Книга 18
2-6.Х.128(1992)г.
2-6.Х.128(1992)г.
София - Изгрев
ОТГОВОРИ НА РАЗЛИЧНИ ВЪПРОСИ
ЗА БОЛКИТЕ ОТЛЯВО И ОТДЯСНО • РАБОТА И ПЛЮСКАНЕ В ЛЮБОВТА • ЗА СТАФИДИТЕ И ХЛЯБА • ЗА ДУХОВЕТЕ В АЛКОХОЛА • ЗА БИЗНЕСМЕНИТЕ • ГОСПОД Е КОМУНИСТ И КАПИТАЛИСТ • ЗА НЕФРИТОВАТА БРОЕНИЦА • ЗА СЛЪНЧЕВАТА И ЛУННАТА КОНЦЕНТРАЦИЯ • ЗА ЧЕРНИТЕ И ЦВЕТНИТЕ ДИМОВЕ НА СЪЩЕСТВАТА • ЗА НАЕМИ • ЗА САМООБЛАГАНЕТО НА УЧЕНИКА • ЗА ЛИХВИТЕ ДНЕС • БАНКА И "ДАНКА" • МИШКАТА И ВРАБЧЕТО •
2.Х.128(1992)г., около 9 ч.
- Да задавам ли въпроси или Той ще говори каквото сметне за нужно?
- Това, което сега запита, измени решението Ми.
- Какво решение?
- Свободата на волята предполагаше две основни реакции: или "Искам да попитам", или "Може ли да попитам?" Ако беше почнала с искане, тогава нямаше да отговоря, тъй като за днес са определени лични послания. Понеже си смирена, сега ще ти отговоря на три въпроса съвсем общо, а друг път пак питай.
- За какво ми са болките в дясното рамо, изгарянето на десния безименен пръст и понякога болка в цялата дясна половина на тялото?
- Ти си шампион по правилно реагиране и правилно задаване на въпроси!... Сега попита болките за какво са, а не от какво са. Простите задават втория въпрос, а мъдрите – първия.
Това вадене на ръце, крака и други кости от местата им вече няколко години се дължи на радиация от техническо естество – разните му централи и пр. Сега и при теб има такъв прецедент, но болката ти е предимно целева, а не последствие. Болките отляво в цялото тяло са последствие, а отдясно – предпазване. Даже и когато се осакатявате – така е. Сега те предпазват от нечестно общуване с обществото в близко бъдеще; от една изява, която ще ти се предложи (безименния пръст) и от едно робство, което се разтуря по този начин. Ако хората знаеха, че половината им болки са целеви, те щяха да се радват, когато боледуват от нещо. Защо например при сърбеж на лявата длан у повечето хора, получават пари? – Понеже са давали в миналото и сега си ги получават обратно. А когато ви сърби дясната – ядосвате се: ще давате... Това е още по-добро: давате предварително, за да се откупите, да откупите някого от предстоящи неприятности. Където и да дадете, каквито и разходи да направите, колкото и пари и ценности да ви изчезнат, ако ви е сърбяла дясната длан, това е откуп от скорошни беди. Опарването ти стана на ръката отвътре зад дланта, където се мери пулсът. С това искат да ти кажат, че предстои парично откупване на вашата връзка с мъжа ти и ще отдъхнеш. С това се намаляват предстоящите неприятности почти наполовина.
Съвършените човечества не чакат да ги удрят служебните същества от Ремонтния отдел или други отдели на Битието. Ако ти помилваш този, който няма нужда от тебе, тогава пак ще те ударят; а ако помилваш онзи, който се нуждае точно от тебе, по-добро от това няма – не са нужни никакви болки, белези, сакатлъци. Ще го приемеш като болка на сърцето, на душата, че правиш известен компромис – работиш, а не плюскаш! Сега не говоря за астралното милване, което привързва още повече, а милване на свободни същества, но самотни и закъсали. Във всички останали случаи когато ви милват ония, които са ви приятни или вие ги милвате, сте плюскачи. Плюскате като прасета или като мишчици и си търсите плюскане. Тогава ще ви боли отляво – последствие от плюскане.
- Става ли дума за конкретен човек или за принцип?
