Книга 29
31.XII.133(1997)г.
31.XII.133(1997)г.
ВеликоТърново
СПОНТАННОСТ И БЛАГОГОВЕНИЕ
Днес, 31.XII.133(1997)г., от 6 до 7,20 ч. във влака Бургас-В.Търново (до Дъбово), дойде импулс за получаване на осияния на следните теми:
1. Спонтанност и благоговение.
2. Миг и преданост.
3. Трима души в три различни града в България (а по-късно се разбра, че се добавят още два града в чужбина), ако заработят заедно, България и съответните страни, както и целият свят, ще избегнат или намалят предстоящите неприятности.
В момента, 15ч.58м. При задаване на въпрос се каза, че записаните в тефтерчето имена на конкретните хора от трите български града, от които зависи тази нова акция на Небето, както и самите градове, не трябва да се оповестяват. Всички приятели, които вярват в Словото на Елма и имат вече опитности с Него, би трябвало да се съсредоточат и да си помислят дали всеки от тях не е в някоя от тези три тройки. Това, което може да се каже в случая, е че става дума за тройки от следния тип: двама души обичат един и същи човек (или е имало връзка), но е останала сянка от ревност, омъчняване или отрицателни мисли и осъждане. В тефтерчето са дадени и записани точно имената на такива хора, но сега се иска те да бъдат махнати от там и да не се казва дори устно кои са. Ако всяка от тези тройки, казва Елма, успее да преодолее вътрешния дискомфорт в мисли и чувства по повод на съществуващия проблем и на съответните личности и реши, системно и периодично, тримата да се събират за духовна работа с материален творчески продукт (преводи, ръкописи и др.), то ще се подаде решаващ импулс за помиряване на противоречията и търканията между цели големи духовни общества, групировки, духове и държави. Целта е, в идеалния случай, тези, които избягват да се виждат и да мислят с любов един за друг, да преодолеят тези човешки настроения и да стигнат до хармония и приятелство.
Преди да помолим за осияния по горните теми, е уместно да споменем за два-три интересни символа, които, вероятно, ни се дадоха за размисъл и като прогноза по пътя, както и в самото В. Търново.
1. В купето на вагона Дъбово - В.Търново, в което, между другото, фигурираше силното за един от нас число 64, липсваше огледалото и през "прозорчето" се виждаше другото купе. Това прозорче има точно формата на заоблен правоъгълник, която ние нашироко използваме.
Малко по-късно, в Търново, 14 души се почерпихме в едно кафе - тук има една стена с огромен кръгъл отвор, през който се виждат по-нататък залите и преминаващите хора. Тъй като такива случаи на съвпадение по едно и също време са извънредно редки, ние считаме, че чрез тях ни говорят нещо важно и очакваме в най-скоро време да видим трето потвърждение на стена с пробит отвор... Предположението е, че се очаква връзка с нова група от сродни души в пътя на самоусъвършенстването и взаимоусъвършенстването - отвор в досегашната стена между две групи или общества, а може би и повече от две и, следователно, възможност за свободен обмен и общуване. Не е изключено градската квартира или апартамент да е символ на Общия Окултен Клас; обществените сгради - на Неделния Клас на Учителя за народа и цялото човечество, а превозното средство или купето във влака - на Младежкия, Специалния клас. По тази символна логика, Орфическият или Евродоровият Клас би трябвало да се символизира от отдалечените една от друга постройки или палатки в планините сред природата - или дори от една черга или едно одеало на поляната, което не е за сам човек. Ако повярваме, че първият отворен прозорец (между купетата) е символ на възстановена или нова връзка между два отделни Специални Класа, прави впечатление, че почти всички, които се събраха днес за празнуване на Новата година, отговарят на едно от основните изисквания за ученик от Младежкия клас: преборили са се и отстояват идеала и потребността от самостоятелно жилище или поне самостоятелна стая, където не живеят с друг човек, а приемат различни гости, когато и както поискат. Символиката на транспортното средство говори за Специалния Клас по още една причина: душите, узрели за това посвещение и това еволюционно ниво на ученика, но нямащи материална или кармична възможност за самостоятелна квартира, защитават своята принадлежност към този Клас чрез чести екскурзии и пътувания с различни хора - не само с един и същи човек или преобладаващо с един и същи човек. Това не е отрицателна оценка за живеещите семейно или по двама (или общуващите преобладаващо с някого), но тук просто става дума за различни функции на различни органи в тялото на Космическия Човек. Това, на което е способна благословената и хармонична двойка, не е по силите нито на самотниците, нито на учениците с неразвити лични чувства. Учениците от Орфическия (Евродоровия) клас отново се спират преобладаващо на едно място и пътуват по-рядко, защото са заети с устройване на високопланински лагери или на Новите Изгреви. Те устройват кътче или една стая в жилището си за хора с искра от Бога, но свободата, която им осигуряват на това място е той абсолютна, че гостът може да остане и цял живот. Между другото, хостонните йерархии не случайно са наречени така – в основата на това название е пак думата "гостуване". По същата причина, ние нарекохме и Костенец с ново име: Гостенец... Няма защо повече да ставаме на кости, ако се въртят интензивно гости...
