разбрали или какви противоречия е възбудило; с какво не сме съгласни; кое особено ни е възхитило и е за нас голямо откритие; какво бихме добавили към идеите в холизацията и беседите от текста; чии ръкописи и теми сме харесали и искаме запознанство с авторите им – и пр..
Няма коментари:
Публикуване на коментар