- И става, и не става. Аз няма да ти го кажа кой е – ти знаеш. Сърцето ти ще те подсети, когато видиш най-достойния, най имащ нужда от тебе. Има и най-достоен, който няма такава нужда от тебе. Там ти искаш да плюскаш, но мина сладкото...
- Може ли на третия въпрос да ми каже Той сам това, което ми е най-нужно в момента?
- Това, което искаш, става плът. Най-важното в момента съвпада с най-сладкото, но не е плюскане, понеже е по Моята воля.
- ???
- След половин час ще стане ясно...
В момента вратата се отвори сама до края. Само след 10 минути дойдоха и ни донесоха стафиди... Ако има нещо по-сладко, кажете... След още 15 минути един приятел донесе много хубав хляб. Даже котката яде с удоволствие от него, въпреки че съм ú направил цяла паница вкусна попара. Разбира се, всичко това са символи на обещани и предстоящи неща.
11,25ч.
.– Може ли да ми се отговори на още въпроси?(Д.)
- Тройката е свещено число. Винаги мога да изменя решението Си, ако много Ме молят. Сега сама реши: отговорих на три въпроса – исках по този начин мечтите ти да се реализират. Ако искаш на 4 – всичко ще стане много силно, стига да издържиш: и щастието, и страданието; ако са 5 – ще имаш нови познания и познати; ако са 6 – приятни преживявания; ама после?...
- За броя на зърната в броеницата?(пита друг)
- Холизацията трябва да се проверява, да се шири (разширява). С кехлибарени зърна може, само че още по-добре е от синьозелен камък. Нефрит е най-добре – египетски или с такъв цвят. Това ще повиши жизнената ти сила, ще включи мощта на етерното ти тяло, което сега е парализирано, едва диша. Нефритената броеница - на сребърна корда или конец. Най-добре е тънка нишка от чисто сребро, но трудно ще я намериш. Броят на камъчетата трябва да бъде повече от 11, но кратен на 11. Още през първата седмица ще получиш удивителни резултати и прилив на сила, увереност, жизненост. Същевременно, почни упражнения по концентрация в точка, но светла, не черна – най-добре е светлозелена или сребриста. Всеки ден редовно, но внимавай, не позволявай да се излъчиш – връщай се винаги, когато стигнеш дотам. Ако се излъчиш, няма връщане, а тук си още нужен – преди всичко на себе си.
Тук има кръг с диаметър 1.8 см. Отляво върху кръга – стрелка надолу, а отдясно – стрелка нагоре. Това е в печатния екземпляр, обаче в оригинала стрелките са отгоре надясно, а отдолу на кръга – наляво.
- Диаметър и фон на точката?
- Идеалният случай е концентрация в отблясък на лъснато сребро, върху тъмнозелен плат.
- В кои часове?
- Ако спазваш астрологическите часове, трябва в Лунен, наистина; особено в понеделник – и в четирите Лунни часа. В събота няма да го правиш, въпреки че е Сатурнов ден – тогава Лунни концентрации не се правят. Препоръчвам също съзерцание на отблясъци по течаща, прозрачна вода – но слънчеви, не лунни. Теб лунни отблясъци биха те подлудили.
- Защо?
- Те издърпват, не внасят. Такава методика се ползва за спадане на циреи, оттоци, възпаления, а също и за (освобождаване от) обсебване, когато се празни луната. При пълнене на луната, особено при пълнолуние, черните сили обсебяват. Трябва да се пазите тогава от вещици и вещери, особено след 10ч.вечерта и най-много в полунощ и до 2 чàса след това. Тогава да сте заспали отдавна!
Като се подобри състоянието ти чрез слънчева терапия (гърба на слънце) и слънчево–лунна концентрация (среброто, водата), тогава ще опитате и нощни процедури. Ще видите, че левитацията е възможна, ако знаете съчетанията на луната с някои планети и водата. Токовете на Плутон пък, в съчетание с Юпитер, могат да те пренесат. Телепортацията те интересуваше – помни, пак ще говориме, а може и да правим малки опити.
16,37ч.
– Случайни ли са тези символи на бананите, стафидите и хляба?
