Книга 25
30.ХІІ.131(1995)
30.ХІІ.131(1995)
Сливен - Карандúла - Сините камъни
ИСТИНСКОТО ЦЕЛОМЪДРИЕ
17,30ч.
Може ли Елма да даде становище по твърденията на една много смела книга: "Петото евангелие" от Филип Ванденберг, издадена от "Литера Прима" през 1995 год., София; оригинал - Gustav Lübe Ferlag GMBH, 1993г.? Както в книгата на Петер Берлинг "Децата на Граал", която дадохме за превод, така и тук се твърди, че Иисус е бил физически баща, като майката е била Мария Магдалена. Това измислица ли е или реалност? В едно предишно осияние се казва, че бащата е бил апостол Йоан, но в момента на зачатието Христос се е вселил, присъствал е. В книгата на Ванденберг, Божественото дете се нарича Бараббас. Авторът твърди, че и Данте, и Шекспир, и Волтер, и Гьоте, и Леонардо са били не само гениални творци, но и "съзаклятници" в една мистерия, изкоренявана от църквата векове наред.
"От 500 години хората се опитват да разгадаят какво е искал да каже У. Шекспир с думите, че между Небето и Земята се крият много повече тайни, отколкото могат да поберат мозъците ни. Шекспир е бил един от Посветените, също като Данте и Леонардо да Винчи. Всеки от тях ни е завещал някакво тайно указание - нещо като шифровано съобщение." (стр.83-84)
Авторът между другото казва, че днес определени кръгове масово ни манипулират: "краткосрочно - чрез наркотици, добавяни във водата за пиене или в изкуствените торове. Дългосрочно - чрез генна манипулация." Според някои, се използват и ваксинациите.
Относно Ватикана, авторът споделя чрез своя герой:
"Започнах да се замислям дали една Църква, която има толкова много тайни за криене, е истинската Църква, както винаги тя самата се представя." (стр. 248)
В романа се изнасят подробни данни за съдбата на прословутите коптски ръкописи, открити в делви от египетски фелахи (селяни). Именно това било "Петото евангелие" - евангелието на Бараббас, сина на Иисус и Магдалена. Според Ванденберг, той описвал Христос и събитията като очевидец, за разлика от каноническите четирима евангелисти Лука, Марко, Матей и Йоан, които били писали евангелията си 70-80 години по-късно.
"В секретния архив на Ватикана има една касетка, запечатвана с печата на всеки следващ папа. Всеки възкачил се на папския престол има право да я отвори веднъж, след което тя отново се затваря и запечатва. Говори се, че папите, отваряли тайнствената касета, или губели съзнание и падали на земята като ударени от гръм, или от този миг характерът им странно се променял…" (стр.256-257).
Бараббас описвал Иисус със смолисточерни къдрави коси, докато авторът на "Троянският кон" - Х. Х. Бенитес твърди, че е бил рус. Значи, единият от двамата автори си измисля; а може би и двамата?...
"Кардиналът закрачи неспокойно из голямата стая, изнервен до крайност.
- Според четирите Евангелия, основата за вярата на католиците са осем събития: Иисус е заченат от Светия Дух, Иисус е роден от Дева Мария, бил е преследван от Пилат Понтийски, разпънат е на кръста, умрял е, слязъл е при мъртвите, на третия ден е възкръснал, възнесъл се е на небето. Бараббас поставя под съмнение всички тези събития! Знаете ли какво означава това, падре? Знаете ли?". (стр. 277)
А ето и текстът на мистериозния къс от пергамента, заради който стават толкова много убийства в този полукриминален роман:
"Този, който пише тези редове, носи името Бараббас. Знайте, че Бараббас е син на Иисус от Назарет. Майка му се казва Мария Магдалена. Иисус, моят баща, беше пророк. Но той можеше да превръща водата във вино и да накара парализираните да ходят, също като египетските магьосници. Затова някои хора казваха, че е Бог. Но това бе против неговата воля"… (стр. 309)
Можем ли да обръщаме сериозно внимание на твърденията на подобни автори и наистина ли съществуват исторически паметници в този дух - или всичко това е измислено?
Впечатляваща е и появата на "нашето" "Евангелие на Мария Магдалина", много преди книгите на Берлинг и Ванденберг. В оригинала на "Професии за редизенти" от 1975г. бе включено и това Евангелие, дошло специално за нея. Не трябва ли и ние да го включим при издаването на романа? Няма ли то продължение - не е ли премълчал нещо Елма, от рода на твърдението на гореспоменатите автори, или това наистина е краен еретизъм и светотатство?
