Книга 29
9.05.134(1998)г.
9.05.134(1998)г.
София - Изгрев
КОЙТО ЖИВЕЕ ПОД ПОКРИВА НА ВСЕВИШНАГО
ЖЛО / Н
Далече не винаги - напротив, дори по правило – една блестяща изява в миналото или поредица от изяви трябва и в най-последното прераждане да бъде критерий за нивото на духа. И това е така, защото, вече знаете, Бог е най-слабото Същество в света и затова – най-силното. В този смисъл, изявата пред хората, която оставя временни или исторически следи и се ознаменува с име, т.е. славата, не произтича от същината на Бога. Тя е Неговата периферия. Всички известни хора, ангели и божества, които са оставили името си в своите дела и произведения, произлизат или от периферията на Бога, или от центъра на дявола. А онези велики или невелики посветени, които творят и живеят за слава Божия, а не за собствена прослава, и оставят вечни плодове в Битието, произлизат от центъра, а не от периферията на Бога. Най-напредналите посветени знаят този закон и затова маскират дейността си с измислено име, като предварително слагат дебели и непробиваеми изолатори между него и истинското си име. Други работят чрез свои приятели или наемни, подставени лица, които имат толкова дебела кора на астралното и умственото си тяло, че няма опасност да бъдат убити или наранени от вълната на възхищението или обратните вълни на завистта и омразата. Невръстните бебета на творческия свят, които човечеството мисли за истински гении, още не знаят този закон и затова – по необходимост или от тщеславие – с лекота приемат закона на славата и създаването на име, като закон на центъра на ада.
Учителят, като културен човек и най-добрият познавач на човешкото развитие знае, че до определен момент човешкият дух се формира чрез индивидуализация – чрез борба и защита на това, което той носи на вселената, подписвайки се със светското си име. Това наистина е поемане на лична отговорност за нещата, които си създал или развалил в Битието. До определен момент, звученето на името на един човек или дух в ушите и душите на хората е полезно за тях, както и за самия него. Всичко това вие го знаете, и в Словото много ви е говорено по този въпрос.
Хора, които още не са изработили скелета на монадата си и нямат и следа от неговото начатие, не само че имат право да се изявяват чрез името си в света, но това и им помага да подържат формата си на монадни мекотели в будическия свят. Ако те не стават център на внимание и възхищение, ако не бомбардират очите и ушите на околните с гласа си, с образа си, със своите оригинални изяви, пораждащи вълната на възхищението или жаждата за обсъждания, спор, противопоставяне, те не могат да поддържат формата си на монадни мекотели в света на душата. Ето защо, ако искаш да еволюираш от Божествено чехълче или амеба, от Божествен първак в Божествено мекотело, ти неизбежно ще пълниш пространството около себе си със своето присъствие, със своята оригиналност, и ще принуждаваш съществата да те гледат и слушат. Така човешките дейци, творци и гении – Божествените или небожествени "мекотели" – поддържат своята форма в Битието и играят известна роля за раздвижване на околната среда. Когато обаче в мекотелото се яви импулс да не пълни пространството със себе си и своята оригиналност или име, в него се образува началният мюонен атом – онзи вид "дерма", от който расте костната система и кожата. В духовен смисъл, това е появата на Аза, на Разумното, Божествено Его на гръбначните същества, които предпочитат да учат, а не да се изявяват (Точно поради това, скелетът на гръбначните може да нараства – б.п.).
В очите на Бога и на елохимите, дори и най-възхитителният гений, родил безспорни и Божествени плодове в световната култура, е едно безгръбначно животно, ако си е позволил да се изяви със своето светско име или с псевдоним, с който да го идентифицират. Въз основна на този закон, даже и най-великите мистици, посветени и гении, всички светии, адепти, ангели и божества, които са допуснали да станат известни на Земята, въпреки прекрасното, което са създали, трябва да се върнат на ред поправителни изпити, които те възприемат и се възприемат от обикновените хора като "незначителни" прераждания. Напротив, в очите на Бога тези прераждания, в които вие най-малко сте се изявявали и най-много сте учили, са най-значителни за вашата лична еволюция и за появяването на Новото Небе и Новата Земя, които се оформят като кристални.
