Книга 22
19.І.131(1995)
19.І.131(1995)
Бургас - Изгрев
СПАСИТЕЛИ ОТ КРОМОЗОМИТЕ
(Специално осияние за Д.П.Н.)
"Не приемайте всичко това като покана да пропушите… Един човек на Любовта върши работата на сто до 1000 наркомана; на повече от 15 хиляди пушачи! Спонтанната обмяна на обич и любов между чисти тела и души сега е единственото спасение от апокалипсиса, който вече надвисва над главите ви."
Може да звучи абсурдно, но тези пушачки на опиум спасяват Земята от унищожение – уравновесяват греха на мъжа, който вади органите на Земята, дрънка оръжие и произвежда "морал" и "цивилизация". Не че и те не си плащат за това донякъде със здравето и душата си, но повечето хора още не знаят за други начини.
За Драго - "О, гард"!
(прочетено обратно)
11,30ч
"Тютюнопушенето е форма на подсъзнателно сексуално стимулиране. Индивидът се наслаждава на усещането от смученето и вкуса на тютюна и извлича сексуално удоволствие под формата на орална и белодробна мастурбация. Най-често пушачът има дълбоки сексуални комплекси, причинени от конфликт между либидото и Свръх-Аза, поради което свързва коитуса с представата за грях, а пушенето разглежда като нещо без еротично съдържание и значение. Всъщност пушачът се наслаждава на замаскиран секс. Намирането на скрити сексуални удоволствия от този тип е обичайно поведение на човечеството, упоено от представата за сексуален "грях". Ето защо хората прибягват към замаскирани стимули, за да се наслаждават на сексуално удоволствие без чувство за вина.
Пушенето е навик, от който трудно можем да се откажем, защото индивидът е обладан от магнитен демон, породен от сексуалния магнетизъм, освободен от стимула за пушене и свързаните с това емоционални състояния. Именно този демон, а не индивидът отказва да сложи край на порока. Ако човек осъзнае, че всъщност храни друго същество, ще му е по-лесно да намери сили и да спре да пуши. Не човекът, а магнитният демон изпитва потребност от тютюна."
"Представата за секса като нещо лошо в определен момент от човешката история е била средство за изкуствено поддържане на морала, но вече е време да разберем същността му като акумулатор на жизнената енергия на Вселената, на Космическия и Човешкия Ерос. Всеки индивид може както да опорочи, така и да пречисти това действие. Грехът се крие в индивида, а не в самия секс." (Джон Бейнс, "Науката за любовта", с.216-217 )
*
"Древните им дават различни имена: ларви, лемури, емпуди (…) Всъщност те не са духове, защото са смъртни. Това са флуидни коагулации, които могат да бъдат разрушени чрез разчленяване. Те са нещо като живи миражи, несъвършени еманации на човешкия живот. Черната магия разказва, че са се родили от "целомъдрието" на Адам. Парацелс твърди, че пáрите от кръвта на истеричните жени изпълват въздуха с привидения.(…) Обикновено хората, които са обсебени от привидения, úли са екзалтирани от прекалено строго придържане към "целомъдрието", úли пък са изтощени от недостиг на истинско целомъдрие. Флуидните призраци са недоносчета на жизнената светлина - те представляват пластична среда, която няма нито тяло, нито дух, и са родени от себеугажданията на духа и беззаконията на тялото. Такива блуждаещи пластични среди могат да бъдат привлечени фатално от разни дегенерати, които им предоставят привидно, но сравнително дълго съществуване. Тогава те се превръщат в оръдие за инстинктивните желания на тези дегенерати(…) Тяхната склонност да се сдобиват с тяло, за да привлекат и душа, ги кара по естествен път да кондензират и асимилират физическите молекули, които се носят из атмосферата (например тютюневият дим, алкохолните и бензиновите пари, миризмата на месото, критику-ването или многото говорене и пр. - б.д.) (Елифас Леви, "Ключът към всичките тайни", с. 252)
"Когато се страхуваш да бъдеш цялостен, дишаш повърхностно. Дишаш със своя минимум, не с максимума. Това е причината животът да изглежда тъй безжизнен. Ако дишаш със своя минимум, животът е безжизнен - живееш със своя минимум, не с максимума. А можеш да живееш и с максимума - тогава животът е едно буйно преливане. Но тогава възниква огромна трудност: не можеш да си съпруг, не можеш да си съпруга, ако животът постоянно прелива... Всичко ще стане трудно...
