Книга 21
27.I.130(1994)
27.I.130(1994)
Рига
(недовършено)
НАУКА ЗА СЕНКИТЕ;
ХОЛОИН
7,30
Току-що се събудих, силно впечатлен от един много жив сън от "адската" серия. Бях писал някога фантастичен разказ, в който главният герой Сарудин минава за специалист по райовете и адовете в Космоса... "Сарудин" означава съкратено "Самотният Рушител на Династии"... Явно, това е образ на моята собствена роля в сънищата ми, а може би - и наяве... Този сън обаче е пак един от тия, които си заслужава да се опишат и да се зададе въпрос какво е това, ако въобще е нещо извън подсъзнанието. За всеки писател, сам по себе си, такъв сън би бил "чест" да се опише, т.е. богатата и "лакома" образна система и фабула, от която става необикновен разказ. Ще се опитам да опиша това, което съм запомнил, а помня почти всички детайли - това ме кара да мисля, че не е игра на фантазията, а поредната визия на ада, на низшия астрал. При това вчера имах "вход" към него: донесоха ми хляб, извара и сметана, и аз се наядох до насита, като за десерт си намазах и 2-3 филии с конфитюр отгоре...
Този сън, явно, е вариант на осиянието за семейните дракони, които висят, кой знае защо, от средата на тавана. Само че аз, помнейки осиянието, винаги съм си ги представял като химери от медузи, октоподи, пиявици, вени и артерии, изпускащи кръв и слуз, и издаващи неописуема смрад. Никога не съм мислел, че има и други, "сухи" дракони. В какъв смисъл "сухи"?
Тази нощ видях нещо като грамаден полилей или кръгла къщичка на баба Яга, висяща от тавана. От нея, също както в приказката, висяха птичи крака. Те бяха червени и хищни, с много остри нокти, и то не само два крака - най-малко три. С някого в стаята коментирахме това: той казваше, че вече за нищо на света никой не смее да се изкачва там, защото в такива вълшебни къщички стават странни неща. Особено деца не бива да се допускат. Хората не виждат тия висящи неща - в случая птичи крака, - нито чудовището, което живее в къщичката или полилея, но вече усещат какво става горе и отдавна избягват да удовлетворяват любопитството си, да се изкачват. Аз казвам: "А какво се страхувате толкова, не можете ли да унищожавате такива гадости?" Отговаря ми се, че това е страшно; и по какъв начин?... Аз взимам отнякъде грамаден кухненски нож и с няколко замаха отсичам висящите птичи крака, които до този момент се свиваха и разпускаха, търсейки жертва. Отгоре изведнъж се подаде и увисна като змия птича глава с дълга шия, но червена, гола и много грозна: като на пуяк или лешояд, кондор. Аз, без колебание, отсякох и нея...
Тогава видях до себе си странно съоръжение, което до този миг бе невидимо: един цял свят под стъклен, цилиндричен похлупак, висок колкото човешки бой и с диаметър не повече от един метър. Вътре кипеше живот: нещо се въртеше около централна, невидима ос, но не мога да го опиша. Помня само, че се култивираше нещо, което трябва да расте - като салата или бели дробове, но в период на съзряване. Там летяха и 2-3 човечета със странни жълтеникави, полупрозрачни тела, които явно се грижеха за цялото това "нещо", което растеше и се вълнуваше, въртейки се. Едно от човечетата излезе отдолу изпод похлупака и, държейки пъстър балон, предимно червен с такава форма: (рисунка), полетя към тавана - може би на ревизия, поради нещастието с химерата? Другото човече гледаше точно към мене, отдели се от работата си и почна беззвучно да ми се кара, но много ядосано. После бавно се спусна на дъното на стъкленицата и се излегна: започна да следи процеса в най-долната част на този удивителен свят. Там нещата бяха по-различни: въртеше се нещо като талаш, смесен с други елементи и субстанции, но не сами по себе си, а чрез силата на същества-риби, които аз не виждах, но усещах. А, може би, на моменти, почти съзирах също тъй мънички измъчени човечета, които бяха длъжни да въртят цялата тая фантасмагорична система, като коне на харман или нещастници, вадещи вода от кладенец. Лежащият надзирател беше готов всеки миг да се нахвърли върху тях, ако някой се отпусне...
В един момент трето човече-надзирател също излезе изпод стъкленицата и се понесе със своето балонче към прозореца, който горе беше открехнат - излезе навън. Отиде да търси подкрепа от висши началства, що ли?
В същото време, на масата отляво до нас аз видях две странни поставки с прозрачни, като найлонови, куполи. Вътре имаше птичи крака, които растяха като миниатюрни японски дръвчета. Разбрах, че адските човечета или някаква сила, която ги ръководи, се опитва да възстанови краката и главата на птицата, която бях унищожил. Може би аз не съм разбирал в съня си, че съществата и химерите в астрала не могат да бъдат убити и рано или късно се възстановяват, регенерират. Значи птицата-чудовище горе в полилея-къщичка не беше умряла, а чакаше помощ. Много странно: краката-дръвчета под прозрачните ципи започнаха някак много бързо да растат, но всеки път, когато насочвах погледа си към тях, те се смаляваха. Можеха да растат, само когато не ги гледам...
Това е всичко, което си спомням от този жив сън.
Може ли да се коментира всичко това?
- Растежът на ада се полива от вас, хората - от никого другиго! Съществата, наречени "адски мъчители", са само астрални сенки - нищо повече. Те са сянката, хвърлена от вас самите. Така се образуват всички нисши, ефимерни обитатели на ада.