18,25ч.
- Физически Иисус не се размножава в полов смисъл. Ако някой твърди обратното, той се старал да срине фанатизма на официалната Църква, която нарича половото общуване "грях". Божествените Учители рядко създават физически деца на Земята, не понеже това е "грях", а поради опасността те да бъдат убити. Някога Божествените Синове слизаха на Земята и се смесваха с населението - с дъщерите на племената, за да се подготвят тела на по-напреднали духове. Това искаха и Орфей и Родопа от своите ученици. Няма нищо нечисто във физическото сливане на мъжа и жената, когато не се предпазват от раждане. Природата е създала този най-красив и силен акт по правилата на Божественото Присъствие, Святост, Чистота и Хармония. Онова, животинското, което преживяват някои хора, се дължи на месото, на ниската еволюция. Силното се преживява по-красиво от всичко познато в историята на мировата естетика. За изкуството на напредналите космични народи няма по-върховен образ от образа на сливането на мъжкото и женското начало, защото той е синоним на Бога. Напротив, преследват го същите тези убийци, които унищожават живота от едната страна с оръжие, а от другата - с квалификации и забрани.
Тайната на сливането, на бащинството, се налага не само по мистически причини, но и по обективни, исторически. Обявяването на бащата, когато той е носител на нови идеи, на нов живот, обикновено е пагубно за децата му и за тяхната майка. Това тъмните сили извършват не само за отмъщение, но преди всичко, за да не се предаде в наследство Божествен ген. Такива деца обикновено тръгват по пътя на бащите си. По тази причина никога Природата и сам Бог не са считали, че прикритото бащинство е грях. Съществуват множество примери от духовната история на космичното човечество за такова велико майчинство и бащинство.
Но най-съкровената тайна се състои в това, че Великите Посветени, Учителите и Сам Учителят - Бог, Христос - присъстват във всяко благословено зачатие. Съзнанието на такива велики същества и същности се концентрира всеки път в акта на създаване на ново същество; следователно - събира се цялата вселена! Как може тогава да се нарече това "порочно” зачатие?
Непорочно зачатие обаче съществува. То не се интересува дали е станало по полов или по неполов начин, а черпи своята святост и целомъдрие от непресъхващия извор на Волята Божия. Ако едно зачатие е станало по Волята Божия, то е непорочно! Ако зачатието е предизвикано от сродни души, то е чисто, свято и непорочно. Ако зачатието е подготвило тяло или присъствие на дух с искра Божия - то е напълно законно и абсолютно непорочно в очите на всички съвършени същества по Трите Вселени. Всички останали зачатия са порочни! Порочни са и незачатието, физическата девственост и целомъдрие, ако не са по Волята на Бога. Това имам да ви кажа по този въпрос.
Нещата, описани в Евангелието, са общо взето верни, но наистина са само капка в морето. Истинската история на Иисуса и неговите съвременници се преподава в Школата на живо, чрез проследяване на така наречените от вас "акашови записи". Ето защо автори, които си измислят, не са ученици от Школата.
Католицизмът, православието, евангелизмът и всички останали ереси като тях неизбежно ще си отидат, ако продължат да заблуждават хората. Но "католик", в Божествен смисъл, означава онзи последовател на Христа, който има лик като лика на Иисус. Всеки друг не е католик и се изхвърля из райската градина.
Православен - вече съм ви казвал, - е само онзи, който право слави Бога, т.е. онзи, който разпознава Словото Божие във всичките му най-древни и най-нови прояви и го разпространява между всички.
Евангелист пък е онзи, който слиза от ангелска еволюция, за да помогне на човечеството да разпознае Учителя и Новото Учение. Иисус никога не е умирал и никога няма да умре. Преди 2000 години косата му беше мека, кестенява, с лек червеникав оттенък. Сега и очите, и косата му се менят по цвят и излъчване, в зависимост от необходимостта и случая.
"Бараббас" съществува във всички синове Божии, които са "барáби", т.е. с неизвестен баща на Земята.
"Евангелие на Мария Магдалина" не включвайте към романа, но споменете, че то съществува, за да се насочат читателите с монада към осиянията. То наистина има още глави, но засега няма да ги дам. Магдалена стана Магдалина (както Аврам – Авраам; и Исус – Иисус), когато зачна от Йоана, в присъствието на Христа. Мария Кротката също зачена от друг апостол и роди три деца, пак с духовното семе на Иисуса. Повече обаче не бива да се откриват тези тайни писмено, понеже дори и устно за тях е забранено да се говори в Школата. Те могат само да смутят невръстните оглашени и вярващи, които си четат Словото, а зачеват от който им падне.