Ако животът прелива, и любовта ще прелива. Тогава не можеш да се свържеш само с един човек. Тогава се носиш навсякъде, изпълваш всички измерения! И тогава умът усеща опасността, затова е по-добре да не си толкова жизнен… Колкото по-мъртъв си, толкова си по-защитен... Колкото си по-умъртвен, толкова повече всичко се поддава на контрол. Ти можеш да контролираш: в такъв случай господарят си ти. Можеш да контролираш своя гняв, можеш да контролираш любовта си, можеш да контролираш всичко. Но този контрол е възможен, само когато енергията ти е на минимално равнище." (Ошо, "Книга на тайните", стр.65, т. І. - Из беседата му за пушенето )
Дадох тия извадки като малък преговор на темата за някои от физическите наркотици, чрез които подтискаме преизобилието на жаждата за творчество, свобода и любов. За елементалите, които се възползват от това. Проблемът за пушенето нееднократно е бил предмет на изяснявания и обсъждания сред приятелите. Вече разбрахме, че белодробните наркомании са също и хиперкомпенсация на социалните компромиси и лъжата - не само на залъгването на либидото. На необходимостта да играем роля, да имаме повече от едно "аз", но не като артистичен акт по собствена воля, а наложен от обстоятелствата. За това сме съветвали пушещите да си помислят по чий сценарий играят, кого точно обслужват.
А в случая с приятеля, комуто се надявам да отговори сега Елма, изникна съвършено ново измерение на проблема. Това е необходимостта да имаме някои дребни пороци, за да спасява Небето чрез нас душите с именно тия пороци - нещо като отдушник. В някои осияния е говорено за това - например, че Христовите апостоли са глави на вериги от много сродни души и затова, заедно с вибрацията на недостатъка си, им предават и святостта, вярата, Пътя, Словото.
Но концепцията на Раджнеш и начинът, по който така гениално интерпретира темата Джон Бейнс, не могат да не направят силно впечатление.
Да видим сега какво казва Елма.
- Добре де, възхищавай се на своя Тимéй, нямам нищо против. Вие бяхте големи приятели в Елада; сега пак се "напипвате" в мисловния свят... Аз виждам как ви светят очите от щастие, когато си намирате такава литература, разбирам ви...
Но опитайте се и Нас да разберете: никакви тантри-мантри, сутри-мутри и чарúи-чевúи няма да спасят човечеството! Това са само пътеки, но от всяка можеш да паднеш на дъното на пропастта, ако твоят девиз не е волята Божия! Несъпротивлението на волята Божия се нарича безсмъртие; съпротивата срещу волята Божия свършва със смърт.
Има само един универсален закон на волята Божия, който важи за всички: "Не пречú никому да изпълнява волята Божия както сърцето му диктува!" Тогава аскетът ще стане безсмъртен, ако е изпълнил волята Божия като аскет; Соломон - ако я е изпълнил като Соломон; а Йосиф - ако я е изпълнил като Йосиф.
Единственият белег, по който се познава, че някой не изпълнява волята Божия, това е, че съди. Само Бог може да съди и отсъжда кой се занимава със себе си, а кой - със света или изпълнението на волята Божия!
Сега оставете пушачите намира - те не са виновни. Те са светии, които изкупват греха на светиите. Пушачът помага на Бога да има по-малко войни, лудници и кръвопролития. Пушачът на тютюн пречи на самоубийците да се самоубиват. Тютюнът, никотинът, радиоактивният полоний и катранът от цигарите пречат на религиозните чудовища да гълтат човешки души в геената огнена! Та престанете да съдите, след като не знаете що значи "всемирно равновесие".