Режимът там е безмилостно строг, но справедлив. Всеки от вас трябва да бъде мъчен от своите сенки, докато не се отучите да хвърляте сянка. Науката за сенките е наука за греховете, пороците. Порокът е непрозрачност - по-добро определение няма. Пороците са вашата непрозрачност: не искате и не можете да пропускате лъчите на Любовта. Любовта огрява съществата постоянно, но тисящи и тисящи човешки души са заразени от страх. Страхът ги прави непрозрачни, а сенките, които хвърлят, са сиви. Всяка сянка е конична и в края си тя се превръща в миниатюрно същество. Да не мислите, че адът е огромен - адът е вътре във вас! Има и външен ад, но той е само проекция на вашите вътрешни адове. Сенките са конични, но навътре в самите вас. Фокусното им разстояние е различно. По тази причина съществата, които се раждат на върховете, се заселват в органа, в който е попаднал върхът на конуса. Страхът, например, се заселва в стомаха и стомашния мозък, в съответните жлези около стомаха. Страхът подтиква сърцето ви да се скрие от външния свят в пранно убежище, което вие наричате "дом". И наистина, тази прозрачна черупка, в която вие се свивате, мислейки, че никой не ви вижда, съхранява вашата прана от разпиляване, но само в много редки периоди. Нарушавайки радиуса и ритъма, допускайки несродни души и не допускайки сродни, вие много скоро правите от жилището си ад.
Няма да разправям сега как изглежда сянката на ревността и нейната близначка сатанинската верност и защо те удрят в кръста; правя компромис, че въобще и сега се откликвам, при решението Си да се отдръпна пак поради протакането на Словото и глухотата за Делото. Ще се спра на химерите-птици, започвайки с общия въпрос, защо поначало химерите висят, като че ли, от тавана. Те наистина висят от таваните ви, но понеже намират опора там. Защо не висят такива химери в храмовете, в постройките с неплосък таван? Това, че там се разхождат ментални паяци, съвсем няма почти нищо общо с домашните ви чудовища: паяците са "упири", а не вампири. Те черпят от колективните вярвания и предразсъдъци, от тясната вяра на едноверците. Молейки се само в собствената си черква, посещавайки само салона на собственото си общество, вярващите стават поданици на съответния паяк във висшия ментал и той преработва техните съждения, молитви и ритуали в много вкусна прана за собствена употреба. Ако такъв "поданик" си позволи да посети друга църква в същото време, настъпва същинска паника, която се наблюдава и сред домашните вампири, при отсъствие на жертвата от къщи.
Значи, сводестите, неплоски покриви, също не са цвете. Черковният покрив или храмът на изкуството с полусферична форма свързват душата ви с ясновселената, но без тотвселената - светлината навън, под небесния купол - веднага се образува тъмен конус и на върха му се ражда колективен упир. Той външно прилича на вашата представа за Бога в човешка форма или на вашия гуру, учител, светúя, но вътрешно е упир с много глави - нещо като хидра с остри муцуни и много твърди носове, като шипове. Това е груповата нетърпимост към чуждата вяра. Сплотеността на вярващите в един паяк, когато са под сянката на човешко построение, а не под небесния храм и купол, възбужда беса на фанатизма - острото отхвърляне на всяка вяра, която не е собствената. Тогава причинните лица на вярващите се изострят и заприличват на кукумявки, на тапири, на мравояди и пр. - само че те са с много твърд шип.
Не смесвайте религиозните портиери от този тип с религиозните носорози. Аз вече съм ви говорил за носорозите, но в по-друг аспект. Всяка човка, муцуна, зурла, моржовски или други зъби, които растат надолу, са под влиянието на Девите и се отличават със стиснатост, недопускане, недаване. Те обикновено се съчетават с приплеснато дупе и говорят за хлад, безответност, безцеремонност, когато упирът защитава своята вяра, своите душевни устои. А религиозните, верски носорози, са с муцуни или рогове, зъби и пр., излизащи нагоре, и са под влиянието на Скорпиона - прокламиращите своето учение. Те са нахални като мухи, навират се навсякъде и проповядват единствената верност на своята църква. Вербуването на вярващи - ето тяхната страст! Повечето от тях са безкористни в материално отношение, понякога всичко раздават, но теглят вярващите само и изключително към своята вяра.
Таван, плосък таван - това вече не е вяра, а личен мироглед, мнение, самооправдание. Почти всички домашни дракони се крепят на самооправдания, висят от тавана на вашия туземен морал. Туземният морал, родовият морал, личният морал на малките групи - ето таванът, който ви пречи да се издигнете до купола на вярата! Плоските ви тавани са като плоските ви глави: не пускат слугите на църква... По-добре под купол, отколкото под домашен таван - това казват храмовете. Не корете сестрата, бабичката, която се стреми все навън, под купола на своята вяра - тя там намира "холоин" - Божественото вещество на груповия живот. Плоските тавани в къщите ви парализират вашата холифиза и тя престава да секретира холоин - не изпитвате потребност да смесвате аурата си с много същества. Макар и пречупен под лупата на кубето, църковният холоин, с мирис на тамян, прави душата ти да бие в общ ритъм с душите на вярващите от твоята църква.
Плоските тавани на салоните, на светските салони, събират в едно душите на светските хора:
(недовършено)
Няма коментари:
Публикуване на коментар