16,47ч.
- Сега ще говоря по първата тема: спонтанност и благоговение. Това е все същата, стара като света и вечно млада тема за силите на духа и душата; за зрелия индивид и зрялата Божествена личност; за ума и сърцето; мъжа и жената; брата и сестрата; сина и дъщерята. Това е неизчерпаемата тема за алохимите, илухимите и елохимите, според новото, което знаете от осиянията.
Алохимите са спонтанни; а след тях – като сянка - и архидеите (архангелите), херувимите, началствата, властите, сините и всички други видове пламъци. Децата на Духа с еднúна (монада, искра Божия), са спонтанни до мозъка на костите си и оттатък. Ако слънцата не са спонтанни, сега нямаше да има кой да слуша тези думи. Прочее, от спонтанността се е родило всичко, което виждате в себе си и около себе си.
Но да се създаде и роди едно дете на Бога - това е само първият акт, макар и определящ. Веднага след това трябва да се намеси и любовта на майката, която се нарича "практическа грижа и благоговение".
Днес искам да отворя един нов начин на общуване със Словото - потичане на Слово от много извори. Този начин не е нов, но на Земята досега вижда спънки, понеже хората са себични, неделикатни, егоисти и самовлюбени. Алохимът на Земята и неговите сенки, включително и алохимните пъклени същности, са преизпълнени преобладаващо или изключително със себе си. Ние, Които знаем и виждаме това, не се стремим да пречим на шума на техните инициативи, самодейности и безкрайни монолози. Това значи да се опиташ да подпушиш извор, да потушаваш пожар с длани, да покриваш слънце с шепи… Ние не можем да очакваме и искаме от водопада и гейзера да стоят като тиха вода в стомна или езеро. Тяхната природа е такава. По тази причина, не се приближавай до Ниагарския или Боянския водопад или до високоговорителя на мегдана, когато искаш да чуеш гласа на Бога в сърцето си или в ближния, или когато имаш нуждата да се провежда молитвено или духовно събрание, окултен клас. Съществата с по-силна изява на духа, отколкото на душата и сърцето, са преобладаващо "аутúци", както ги нарича вашата наука, и те не могат да оставят някого да се проявява по-дълго или по-силно от тях. Това са хора с много енергия и мисъл за собствената си значимост или потребности. На един концерт, именно хората без душа или със слабо развита душа, т.е. съвест, постоянно шумят или говорят с някого; в една библиотека или в един храм, където се извършват тайнства, съответно и в работата на Учителя, те са като тръни и шипове, като жар, пусната във вода - не могат да се удържат да слушат и благоговеят. Затова пък точно такива приятели често са ония способни ученици, които имат силата и куража да се опълчат на близките си, на обществото, и да тръгнат по пътя на Новото. Прекалено плахите и кротките - с развит център на благоговението, но с неразвита брада, нос или тил - обикновено стават за оглашени, но от тях рядко излизат праведни и ученици. Бог си запушва ушите, когато се проявява недодяланият дух на някого, но знае: от него, рано или късно, може да стане човек. Не че благоговението, смирението, финесът, деликатността не са основни качества на религиозния човек, но това е само едната страна на медала.