- Ти сравни най-сладкото с банана, тъй като стана проводник на прилепа в себе си – не разбра точно посланието Ми. Не че има нещо лошо в банана. Т.е., разбра го, но отчасти. Стафидите са най-точният символ – символ на съхранената обич между учениците в Христовите класове. Тези, които не са подложени на "сушене", т.е. проверка във времето, бързо вкисват и повече не се търсят. Гроздът, т.е. Класът, се разпада за броени месеци, ако не се остави за сушене. Сушените плодове също се приемат на Небето. Свежият плод значи да оцениш любовта в момента, а сушеният – да я съхраниш продължително, вечно. Наистина, силата е по-малка, но сладостта се увеличава. Там е работата, че и свежият е на мястото си, и сушеният. Не съжалявайте за миг, който не се повтаря; и се радвайте на сладост, сгъстена от времето! Словото – това е хлябът. Това е реалното, с което ви угостих накрая; плодове, грозде, стафиди – това е само предисловие. И гроздето, и стафидите, се осмислят само от Словото! Сладките неща са полезни само в светлината на Словото.
- Какво е тогава виното?
- Съхранена астрална лудост! Среда за въплъщение на тъмни духове! В алкохола са разтворени понякога до три милиона пияници – силните ракии са такива. Вие се отравяте от техните желания, а не от токсините. В концентратите се събира пъкълът на мъжките нереализирани желания, а във виното - на женските. Бирата трупа в себе си горчилките на живота – и немците, след смъртта си, понеже са бираджии, стават жертва на седмия кръг на ада: елементалите на безнадеждната скръб и мъка. Това е много мъчително. Винаджиите и любителите на женските пития са за вечността на горния астрал: те пият, за да забравят, че са били "зарязани". Ракиджиите и сие са ония, които ги е мъка, че не са ги признали достатъчно и които искат да продължават с години удоволствията на нисшия астрал на едно място, а са създадени другояче. Хората искат старо вино - ферментирала любов: колкото е по-отровна, колкото повече ревност и ядове създава, толкова била по-силна... От виното иде изразът: "Ревнува – значи обича"... Затова именно поповете и хората на църквата толкова много обичат виното: основните им проблеми се въртят около оста "верност-ревност" (не само в личния живот, но и по отношение на църквата). Когато поискате, ще ви говоря за шампанското, ликьора, мастиката, водката у човека на старото учение. Ще ви говоря и защо американците по плът и по дух така налитат на уискито. Иска хем да върти бизнес, хем да яде месо, хем да е чист пред съвестта си и пред Бога... Затова уискито минава за "чисто" питие, ала то е натъпкано с бизнесмени, които са минавали за честни на Земята. Като оная приказка за жената, дето се напарфюмирала силно с парфюм "Лес", а не се била къпала три месеца. Попитала мъжа си: "Не ти ли мириша на гора, скъпи?" – "Да – като на лайно в гората..."
- Наистина ли няма нито един честен бизнесмен, от Божествена гледна точка?
- Има. Който не реализира печалби. Който фалира напълно.
- Добре, ами ако дава печалбата си за благородни цели?
- Какви благородни цели?...
- Безплатен хляб и плодове, безплатни къщи...
- Какво ще правят в тия къщи?...
Контактът се възстановява след няколко минути.
- А ако все пак има невинни хора, които няма къде да живеят и какво да ядат, а имат какво да дадат на човечеството - майките, истинските творци, работниците за Новото Човечество? Винаги е имало богати хора, които са помагали на такива и...
- За усета да спасиш гълъб – да. Ще им се пише в Бялата Книга. Че му е превързал раненото крило и го сложил на топло – да. Задето му налял в човката водица и му турил зрънца – да. Но заради начина, по който е спечелил тия средства, името му още дълго ще стои в Черната Книга.
- Всички начини ли са нечестни?
- За да дадеш на един, си взел от друг.
- Ти си... комунист... Извинявам се за думите си...
- Аз съм бил винаги комунист, само че бял. Но също толкова съм и Капиталист – пак бял...
- ?!?
