Книга 22
24.I.131(1995)
24.I.131(1995)
Бургас - Изгрев
БЯЛА И ЧЕРНА КУЛТУРА
(специален подарък за Ноинна)
НЕРОДЕНА МОМА
Такава мома още не е родена на Земята. Тя примира от радост, че днес се е паднала да бъде с овчаря и стадото, а дружките й пеят от щастие, че именно тя се е паднала днеска с овчаря. На другия ден на нейното място ще бъде друга от тях, на третия – трета. Надникнем ли във вселената, надникнем ли в бъдещето – всички живеят точно по този начин и затова всички са вечно млади и прекрасни, безсмъртни. Един от белезите на хората без душа е, че веднага си помислят нещо лошо като попаднат на такъв епизод в далечното бъдеще, а хората с душа гледат на това с умиление. Защото няма нищо нередно един юнак да обича всички моми и една мома – всички юнаци. Така казва и един Мъдрец за момата с душа, която пее за всички свои посестрими:
"Светли души, мила мамо,
Кои либе ми люби!"
6,30ч.
С голяма молба към Ноинна да продължи преобразяването на "1001 нощ" в Духа на Новото Човечество. За пример, че Учителят е работил абсолютно в същия дух, позволявам си да цитирам тук част от текст на Амунда (Весела Несторова):
"Вечер, след вечеря, Учителят ни караше да пеем - и една вечер накара брат Пеньо да изпее народната песен "Татунчо":
Татунчо, страшен хайдутин,
Дошъл е мами на гости.
Стисна го майка, прегърна,
Зарони сълзи, зарида:
- Ела си, синко, в село,
Не ти ли, синко, омръзна
По тия тъмни балкани!
- Хайдутин майка не храни!
В ръкописния оригинал написах тази песен с черно и под ъгъл 9° с наклон надолу, като текст от силите на ада. Весела Несторова продължава:
Учителят преобрази думите на песента и описа новия българин така:
Татунчо, славен млад юнак,
Нежно си мами продума:
"От днеска, мамо, аз реших
Нов живот да заживея,
Радост в душата ти да внеса,
На всички добро да правя!
Сега в моята душа
Новото добро проникна:
Син майка с любов да храни!"
Другата популярна народна песен, на която текстът се измени, беше "Люти клетви":
Проклет да е, проклет, мамо,
Който либе люби, мамо,
Люби, па не взема!
Либе помни и проклина
До девет години,
До девет години мамо -
До девет повоя!
В ръкописа нарочно написах тази сатанинска народна песен в черно и под ъгъл надолу 72°, за да се изтече откъдето е дошла - това са магични и кабалистични методи на словометрията. Този текст е типичен образец на работата на черната ложа върху народното подсъзнание и съзнание, за да кърви сърцето безнадеждно и накрая да умре.
Амунда продължава:
"Мрачният дух на българина е изразен в тази стара народна песен, както и склонността му да проклина всичко, което не е по волята му. Ето новия текст на песента, както го даде Учителят:
Тъй се мъчех, мила мамо,
И таз песен пеех,
Докато дойде светъл ангел
И вест ми донесе,
Че Любовта, мила мамо,
Нивга не се мени.
Нивга не се мени, мамо,
Никога не чезне,
Че вси моми, мила мамо,
Са все светли души!
Светли души, мила мамо,
Кои либе ми люби.
Благословен - каза, - мамо,
Който добре люби,
Който добре люби, мамо,
И добре обича.
Мойто либе, мила мамо,
Много добре люби;
В мойто либе, мила мамо,
Бог всички люби!
Учителят насищаше българските мелодии с ново съдържание, с новата идея за любовта, която в миналото е била тъй ограничена. Той извършваше дълбоки алхимични процеси в българския дух чрез тези песни.
"Път към Светлината", с.262-264
Първо исках да продължа тази тема на В.Н. с мисълта, че културата е гигантска арена на сблъсък между два фронта, на два космични свята, които се борят за човешките души. Но по-право е да се каже, че Доброто не се занимава с войни и фронтове - затова и новите ни литературоведи прекръстиха "Литературен фронт" в "Литературен форум". Обаче, де факто, бялата култура би трябвало да играе ролята на спасителите, на медицинските братя и сестри на полето, осеяно с митологични, фолклорни, литературни, театрални и кино-трупове.
В този смисъл, една колосална бъдеща работа по преработка на класическите текстове с мотивации, кулминации и развръзки по рецептите на ада е предстояща. Да вземем например Гьоте. Във версиите на пиесата му "Стела" са дадени два варианта на развръзка: първият - по "Шекспировски" (колкото и Шекспир да е гениален) - поле с трупове, "урожай" от трагедии и неразрешими казуси; а във втория - всички герои спасени. Неведнъж съм си представял една нова постановка на "Стела", в която първо героите се самоубиват според църковната й версия, приписвана на Олимпиеца - не могат да развържат възела на класическия триъгълник; а после - след картина със самия Гьоте, разхождащ се развълнувано в мансардата си с дилемата дали да убива или възкресява - вторият вариант на гениалната му пиеса. Там самият папа позволява нещо, заради което инквизицията е горяла космическите пришълки и пришълци по кладите без никакво колебание.
А може би вече е родена?...
Хронологически, тук се падат няколко писма на холизатора до приятели, където са възможни спонтанни включвания на Елма. И до този момент има много подобни писма, които в книгите по 300 стр. не са нито поместени, нито споменати. В случая и тези, и следващите няма да бъдат включени, тъй като всички писма и извадки от писма са запланувани за отделни томове. В случая става дума за писмо до А.Д.К. от 1.02.131(1995); писмо до Ойлумина от 5.02.131(1995) (“...Най-възхитително...”); още едно до нея от 7.02.131(1995)г. (“Пространствата на Тот”, с начало: “Трите макета...”); писмо до българската радиоемисия “Класик FM” от 10.02.131 (1995) г.; има и ръкопис с предварителни бележки от 10.02.131 (1995) г. на х. за осиянието “Часова астрология”, които са включени в него на 3 март; и още едно писмо до Ойлумина от 21.02.131(1995)г.(“Този път ти пиша”).
Няма коментари:
Публикуване на коментар