На това място се наложи Контактът да се прекъсне, поради началото на срещата с розенкройцерите от Германия и Холандия. Устно бе казано на приятелите, че още преди да дойде горният текст, Елма е изяснил каква част от един древноелински посветен представлява приятелят, за който се дава днешното осияние: "Опорна силова конструкция на кристала, който представлява Питагор". Това обяснява защо потвърждението на Елма за тази идентичност не е в противоречие с едно загубено лично послание за друг приятел, според което той е въплъщение на ап.Филип, Питагор и Рудолф Щайнер.
Срещата този път, за разлика от първата в Симеоново, протече в пълна тишина и хармония – говориха представители на Лекториум Розикруцианум от школата на холандеца Ян Ван Райхинборг. От Бургас присъстваха трима души. Преди година, п. е писал дълго писмо до тях, излагащо историята на първия контакт с техни хора в България преди повече от 10 години. Тази среща в Рила, на хълма Зехирица, е описана някъде към осиянията: става дума за директния ясновидски контакт на една приятелка-биохимичка с духа на техния грос-майстер Райхенборг. Чрез нея разбрахме, че този голям посветен вече си е заминал и сега ни се явява на това Божествено място заедно с духа на съпругата си, която е още в тяло на Земята и в момента само се е излъчила насън и е дошла на Рила заедно с духа на съпруга си, за да се осъществи тази важна среща. Райхенборг и жена му ни разкриха подробности, които бяха напълно неизвестни за тази, която предаваше думите им и за когото и да е от нас, но швейцарецът А.П., крупен банкер със собствена банка и един от преродените богомили, според собствените му думи, бе изумен – той потвърди всички думи, които се казаха чрез М, включително и това, че съпругата на Райхенборг е още жива. Невидимите гости изразиха радостта и щастието си, че се възстановява един древен контакт между два братски клона на Бялото Братство. Райхенборг каза, че Божествените школи и учения се отличават по това, че имат импулс да бъдат "мостостроители" – в смисъл, че се стремят да строят мостове между различните истини, части от Единната и Абсолютна Истина. Тези, които се ограждат с непроходими ровове и считат, че са владетели на "единствената истина", не са мостостроители. Те дори често обстрелват съседните духовни графства и крепости със злостни критики и обвинения.
Веднага след заминаването на швейцареца, п. пише писмо за западните приятели от този мощен духовен клон на Братството. В това първо писмо, което за съжаление не е стигнало до розенкройцерите по чисто български причини, п. повдига някои проблеми, един от които е относно съдържанието на понятието "диалектика" в писмата и лекциите на Райхенборг. За разлика от Хегел, Райхенборг счита диалектиката и диалектичния свят за нещо нисше, преходно, негативно, което дърпа човека към материята. Затова им се задава въпросът, не е ли познавал Райхенборг учението на Хегел.
Използвайки случая, че са дошли лично хора от ръководството на Лекториума, п. им пише по време на първото духовно събрание в София ново писмо в същия дух, но българите за втори път отказват да съдействат с превод на немски. Това го принуждава следващия път да резюмира писмото си на английски език в 3-4 страници и да го предаде лично на високите посветени. Те го прочитат с интерес и пожелават да влязат в директен контакт с Школата. Те не знаят нищо за финала на оригиналното писмо на български, а този финал не фигурира в този вид в английското резюме. За да не се изтъква пред аудиторията нашия Учител, на английски е написано: "Да бъдем благодарни, че Небето отново събра след няколко века два клона от Бялото Братство!" Независимо от това, гостът от Холандия, професионален обоист и висш ръководител в тази Школа, завършва словото си на немски език в аудиторията абсолютно точно с думите от писмото на български, което не е получил по физически път, а още не му е предадено и това на английски, което българинат току-що е написал и чака края на сказката, за да му го предаде. Ето какво казва белгиецът: "Да бъдем благодарни, че Учителят Петър Дънов отново събра след няколко века два клона от Бялото Братство!" Казва го секунди след като е написано – и поглежда в очите автора му продължително.