- Белият капиталист има само тялото си – нищо друго. "Бизнес" значи "заетост" – винаги да правиш нещо, никога да не оставаш без работа. "Работа" значи придобиване на здраве, младост, красота, ум, разум и добродетели. "Принадена стойност" значи всеки ден тия неща да се увеличават. "Печалба" значи видим скок в придобиването на някое от тия качества. "Загуба" значи крупно падение: една лъжа, едно насилие, едно затваряне за Доброто и Истината. Тия неща съм ви ги говорил напоследък почти половин век, не са нови за вас.
- Ние така може да си говорим до утре...
- Колкото искаш. Отдавна не сме се виждали, не можем да се наприказваме...
- Аз да, но Ти не може да не си ме виждал...
- Аз виждам само ония, които се занимават със Словото. Останалите ги виждам малко не на фокус... По-право, те са обвити от гъст дим. Има и разноцветни димове – малко ли ангели има, малко ли екстрасенси, филантропи, лечители...
- Някои ще каже, че днеска си правим с Тебе "гаргара" с Контакта...
- И това е необходимо понякога...
3.Х.128(1992)г., 2:40 ч.сутр.
- Като получавам наем от фирма, грях ли е ?
- Зависи каква е фирмата. Има вина винаги.
- Има ли начини за намаляване на вината?
- Като си оправиш задълженията по всички правила, своя дял ще го раздадеш изцяло.
- Първо отделям ли десятък?
- Да. От началната, цялата сума.
- Много ли е лошо, че отдавна не давам десятък? Събирам, събирам – и от зор го изхарчвам, пак за другите. Десятък, даден за Словото и за самотни майки, не е ли божествен?
- Като добро се зачита, но като десятък – не. Десятъкът се дава на друг.
- Много е мъчно това “тайно” даване в пликове. Все става явно или се чудиш къде да го бутнеш. Няма ли други начини?
- Ти си се сетил вече...
Става дума за пентагралната каса: каса-петоъгълник или пентаграм. В центъра – кръгло отделение за обща каса на всички приходи, най в центъра – каса за десятъците, които ще дадеш. Около кръглия малък център има кръгов пояс, на сегменти, разделен на толкова дялове или каси, колкото си сам ти, братята и сестрите ти, родителите и роднините. Според изискванията, твоят дял е равен на всеки от дяловете на децата ти, а един такъв дял остава за родителите, братята и сестрите и роднините, както следва: 50% за родителите 25% за братята и сестрите, и 25% за всички чичовци, лели и братовчеди (ако са починали някои – на децата им). По-късно Елма ревизира тази представа и изключи не само далечните, но и най-близките роднини с по-голям доход от нашия.
- Някои - по богатите, разбира се - ще получат по-малко от роднините си, отколкото са дали, стига всички да участват в тази система; а други - по-бедните - повече. Но затова и са роднините, ако въобще имат такива чувства да си помагат. Това е доброволно отчисление, по съвест. Никога не се знае кой ще разбогатее и кой ще обеднее изневиделица. Като имате тези отчисления от близките и от евентуални десятъци, вие имате три или повече водоема, които никога няма да пресъхнат – все ще има на дъното, колкото да преживеете. В нормалните държави се предвижда някакъв минимум за всеки, независимо дали работи. Така един народ, едно човечество, дава шанс не само на изпадналите, но и на себе си: никога не се знае дали не е умрял от глад един Едисон, Бах, Андерсен.
Казва се, че тази част от твоя дял, която е получена от наем, трябва да се раздаде изцяло на “бедните”. Инак чистата си собствена част можеш да ползваш по свобода за своите най-насъщни нужди, но учениците от Школата го отдават изцяло, наполовина или като десятък. Има два вида ученици - от Братството, и Школата. Школата е на Небето, а на Земята се правят само опити да се реализират микроскопични проекции от нея. Братството е изцяло на земята (не само на планетата Земя, а по всички живи планети в космоса). Учениците от Школата раздават цялък, половинък или десятък по вътрешен импулс. Дава се тайно и персонално комуто най-много се възхищаваш - който е най-беден и работи най-добре за Бога. Има и малък десятък (десятък от десятъка, "стотък". Стотък дават пенсионерите и крайно бедните, но стотък се дава и на инакомислещите (това се обяснява по-нататък). Останалата сума след отдаването на големия и малкия десятък, учениците от Братството я разпределят по “каси”. Касите са пет: Слово, Майки, Култура, Школа и Взаимоспомагателна по списък или жребий. Всеки дава цялък, половинък или десятък (стотък), в зависимост от това в кой свят иска да бъде допуснат. Така, учениците дават като цялък собствената си част, защото живеят в Божествения свят или искат да попаднат там: на тях не им е необходимо лично нищо, тъй като цялъкът включва директно Бога и Той мигновено промисля и за най-малките ти нужди. Един ще ти донесе хляб, втори – костюм, трети – билет до Рио де Женейро... Половинъкът е манталитет на новозаветните - (“Ако имаш две ризи...”), а десятъкът – на старозаветните.