Обикновено се казва, че медалът има две страни. Това просто не е вярно - всеки човешки, духовен и Божествен медал или монета в третото измерение има точно три страни - ни повече, ни по-малко! Които от вас са "ези", те постоянно изпълват пространството около себе си със своя глас и присъствие; и - искаш не искаш - трябва да ги понасяш или слушаш. Когато публиката има късмет да слуша виртуоз, тогава радвайте се на Божественото присъствие на езито, тъй като без него светът щеше да бъде безкрайно сив, прозаичен и скучен. Щом се появи виртуоз на Словото, науката, изкуството, културата, приятелството или живота, именно благоговейните сърца и души са ония, които стихват в космичната зала и се надигат на пръсти да не изпуснат нито един звук, нито една нота. В същото време, по-малките таланти, занаятчиите, самодейците и простолюдието, обикновено говорят високо и цъкат семки.
Има и големи таланти, но на второ и трето място, чиято същност е проядена от червеи. Това е червеят на завистта и неуважението. Често такива таланти, безспорни сред своите почитатели, обожа-тели и слушатели, попадайки на концерта на един Паганини, могат да бъдат омагьосани от Божествената му величина и изпълнение, но могат ядосано да зашумят или излязат още след първите тактове, гризейки ноктите си от злоба и поражение.
Ако някоя душа е "турá", тя никога не се изказва първа, не прекъсва говорещия или изявяващия се и иска да бъде ученик, служител, слушател, почитател. Попаднете ли на Божествени ученици и слушатели, знайте, че концертът ви е подсигурен, но не очаквайте много от такива. Повечето ще дойдат да ви послушат, ще се похвалят на своите приятели, но няма да се запретнат да работят. Душите-турá ходят на концерти, слушат прекрасна музика, гледат си телевизия и видео, вият си баници или перат по четири пъти на ден, а могат и да изчетат всички беседи и осияния и цялата окултна литература от кора до кора... От тях обаче в прахта на живота остава само една кръгла следа, каквато остава и от обикновените езита, когато са лежали на едно място, без да се развиват.
Единствените представители на елохимите на тази Земя и по цялата вселена, това са децата на третата страна - безкрайният ръб на монетата! Като площ и лице той може да е краен, но само когато монетата не е в движение - както лежачите езита и турата, ако ще и да се скъсват от спонтанност и работарство. Пред очите на Бога и еволюцията те са лежачи - нищо повече. Те лежат на собствената си кръгла площ и са безсилни да изменят себе си: на спонтанния му дай спонтанства; на слугинята - да слугува…
Единствено елохимното начало в недрата на човека е онзи Божествен пътник, който ще се наведе, ще вземе монетата от земята - и като си поиграе малко на "ези-тура", ще я хвърли весело по друмищата на света. Ето кога крайният ръб на монетата става много дълъг или безкраен! Божественото начало в човека, като представител на Баща си в световете, се отличава с движение и вертикалност. Езитатата често са прекрасни, извънредно красиви, талантливи и даже гениални, но са… лежачи. Единствената им способност е да се показват, да шумят, да прекъсват процесите у другите, защото са "спонтанни". Те са затулили напълно гърба си, "турато" - способността да изхождат от другия, - защото лежат върху него (турато). Който се е паднал в живота турá, е много удобен за близки, познати, общество и държава - изпълнява съвестно всичките си задължения. Той може да благоговее и пред Словото, и пред Делото, и пред Христа и Учителя, но ако няма сила или страдание, което да го мръдне от мястото му, той остава безпомощен - захлупил е творческото начало и свободата в живота си, способността да взема самостоятелни решения и да оставя следа във вековете след себе си.