Както се случва и другаде, българите, прегърнали учението на Райхенборг, се отметнаха от своя Учител или изместиха уважението си към него на второ място, но големият Посветен си личи: той дава урок и на тях. Дълбокият поклон пред чуждата вяра е гаранция, че твоята е права.
10.05.134г., 14:58, София
- Преди да продължим, е добре да се спрем замалко върху проблема, който ви вълнува отдавна: какво става, когато общуваме с махало, и какво – когато общуваме без махало?
Вече знаете, че махалото не е един прост мистически или магически инструмент, а най-великата и интегрална форма на съществуване на Хол. Точката, от която се отклонява махалото, е Бог-Отец; честотата – Мировата Душа; амплитудата – Духът Божий; а окръжността, кръгът – Универсалният Дух, Учителят. Когато общуваме чрез махалото, ние с вас възпроизвеждаме Цялостния Бог, защото нито една друга форма на нито една религия, дори и молитвата, не свързва така директно и цялостно с Благия Дух. Всяко ритмично и циклично движение в Битието е махало; а както знаете, Определеното и Проявеното Битие, т.е. ясновселената и хипервселената – световете на Майката Божия и Синът, Христос – са Бог-Отец в движение. Помислете замалко и ще видите, че и в субатома, и в атома, молекулата, съединението, тъканта и пр., като се мине през всички нисши и висши царства и йерархии и се стигне дори до всички елохими, с изключение на един, всичко е всемирно движение - проява на Любовта и Живота.
Сега кажете: кога вие проявявате Благия Бог, т.е. Бога изцяло – когато лежите и спите, когато седите, ако ще и да слушате Словото и да Го изучавате, когато медитирате в “лотос” – или когато ходите?...
Ходиш ли – краката и ръцете ти образуват махало! Вие, които се научихте повече да седите, отколкото да ходите – може да сте големи интелектуалци, много интересни и талантливи духовни хора; може мед и амброзия да се лее от устата ви, може космични картини и симфонии да пишете, - с Цялостния Бог обаче, т.е. с Бога, вие само отчасти сте свързани. Ето защо, от най-древни времена та и до днес ние проповядваме ходенето и "махането на ръце" като единствения и най-пряк контакт с Бога след Любовта. Лудичките, които не могат да се спрат, са по-свързани с Бога от Кант, Хегел или Бах… Когато ходиш свободно навсякъде, ти изявяваш всички качества и функции на Всемирното Начало. Почнеш ли да се изкачваш по хълмища и планини и да слизаш, като се връщаш периодически в долината, ти се свързваш с най-висшата и най-последна форма на съществуване на Бога – Хол-Зелохим. Кàжете ли "Хол-Зелохим", вие казвате най-силната и най-всеобемна молитва и формула на Трите Вселени! Достатъчно е да я кажете само веднъж – и всички царства, междуцарствия и преизподни отварят уши на 16, за да ви слушат. Каквото им кажете – изпълняват го. Но щом някой само си лежи, седи или стои, мислейки, че се моли, даже и елохим да е, ако няма крака и ръце да се клати, той ще накара веднъж съществата да го послушат и същностите да му се подчинят, но това ще стане еднократно. Ако не си ходил днеска най-малко 5-6 часа от преди изгрев слънце до 10 часà сутринта, ще ти се подчинят само веднъж в денонощието за няколко минути. След това всички ще започнат да дрънкат като в "братството", а по-глупавичките ще се стремят да надвикват и да прекъсват другите – или да говорят повече, отколкото всички заедно…
Сега да не се учудвате, че и това Живоструйно Лично Осияние пак изглежда неконкретно и неориентирано лично. Напротив, то е по-лично от всички други досега, защото приятелят, за който се отнася, изяви Бога в най-великите Му форми на Небето и Земята: Простото Тройно Правило, Теорията на Квадратите, Питагоровата теорема и Пентаграма. Простото тройно правило бе известно и преди него, но той вложи в него духа на универсума. Ако вие знаехте какво значи едно число да се самоповдигне на квадрат и да се умножи на друго самоповдигнало се число - и така те, двете, да са равни на трето, вие щяхте да разберете, че чрез тази формула и нейните следствия Бог е разказал всичко.