Праведните са една особена категория: те не искат до дават десятък никому, защото се мислят за най-прави. Истинските праведни обаче дават три четвърти от приноса си, и то непременно на чужда църква или общество, а по-точно на човек от тия среди, чиято вяра е коренно различна от тая на праведния. Изследваш лично, след сериозно наблюдение, кой в дадено общество взема най-малко и дава най-много и е сравнително най-чист пред Бога – не налага мнението си и волята си, работи най-добре за Него, макар че е в рамките на даден егрегор. При това – "въртиш" тия чужди общества, даваш всеки път на различно. Това е едно специално изпитание на праведните, за да бъдат допуснати до дверите на Смирението (Второто Посвещение). Още по-важен изпит им е дали са станали слепи за злото, за недостатъците на другите хора и общества.
Онзи, който не дава никакъв десятък, той е формен езичник: нищо че чете Библията, Корана или Махабхарата, нищо, че прави добрини или спонсорира лично лица и общества. Има езичници, които са знаменити благодетели: дават половинък или цялък, но само ако са уверени, че парите им не отиват на вятъра; ако ли пък установят това – контролират или престават да дават; даже взимат мерки да си върнат загубеното. Може да ходят на черква, може да се молят по три часа на ден, може да са канонизирани светци – това е положението: те са езичници. Бог не гледа на лице, а на сърце; "По делата им ще ги познаете". Делата за различните категории души са различни: никой няма да бъде съден за това, че не може да извърши дело, валидно като праведно за човек от друг ранг – Небето съди само ония, които съдят. Осъдиш ли брат си или брата си от друга вяра, че е употребил неправилно дарението ти, че живее и мисли неправилно – край, свършен си: по-горе от праведник ти никога не можеш да мръднеш! Праведният, обикновеният, земен праведник (понеже има и небесни), се вълнува изключително и само от едно: правилно ли е нещо или не е правилно. Атеистът, религиозният, вярващият, даже пророкът са още само праведници: те могат да живеят много честно, но съдят.
6.Х.128(1992)г., 15-16 ч. (Вместено тук посред осиянието от 3 октомври, по настояване на Източника):
Ето защо, науката за самоотчисленията е велика Божествена наука. Живот без самоотчисление няма. Майката е най-възвишеното същество в Трите Вселени, способно да прави най-големи, най-безкористни "отчисления". Истинската майка никога не назидава детето си и не го изоставя, понеже се било наакало... И хората се наакват, и ангелите, и някои богове даже... Ако майка им ги наказваше за това или ги лишаваше от въздух и слънце, за да ги възпитава, досега нямаше да има нито въздух, нито слънце, нито щяхте да съществувате вие. По тази причина, Аз наричам големия десятък (или половинък, три четвърти, цялък) "бащински", а малкия – "майчин". Бащинския ще го давате наистина на ония, които работят най-добре за Бога, но майчиния – непременно на някой, много различен от тебе. Католикът да даде малък десятък на протестантина, православния – на евангелиста, християнина – на мохамеданина. Само тогава ще бъдете достойни за допускане в преддверието на планината Морея: подготовка за Второто Посвещение – за лична, физическа среща с Господа, когато е на Земята. Ако не е на Земята в момента, щом като усети, че си смирен, Той ще дойде на нея специално заради тебе. Това ще стане, ако види, че си престанал да критикуваш и че си почнал да си даваш малкия десятък именно на ония, които най-малко одобряваш: ако си вярващ – на невярващия, ако си неморален – на моралния, ако си морален – на "неморалния". Това значи, именно, да принесеш сина си Исаак "в жертва жива, благоугодна Богу": да се простиш с кръв в раната на сърцето си със своето най-свидно нещо, най-свидна църква, най-свидно понятие. Църквата стига до края на Първото Посвещение – от там нататък е пропаст. Не си ли готов да скочиш в нея, когато Сам Бог ти каже: "Откажи се от църквата!", няма страшно - оставаш в резервите.... Резервираните към Новото винаги остават в резервите; ако не – догодина. Божествените години са малко длъжки, но човек никога не бива да губи надежда. Най-напредналите дяволи и ангели дават малкия си десятък неизменно в ложата на врага си. Техният десятък е в труд и в натура. Серафимът никога не се интересува дали си е дал черния дроб на някой светия или на някой пияница. Затова, най-красивите и прекрасни хора на Земята и на Небето са серафимите. Херувимите, девите, илухимите, праведниците - обикновено, след критичната възраст ако са на Земята в тяло - се превръщат в развалини, грозотии. Измежду тях има и поразително красиви и чисти образци, но именно "поразително" – остротата и студът никога не могат да не поразяват. Затова критичната възраст е най-критична: наблюдава се дали човек започва или не започва да критикува...