Ом, Омнóм, омнолóм!
Майката е свята и чиста, нали? Тогава и бащата е такъв. А майка и баща са всички, които не се съпротивляват на Любовта. Останалото е определено за забвение.
19,18ч.
По системата на Божествения синхрон, точно днес, преди да дойде това осияние, пишещата тези редове и приемащият чрез единение са запомнили като особено силни и са си отбелязали някои мисли от две различни книги - разбира се, без да знаят предварително какво ще говори Елма в осиянието, нито какво точно е чел другият. Ето откъс от едната:
"…Всеки път, когато отидеш в Кхаджурахо, се изумяваш. Такава невероятна красота никога не е била разкривана никъде по света. Никъде камъните не са били толкова изразителни, както в Кхаджурахо - това са проповеди в камък! Дори истинските жени не са били никога толкова прекрасни, колкото скулптурите в Кхаджурахо. А да изразиш всичко това в камък… - такива деликатни, еуфорични чувства, когато двама влюбени правят любов! - Как се променят лицата им, каква енергия ги обгръща, какъв екстаз протича между тях - да изобразиш това в камък, най-трудния материал! Но те са изобразили дори и екстаза. Енергията, която обгръща двама души, които се любят - дори и тази енергия са пренесли в камъните, и тя все още ги обгръща.
Като гледаш тези лица, можеш да видиш, че те не са просто еротични. Еротиката е само в началото, на първото стъпало на стълбата. Ако имаш прозрение, ще видиш, че стълбата отива все по-нагоре и по-нагоре и после изчезва в облаците." (Ошо - "Следвай ме" - том 3 стр. 90)
Естествено, пак отворихме томове от Учителя напосоки:
"Какво трябва да се направи, за да не се разваля приятелството между две другарки? - Ако момъкът, който влиза между тях, представлява жаден пътник, те трябва да го напоят. И двете едновременно трябва да задоволят жаждата му. В случая те дават нещо от себе си, без да искат да го оберат. Яви ли се желание във всяка една от тях да вземе нещо от момъка, без да даде нищо от себе си, те непременно ще се скарат. Значи, разрешаването на спорните въпроси седи в даването. Щом давате без мярка - доброто иде; щом взимате без мярка - злото идва. Следователно, каже ли някой, че дава без мярка, това показва, че той е добър човек. Ако взима без мярка, той е лош човек. Само онзи дава без мярка, който не слага никакво ограничение на Божественото в себе си. Той дава път на водата да тече свободно, да разнася Божието благословение навсякъде." (Том "Божият глас" - стр.156-157, 29.Х.1930г.)
"Някой обича някого, мисли само за него, но очаква същото и за себе си. Ако не му отговори по същия начин, той се разочарова. Не е лошо, че мислите за един човек, но не е правилно да изисквате от него същото. Днес жената е цяла "светица", мъжът - "светия"... Защо? - защото стражар ги следи. Жената стои като стражар при мъжа си, гледа какво прави, накъде се движат очите му. Мъжът също следи жена си като стражар…
Всеки има право да мисли за някого, но да не го слага много близо до очите си. Сложи ли го близо до очите си, той сам се лишава от възможността да вижда и разбира правилните отношения. Той престава да разбира реалността на живота. Когато отива при някой извор, човек гребва малко вода с ръцете си и задоволява жаждата си. Може ли да изпие всичката вода на извора? Ако ти не можеш да изпиеш всичката вода на извора, трябва ли да изискваш от него да мисли само за тебе и да дава само на тебе? Ти имаш право само на онази вода, която си погълнал. (…) Даже Бог, Който е създал света и всички живи същества, от никого не изисква да мисли само за Него." (Том "Божият глас", стр.143-144, същата дата)
"Следователно, ако обичате някой човек или ако той ви обича, без да оцените тази обич, вие огорчавате всички души, които са свързани с него. Ако цветята и плодовете страдат, когато човек не ги оценява, колко повече страдат хората, когато не могат да оценят любовта им!" (Том "Божествения глас", стр.120, 8.Х.130г.)
"А когато се казва, че човекът бил заченат в грях, това се отнася до външните условия на живота, а не да онези първични клетки, които имат Божествен произход." (Том и беседа "Добри и лоши условия", стр. 6, 2.V.1928)
Няма коментари:
Публикуване на коментар