Пушещите опиум и наркоманите, дето си бият инжекции, до един са въплътени ангели и серафими на Земята, дошли да се разпънат на Кръста отляво и отдясно на Пратеника, за да запушат с труповете си вратата на тáртара! Вие какво си мислите, че те са "отрепки", а вие сте "света вода ненапита"?.. Всяка видеокасета, всяка игла и носна кърпичка, които сте откъснали от плътта на Природата, трябва да бъдат изкупени! И най-видният пастор, който мисли, че пред рая го чакат с цветя и песнопения, сам не може да плати за това, че е ходел с форда си на амвона. Спасил е хиляди душù - àферим, пише му се в тефтера; спал е с пижама - айде при Свети Петър, да отговаря…
Да! За едно телено копче отговаряте лично пред Господа. И тъй като предметите, които употребявате, са много и с това създавате технотронно поле на светлинни години около планетата си, трябва да се явят и унищожители на полето, които не обичат предмети - специални светии и серафимни ангели, които да слязат специално на Земята и да вземат ролята на страдащи от наркомания. Това са вашите най-напреднали деца от рода ви - с чиста душа, - които не поискаха да се мърсят с вещи и привилегии. Поклонете се на техните гробища като камáри и съзнайте: зад всяка вилица и лъжица в дома ви виси по един труп! Не е позволено да се вадят органите на бременна майка!
Земята беше бременна и чакаше да роди рожба от Слънцето. Дойдоха кромозóмите и я подучиха да пометне. Тя повярва на Сатаната, че Съпругът ú е престъпник, защото имал и други невести. Сърцето ú се сгърчи от мъка - сатаните я нападнаха и започнаха да плячкосват плътта ú. Тия абажури на фрицовете от човешка кожа и сапуните, с които се перяха, са свето причастие в сравнение с най-простите предмети, които вие ежедневно ползвате! Водата във водопроводите е околоплодната вода на Майка ви! Книгите, които четете, са косите ú! Приборите, които ползвате, са Нейните святи кости, изровени и оплячкосани от могилата ú.
С нарастването на предметите по света, расте и кромозомното поле - полето на мъртвинá и вакуум, което не е предвидено в плановете на Вселената. То привлича от няколко хиляди години една особена цивилизация от разрушената галактика, наречена "мюóнни дéви". Това са почти съвършени киборги от ментален метал, съществуващи само върху планети-трупове. Те имат сметка да ви унищожат, за да завладеят слънчевата система. Единствената им пречка сега са съществата на любовта и наркоманите; в частност – пушачите на цигари. Понеже в Америка много пушеха, технотронното поле там почна катастрофално да отслабва. Кромозомите се уплашиха и станаха най-строгите блюстители на здравето…
Не смесвайте честните трезвеници с тайните служби на кромозомите! Но и не забравяйте, че борбата с наркотрафика съвсем не произтича от чисто хуманитарни съображения. Спадането на тая епидемия се наблюдава само при унищожаването на големи количества предмети, къщи и бойна техника, които се изоставят или се възстановяват бавно. С възстановяване на разрушените селища, на заводите, автоматично се увеличава и армията на наркоманите, на "тружениците"-пушачи, които, с цената на физическото си здраве, се бият на живот и смърт с цивилизацията на кромозомите.
Да речем, вие сте милиардер и синът ви е станал жертва на кокаина. Обичате го повече от живота си, но никой повече не може да го спаси. Тогава вие си напънете мозъка и си помислете: каква може да бъде причината? И ако се досетите, идете та накълцайте ролс-ройса си с някое добре наточено желязо; после го полейте с нафта и го подпалете. Ако няма подобрение - хвърлете цялата покъщнина от прозорците на трите си апартамента! Непременно ще изпишат сина или дъщеря ви - няма причина да не ги изпишат. Ако не се оправи веднага, подпалете и рáнчото си.
Но, ако си мислите, че синът или дъщеря ви са само тия, които познавате, вие сте в голямо заблуждение. Духът ви е мърсувал и по други континенти и вие имате още стотици и хиляди деца по планетата. Не само от минали прераждания, но и от сегашното: сексът на месоядците е пълен разврат в астрала! Когато се прави едно дете, а родителите са месоядци и са пили алкохол, те са с изместен етерен двойник и свините като тях, които вече са заспали, се възползват от случая да се наместят в тялото на "родителя" и да спят с чужда жена. Тия работи за верността, които Ми разправяте, са пълни смехории за ясновидци и ангели: с благоверната ви спят точно толкова външни лица, колкото пъти сте се приближили към нея в пияно състояние. Ето защо в едно семейство днес се раждат толкова различни деца и съвестта и съзнанието им са помътени. Те изпитват ненавист към фигурантите, които се наричат техни "родители"…
Сега, когато поемащите наркотичен дим се окажат недостатъчно, за да парират растящото поле на техносферата, Земята се защитава с войни, природни бедствия и епидемии. Тя не винаги може да различи един стоманодобивен завод от месоядците в един град и ползващите метални предмети. Решава да се отърси от опасните налепи, съдържащи концентрирано, мъртво желязо.