Следва продължението на текста от 3 октомври:
- Не е ли неудобно някак?... Като дúскусите в черквата, като кутиите за подаяние. Не е ли пак очакване, корист, просия?...
- Като има всеки такава каса в къщи, отпадат проблемите. Всеки ще пуска на всеки.
- Ама нали десятъкът...? Какво ще пускаме на всеки друг, ако си го дал вече? Ами ако нямаш вече пари?
- Ще му пуснеш едно любовно писмо...
- Десятък само в пари ли се дава?
- Може и в натура.
- Това е много широко понятие.
- Много.
............................
- Може ли още да питам?
- Може.
- Тия високи лихви, дето сега ги дават, грях ли са?
- Да. И да правиш добро с печалбата, ще си платиш. За какво ги използват сега банките тия пари?
- За "спасяване на България"; за "излизане от кризата"...
- Докато не направите "данка"("dank"), никакви печалби чрез банки! Става дума за вас, които летите. Лихвите отрязват крилата! Туземците са свободни, те са под бавния закон.
Въпреки че изплащат кармата си на малки части, за да не бъдат изпепелени, сред "туземците под бавния закон" днес има едни изверги, които си плащат особено скъпо. Това са тия, които въртят заплатите на хората по банките, за да им вземат лихвата. Забавят ги с месеци, даже с години. Такива се прераждат като инвалиди.
...В това време мишката в първобитната стая, в която се работи Словото, пак взе много да шава... Приготвих капан да я ловя и да я пусна някъде надалече.
- Може ли да ловя мишка с капан? Много ме дразни, не искам да ú пускам котката. Ще я отнеса надалече и ще я пусна някъде.
- Може, но ще загубиш.
- Какво???
- По-добре си оправи къщата. Но трябва да знаеш, че мишки, плъхове, хлебарки, паразити изчезват, когато си разрешите съответните душевни проблеми. Освен това, за известно време те са полезни. Даже и кърлежът лекува – не бива веднага да го вадите. Ако сте плодоядци, сам ще излезе. Мишката например ви развива кутрето. Ако се сприятелите, то ще се удължи с 1 мм. Също и върха на носа. Също ушите развива...
По-късно стана ясно, че всички живи същества и природни явления придават на слушащите ги, дори и механично, своите качества. Затова шумовете на "мишлето" престанаха да бъдат неприятни и, въпреки хигиенните проблеми, още не е изхвърлено... На 6 октомври сутринта обаче шумоленето стана много силно - сякаш не беше мишка, а плъх. При оглед на мястото, се оказа, че не е гризач, а едно врабче, влетяло случайно и не намерило изход. Трябва да е влязло отдавна и доста да се е блъскало, докато отсъствах вчера, тъй като вече издъхваше. Когато го изнесох, умря на тревата. Попитах значи ли това нещо.
- Ще умре една поетеса, защото се отучи да бъде мишка и няма повече работа тука...
Няма коментари:
Публикуване на коментар