(Да се пита наистина ли става дума за умножение, тъй като в Питагоровата теорема е събиране. Ако има грешка в оригинала, да се поправи. Ако няма грешка, да се питат математиците възможен ли е вид на формулата с умножение – б.п.)
Има и прости произведения и сборове, които не са се получили от квадрати, но те нямат отношение към монадната онтология и психология. Да се самоповдигнеш на квадрат, означава да имаш едно физическо и едно духовно тяло, с които да живееш едновременно – и тези две тела да не се борят и да не спорят помежду си. Всички школи и философии, всички учени и недоучени, които ви проповядват да се откъснете от природата заради духа или обратно, нямат нищо общо с Питагоровата теорема и искат да ви върнат в света на разделението – на вътрешното или външно противопоставяне. Техните религии или системи са прости като фасул – с извинение към алохима на фасула… И Аз греша, но се поправям. Те са много по-прости от фасул, защото, за да се родиш като едно бобено зърно, ти трябва да си решил успешно ред уравнения и неравенства с квадрати, кубове, интеграли и диференциали, а не да каканижеш глупости като тези на религиите, неповдигнати на степен, които ви кандърдисват да се сблъсквате и да се предпазвате. И Ние ви учим да се предпазвате и сме ви дали цели оградителни формули за това, но когато ти си искал да предпазиш само себе си, а не ближните, които имат по-голяма нужда от това, Бог ще те предпази само веднъж, а после… си го римувай с "...дъжд". Затова и тия, които от сутрин до вечер и после пак до сутринта се предпазват и треперят като зайци да не им влезе някой нечист в аурата, имат най-голяма нужда от очистителния дъжд. Вие не се мъчете да призовавате такива към любов, обмяна и братство, защото те трябва да извървят честно своя тъжен път и да получат урока си. Освен това, те са ви нужни и като нагледно помагало за размисъл - защо са им толкова угрижени и уплашени физиономиите... Може ли Истината да спре у някого бликащата радост и веселие, да подкоси нозете на безстрашието? И друг път ви е казвано: уплашеният за себе си – онзи, които постоянно се огражда и трепери за душевната си или физическа кожичка – е учебно пособие по атеизъм. Той си мисли, че може да има някой по-силен от Бога и Любовта.
Сега ще ви преведа дълбокото значение на думата "махало", за да видите, че и в двете познати вам форми става дума за алохимите. "Махало" значи "Мах-Ало" – Великите Алохими! А "мандала" значи “манд-ала” – светът на алохимите и шетанията на алохимите...
Защо махало, пък алохими? – ще попитате вие. - Алохимите – това е чесънът, чрез които Абсолютният Дух се самопривежда в движение.
Непосредствено след думата “чесън” позвъня телефонът и отгоре бе казано да се изслуша човекът, които се обажда – той щял да завърши осиянието… Една позната на домакинята й каза по телефона, че имала в повече чесън, грах и боб, и че й е заделила. А в осиянието се говори не само за чесън, но и за фасул... При това, обаждането става причина Елма да добави и информация за граха...– б.п.
Едва когато е в движение, Той приема цялостната Си форма – формата на Махало. До този момент Той е бил само една Единица или латинско "I", т.е. махало в покой. Някои народи и индивиди обичат да пишат единицата като чертичка, без разклонението вляво. Ще знаете, че това са народи и хора (същото важи и за изписването на латинско малко ръкописно "i"), които са по-близко до Абсолютния Дух, когато Той си почива или не желае да се изявява. Но които ги пишат с чертичката отляво, те изобразяват вече махалото – т.е. тръгнали са да ходят. По същата причина, елините и славяните, които имат буквите "л" и "д" (написани с колибка, триъгълниче отгоре – б.п.), проявиха Бога в движение, т.е. Цялостния Бог, Който е стряхата над главата ни. Туй казва и най-силният псалом (91): ”Който живее под покрива на Всевишнаго…”. Вие, които все още проектирате и строите блокове без Божията буква над себе си, т.е. триъгълния покрив, както и вие с ниския идеал, които живеете в такива, няма скоро да успеете да се самоповдигнете на квадрат и да се съберете със сродните си души, защото живеете само между квадрати.