Сега не приемайте всичко това като покана да пропушите, разбира се… Един човек на любовта върши работата на сто до 1000 наркомана; на повече от 15 хиляди пушачи! Спонтанната обмяна на обич и любов между чисти тела и души сега е единственото спасение от апокалипсиса, който вече надвисва над главите ви. Религията няма тази сила, защото не носи холистичен флуид; а прословутата сексуална революция няма нищо общо с рая, понеже е "фраш" от металисти, мотоциклетисти, автомобилисти и рокаджии.
Без Новото Учение, вие няма откъде да узнаете как да спасите планетата.
Сега на теб, пратеника от най-далечна вселена, казвам: стани едно и недей повече да бъдеш две, три и пет. Ако трябва - трети път си дай живота за България, но престани повече да въртиш чужди мелници. По-силните те използват и ти си мислиш, че можете да си сътрудничите. Не! Конфликтът в дробовете ще премине, когато престанеш да обслужваш търговци и демагози. Главата няма повече да те цепи, ако решиш да станеш най-после глава, а не чиновник. Собствено направление без глави над тебе - това ти е "алтернативата"!
А пълна власт над хора и събития ще добиеш само тогава, ако оглавиш нова форма за работа със Словото. Почнú публични и студийни четения на осиянията, с организиране на разговори след прочитането. Разисквайте върху това, което сте чули. Тези разговори също ги искам записани. (С качествена техника да се правят звукозаписи и на четенето, и на разискванията - от всички участници поред - б.д.)
Ето какво се падна от един том с беседи от Учителя, пак изваден от библиотеката както падне и отворен напосоки:
"Запитват, пушенето на тютюн позволено ли е на един окултен ученик или не. Щом е ученик - не е позволено. Вредно е в този смисъл, че уврежда неговите способности за работа в Школата." (стр.15)
"Запитват: тия, които пушат тютюн, трябва ли временно, докато надделеят тази слабост, да напуснат Школата? - Не, за тия ученици това ще бъде една задача - да се справят сами с пушенето на тютюна. Ние ще им дадем първо една година срок да се справят с пушенето; след това ще им дадем още една година; и ако пак не могат - още една година - три години срок. И ако пак не са се поправили, ще питам класа: да продължават ли да стоят в Школата или не? Сега, въпросът е принципиален - той е вътре в самото желание на човека. Недъзите, които съществуват, аз не считам за някакво нещастие - те са уроци, задачи, да видим каква воля имате вие. Защото вие сами сте създали тези недостатъци. Вие сте техни творители - вие сами трябва да ги изправите. Следователно, ще видим обратното действие на вашата воля - да се справите с тях. Така ще придобиете по-голяма енергия за работа. Тия недъзи няма да изкорените, но ще ги използвате за работа.
Сега, ако един ученик се изпъди вън от Школата, това е един метод, който няма никакъв педагогически смисъл."(стр.22)
"Аз имам един метод против пушенето на тютюн, но досега още не съм го употребил. Аз ще го приложа за онези, които са страстни пушачи - само те ще го опитат.
Запитват: "Може ли да се препоръча този метод и за някои близки?" - С външния свят засега няма да се занимаваме. Те нека си пушат на общо основание." (стр.23)
Впечатлява, че всички мисли от цитираната беседа са помежду разсъждения на Учителя за черната и бялата лъжа. Но пушенето е свързано и с неосъзнатата лъжа – тази, с която лъжем себе си, че можем да приближаваме в аурата си непълноценни хора от по-ниска еволюция или да живеем с близките си постоянно, без да си гостуваме с външни хора много интензивно, особено нощем. В друга беседа Учителят разправя как туристи пушачи преминали през лагера на Рила и "братята" веднага се нахвърлили върху тях, но Той казал на пушачите за хората в "братството": "Не им обръщайте внимание, те пушат много повече от вас със своите отрицателни мисли и чувства…”
20.І.131г. 14,58ч.