Намериш ли обаче Учителя си - Онзи свой Божествен Любим и Приятел, Който да те повдигне от земята и да те накара най-после да млъкнеш, ако си много спонтанен, или най-после да заработиш за Бога, ако си много услужлив на хората и на къщата, - тогава идва великият ти шанс в живота да се търкулнеш, да повървиш пет или десет или сто години, изправен вертикално върху ръба си - ръба на елохимното начало в себе си! Този ръб е предвиден и направен от Бога абсолютно кръгъл, за да можеш да летиш в равновесие - да не се накланяш нито само към илухимното, нито само към алохимното тежнение. Залетиш ли да правиш предимно лично щастие и да уреждаш дома и децата си, професията си - ти падаш и си оставаш до смъртта там, където си паднал. Залетиш ли към алохимното, ти почваш да се считаш за човек с мисия и с по-големи таланти и възможности от другите, поради което не те е срам да почнеш да не почиташ толкова тяхното присъствие, колкото своето. Завъртиш ли се така около себе си надясно, ти пак ще шльопнеш на земята завинаги, поне в рамките на едно прераждане; най-много да ти построят паметник на някой площад или да замърсиш с името и фамилията си съзнанието на милиони зрители и слушатели… Даже и да не го замърсиш, а да го просветлиш в някаква степен, ти пак си паднал човек или ангел, понеже си изменил на Божественото Начало в себе си - безкрайния ръб на монетата. Вие трябва да знаете, че има монети-ученици, които не падат до края на живота си на една или друга страна, понеже обичат от всичко и всички най-много Бога; и затова, като стигнат до ръба на годините, политат щастливи в Неговите огнени обятия!
Ето защо сега и на вас казвам: пазете великото равновесие между спонтанност и благоговение, за да не бъде нито едното, нито другото във вреда на ближния и на Бога, а да бъдат и двете от двете ви страни - две сияйно блестящи и въртящи се добродетели, неуловими за лежачите по пътя, които не могат да се надигнат да ви следват; но безкрайно магнитни с вихрите си, за да повдигат от място сродни души и копнения, та да тръгнат нàедно с вас по сияйния път на Предаността.
Ар, Аúр, Арунáриум!
Боже, пази България и дай на света очи да прозре задачата ú!
18,15 ч.
През нощта, в първите минути на Новата 134 г., И. изведнъж погледна блузката на приятелката, която седеше вляво от него и каза : "Ето го третият знак!". Ставаше въпрос за копчетата на тъмносинята й блузка – тъмносини, с три златни точици, свързани с три преплетени осмици (в ръкописния оригинал има рисунка).
Още нещо: едва сега съобразяваме, много години след идването на това осияние, че Елма завършва с прочутия надпис върху гурта на нашите стари монети: "Боже, пази България". Безброй пъти сме го виждали, когато бяха още в обръщение, а и след това. Днес става ясно, че този призив, гравиран върху монетите ни и разпространен по този начин в множество екземпляри, стигнал по този начин до всеки българин без изключение, е изиграл магическа роля. Той е една от причините, дори и досега, България да страда сравнително по малко от войните и природните бедствия, отколкото други народи. Интересно е да се открие кой и кога го е въвел – явно е бил боговдъхновен човек и е изиграл огромна роля за Отечеството ни. Такава бяла формула има силата да намали значително злодействието на нумпирите, свързани с тия монети (вампири на монетите, според осиянията). Всяка парична единица си има главен банкпир или нумпир, но негови адски проекции-духчета са свързани с всяка конкретна монета и отговарят кармически за злините, извършени чрез нея. Те са свързани с акаша и записват, филрмират целия живот на дадената монета или банкнота в обръщение, като отговарят за кармичното възмездие на виновния. Но съществуват и добри духове на парите – пак генерално и по места, - които вършат подобна работа, но положително: помнят доброто, което е направено чрез всеки конкретен книжен или метален носител, и въздават добро на съответния човек.
Специални ангели и светли духчета живеят и в носителите на десятъка. Когато той е отдаван по правилата на Елма, тези същества имат силата да отрежат изцяло нишките, които свързват човека с банкпира или нумпира на конкретната банкнота или монета. Днес има нови същества и от двата вида, свързани с новите финансови форми.
Не без сила и значение са и изображенията върху парите: дали са на положителни или на отрицателни символи и личности. Те свързват пряко притежателите им със съответните хора и егрегори. Но дори и на най-добрите хора на Земята съдбата им в невидимия свят не е лесна, ако се е случило образите им да са отпечатани (пресовани) върху пари – особено поради големите тиражи. Въпреки доброто взаимно влияние в някои случаи, засега е по-силно негативното, понеже парите се употребяват предимно егоистично и предимно за разрушаване на човека (14.9.2010 г., 11:55:29).
Няма коментари:
Публикуване на коментар