Духовният свят е покрив, а ясновселената – свод. Майките, жените, любящите, момичетата, трябва да живеят повече под сводове - дори да ходят на църква, ако потрябва, щом нямат друга такава възможност. Естествено, да живееш повече под свода небесен е по-добре, отколкото да ходиш на черква; и много по-добре от принудителното остаряване и разболяване под човешките плоски тавани, които секат атмическата ви аура под 90 градуса.
Да си грах – това значи да си илухим, който предпочита да не ходи, но повече да пребивава в свещена интимност и покой, за да зрее в него плодът на Божественото. Чесъните по вселената не знаят как да се спрат, като граха, да се завихрят около себе си и около свидните си любими, за да дадат път на мира и покоя в дома и сърцето си. Грахът е зелен и живее в шушулка, защото иска да създаде дом, т.е. интимно ложе, олтар, светилище, в което да се зачева, да зрее и да се отглежда, при свята любов и спокойствие, рожбата на Новото Човечество.
Бъдете грахове, ако искате да имате Мира Божий в душата и сърцето си! Бъдете чесъни, ако искате да бъдете творци, отци и деятели и да останете честни в живота си - защото прекалените илухими допуснаха безчестието в света. Те затвориха човечеството в недостъпния илухимен дом, партия или религия, в които "външните" са излишни, а "вътрешните" скоро се хващат за гушата…
Ако на някой още му се пишат домашни, нека разкаже (може и устно), когато се съберете някой ден, с кой клас Божествени представители е свързан бобът, т.е. фасулът, дето сте го набедили за толкова прост... Защо той е хем бял като чесъна, хем се отглежда в зелена шушулка в началото? Какво означава падението на някои от тези същества в миналото и в какво се изразява то, поради което съм ви казвал в беседите, че трябва да се внесат някои поправки в съдържанието на фасула? Защо има и шарен, и черен фасул?
Щом като фасулът е най-горе, както разбирате, защо пък житото е по-горе и от него; и на коя същност на Бога и на съществата съответства?
Мога да ви подскажа малко: освен за елохимите, ние сме си говорили нещо с вас и за зелохимите.
Аур, Аурум, Аурумин !
Да бъдеш бял е прекрасно, но хубостта е в пшеницата!
16,29
След края на това осияние П. сподели, че напоследък много мисли за боба и лозата, за гроздето - и за това, каква може да е връзката между тях. Ние не сме молили Елма за точно такъв отговор, но стигаме до заключението, че за учениците, които са "в час", темата се дава за размисъл непосредствено преди да дойде дадено осияние, въпреки че осиянието се получава чрез друг и той не е имал и понятие какви ще бъдат основните образи и проблеми в него. Може да се предполага, че бобът и лозата в случая символизират връзката между България и София, от една страна, и България и Русия – от друга, тъй като бобът и лозата са свързани със Сатурн и Уран. Тази корелативна символика има още множество нива и поднива, и ние бихме могли да обсъждаме при специални срещи какво още искат да ни кажат с това. Сатурн и Уран в хармония означават още единство между Стария и Новия човек, между възрастните и младите, между науката и възпитанието, между официалната наука и окултизма, отделния човек и колектива, държавата и Учението, егото и универсума и – съответно – егоцентрацията и универсализацията на съзнанието. Това може да означава също и нуждата от изграждане на стабилен светски характер, способен да поема и изпълнява отговорности, като необходимо условие за разцъфтяване на космическата, универсална личност. Между другото, със съучениците от гимназията спадаме към поколението със Сатурн съвпад Уран в Телеца...
Цъфнал грах, цъфнал чесън и цъфнал боб...
Няма коментари:
Публикуване на коментар