- Животът на имитантите е нервен, понеже постоянно им се налага да крадат и лъжат. Те са ви откраднали всичко: свобода, храна, обúчни души и сърца. Лъжат ви, че така трябва, за да могат после да ви продават заграбеното.
Но вие, които не сте имитанти, вътрешно се тормозите много от необходимостта да сте им пачаври - и затова няма как да не пиете и пушите. Подпалила ви се чергата - пуши; гори ви под краката - трябва да се наливате, да гасúте…
Ето защо Ние пределно ясно знаем: пияниците, пушачите, наркоманите не са същества без монада. Ние много повече се опасяваме от сърцата без искра Божия, способни да не се разколебаят нито за миг: те могат да бъдат и суровоядци, и вегетарианци, и пълни трезвеници. Е, интервенти също пушат и пият, но не от мъка, че са роби, а от яд, че понякога птичката им изхвръкнала; че някой се опъва…
Словото освобождава от всички наркомании, от всички проблеми! Слушайте и прилагайте Словото, пийте от Неговата бистрота и вдъхвайте надълбоко Неговата свежа мъдрост - и тогава няма от какво да се тревожите.
Сега двойките пушат повече от тютюнджиите; продавачите са напълно пияни от помията на печалбата; фанатиците, в своята нетърпяща различие вяра, смучат най-смъртоносния опиум, който поразява три обвивки на монадата! Неприкосновените персони, склопили очите на духа си за обмяна и самораздаване, ръфат най-червивото месо в будическия пъкъл, даже и да са първи архати на йерархията си. Има такива гурувци, такива восъчни съпрузи и съпруги, които се обменят само със собственото си мнение и затова са заприличали на него. Я вижте колко "мнения" кукуват по къщите си, колко много чешити мнения се мотаят по улиците, а вие ги мислите за физиономии...
Не! Физиономия има само ученикът на съвършенството, що се отдава на съвестта на сърцето си, а бликането на духа му е извор за всички.
Следват избрани стихове от І и ІІ послание на ап. Павел до Тимотей. По думите на Елма в осиянието КБП от 12-13 януари 131г. и в настоящата холизация, Тимей (Тимотей) от миналото е големият съвременен философ и писател-херметик Джон Бейнс, роден през 1935г. в Сантяго, Чили. Истинското му име е Дарио Салас Сомер. От стиховете по-долу се вижда как мощно ап.Павел залага в духа му заряда на Истината преди 2000 години, разцъфнал тъй великолепно днес в "Тайното учение", "Хипосъзнание" (1967), "Звездният човек" (1979), "Учението за любовта" (1982), "Съществува ли жената?" (1983), "Развитие на вътрешния свят" и др.
Цитирането на някои автори като мото или повод за отговор в осиянията не е интелигентска прищявка, а факт на среща със сродни души от вековете. Трима от най-близките приятели на Тимотей сега са в България и като него работят пак за Учителя - за Христос, Хермес Трисмегист, Беинсá, Елма и пр. Затова не е без значение да се проследят корените на нашите полети с любимото Ято. Специално ДПН, до когото е днешното осияние, се е познавал с Тимотей под името "Онисифóр", което личи от ст. 16-18 на ІІ Послание Тим. гл.І и е потвърдено преди малко (в 16,15ч. на 20.І.131г.) от Елма.
ИЗ ПЪРВОТО ПОСЛАНИЕ НА АП. ПАВЕЛ КЪМ ТИМОТЕЯ
Глава І
1. Павел, апостол Иисус Христов, по заповед на Бога, нашия Спасител, и на Христа Иисуса, нашата надежда, 2. до Тимотея, истинското ми чадо във вярата: Благодат, милост, мир от Бога Отца и от Христа Иисуса, нашия Господ. 18. Това заръчване ти предавам, чадо Тимотее, според пророчествата, които първо те посочиха, за да воюваш съобразно с тях доброто воинстване, 19. имайки вяра и чиста съвест, която някои, като отхвърлиха, отпаднаха от вярата;
Глава 2
5. Защото има само Един Бог и един ходатай между Бога и човеците - човекът Иисус Христос.
Глава 3
8. Така дяконите трябва да бъдат сериозни, недвуезични, да не обичат много вино, да не бъдат лакоми за гнусна печалба, 9. да държат с чиста съвест тайната на вярата. 11. Тъй и жените им трябва да бъдат сериозни, не клеветници, самообладани, верни във всичко.
Глава 4
9.Това слово е вярно и заслужава приемане. 12. Никой да не презира твоята младост; но бъди на вярващите пример в слово, в поведение, в любов, във вяра, в чистота. 14. Не пренебрегвай дарбата, която имаш, която ти си даде, съгласно с пророчеството.(...) 16. Внимавай на себе си и на поучението си, постоянствай в това; защото като правиш това, ще спасиш и себе си, и слушателите си.
Глава 5
10. известна по добрите си дела: ако е отхранила чада, ако е приемала странници, ако е умивала нозете на светии, ако е помагала на страдащи, ако се е предавала на всякакво добро дело. 11. А по-младите вдовици не приемай, защото, когато страстите им ги отвърнат от Христа, искат да се омъжват, 12. та падат под осъждане, защото са се отметнали от първото си убеждение.
Глава 6
3. И ако някой предава друго учение и не се съобразява със здравите думи на нашия Господ Иисус Христос и учението, което е съгласно с благочестието, 4. той се е възгордял и не знае нищо, а има болезнена охота за разисквания и препирни за нищожни неща, от които произлизат завист, разпри, хули, лукави подозрения, 5. крамоли между хората с развратен ум и лишени от истината, които мислят, че благочестието е средство за печалба. 9. А които ламтят за обогатяване, падат в изкушение, в примка и в много глупави и вредни страсти, които потопяват човеците в разорение и погибел. 10. Защото сребролюбието е корен на всякакви злини, към което - като се стремяха някои, - се отстраниха от вярата и пронизаха себе си с много скърби. 11. Но ти, човече Божий, бягай от тия неща и следвай правдата, благочестието, вярата, любовта, търпението, кротостта. 12. Подвизавай се в доброто воинстване на вярата, хвани се за вечния живот, на който си бил призван, като си направил добрата изповед пред мнозина свидетели. 13. Заръчвам ти пред Бога, Който оживява всичко, и пред Христа Иисуса, Който пред Понтийския Пилат засвидетелствува с добрата изповед, 14. Да пазиш тая заповед чисто и безукорно до явлението на нашия Господ Иисус Христос, 15. което своевременно ще бъде открито от блажения и единствен Властител, Цар на царстващите и Господ на господстващите, 16. Който сам притежава безсмъртие, обитавайки в непристъпна светлина; Когото никой човек не е видял, нито може да види; Комуто да бъде чест и вечна сила. Амин. 17. На ония, които имат богатството на тоя свят, заръчвай да не високоумстват, нито да се надяват на непостоянното богатство, а (да се надяват) на Бога, Който ни дава всичко, изобилно да се наслаждаваме; 18. да струват добро, да богатеят с добри дела, да бъдат щедри, съчувстващи, 19. да събират за себе си имот, само ако той ще бъде добра основа за в бъдеще, за да се хванат за истинския живот.
ИЗ ВТОРОТО ПОСЛАНИЕ НА АПОСТОЛ ПАВЕЛ КЪМ ТИМОТЕЯ
Глава І
1. Павел, с Божията воля апостол Иисус Христосов за прогласяване обещания живот, който е в Христа Иисуса, 2. до Тимотея, възлюбеното ми чадо: Благодат, милост, мир да бъде с тебе от Бога Отца и от Христа Иисуса, нашия Господ! 3. Благодаря Богу, Комуто още от прародителите си служа с чиста съвест, като непрестанно те споменавам в молитвите си; 4. и - като си спомням сълзите ти, копнея нощем и денем да те видя, за да се изпълня с радост. 5. Понеже ми е напомнено за твоята нелицемерна вяра, която първо се намираше в баба ти Лоида и в майка ти Евникия, а - както съм уверен - и в тебе. 6. По тия причини ти напомням да разпалваш дарбата от Бога, която имаш чрез полагането на моите ръце. 7. Защото Бог ни е дал дух не за страх, а за сила, любов и себевладение. 8. И тъй, не се срамуваш да свидетелстваш за нашия Господ, нито се срамуваш от мене - затворник за Него, - но участвай в страданията за благовестването по силата, дадена от Бога, 9. Който ни е спасил и призвал със свето призвание - не според нашите дела, а според Своето намерение и според благодатта, дадена нам в Христа Иисуса преди вечните времена, 10. а която сега се откри чрез явлението на нашия Спасител Христос Иисус, Който унищожи смъртта и осия живот и безсмъртие чрез благовестието. 13. Дръж образеца на здравите думи, които си чул от мен, във вяра и любов, която е в Христа Иисуса. 14. Онова добро нещо, което ти е поверено, опази чрез Светия дух, който живее в нас. 16. Господ да покаже милост към дома на Онисифора, защото той много пъти ме освежаваше и не се засрами от оковите ми, 17. но когато беше в Рим, потърси ме старателно и ме намери. 18. Господ да му даде да намери милост пред Господа в оня ден; а колко служеше в Ефес, ти знаеш много добре.
Глава 2
1. Ти, прочее, чадо мое, заяквай в благодатта, която е в Христа Иисуса. 2. И каквото си чул от мене при много свидетели, това предай на верни човеци, които да са способни и други да научат. 3. Съучаствай в страданията като добър войник Иисус Христов. 4. Никой, служещ като войник, не се вплита в житейски работи, за да угоди на този, който го е записал като войник. 7. Размишлявай върху това, което ти казвам: и Господ ще ти даде да разбереш всичко. 19. твърдата основа, положена от Бога, стои, имайки тоя печат: Господ познава своите Си; и всеки, който изповядва Господното име, да отстъпи от неправдата!
Глава 3
1. А това знаеш, че в последните дни ще настанат усилни времена. 2. Защото човеците ще бъдат себелюбиви, сребролюбиви, надменни, горделиви, хулители, непокорни на родителите, неблагодарни, нечестиви, 3. без семейна обич, непримирими, клеветници, невъздържани, свирепи, неприятели на доброто, 4. предатели, буйни, надути, повече сластолюбиви, а не боголюбиви, 5. имащи вид на благочестие, но отречени от силата Му; 12. Но и всички, които искат да живеят благочестиво в Христа Иисуса, ще бъдат гонени. 13. А нечестиви човеци и измамници ще се влошават все повече и повече, като мамят и бъдат мамени. 14. А ти постоянствай в това, което си научил и за което си бил убеден, като знаеш от какви лица си се научил, 15. и че от детинство знаеш свещените писания, които могат да те направят мъдър за спасение чрез вяра в Христа Иисуса.
Глава 4
1. Заръчвам ти пред Бога и пред Христа Иисуса, Който ще съди живите и мъртвите; и предвид на явлението и царуването Му: 2. проповядвай Словото, настоявай навреме и без време, изобличавай, порицавай, увещавай - с голямо търпение и непрестанно поучаване. 3. Защото ще дойде време, когато няма да търпят здравото учение, но - понеже ги сърбят ушите - ще си натрупат учители по своите страсти 4. и като отвърнат ушите си от Истината, ще се обърнат към басните. 5. Но ти бъди разбран във всичко, понеси страдание, извърши делото на благовестител, изпълнявай службата си. 22. Господ да бъде с твоя дух! Благодат да бъде с Вас!
Амин.
Тук бяха избрани по вътрешен усет, тия стихове от посланията до Тимотей, в които е говорило Божественото в ап. Павел и в които ясно и категорично той трасира задачата му през вековете. Не е в целите на този преглед да се анализира старозаветното във вярата и методите на този крупен апостол - и по какъв начин то се промъква и в концепциите на "Тимей". (Схващането на апостолите с клерикален манталитет, че служенето на Господа се изчерпва с "благовестието", със създаването на църковни форми и йерархия, с манталитета "изобличавай, порицавай, увещавай - с голямо търпение и непрестанно поучаване"... С невъздигането на жената и майката до най-върховно Същество, въплъщение на самия Бог, която патриархалните религии оставят в робско и феодално положение. Каква безгранична низост и долнопробие - да не се допуска жената до лидерство в апостолския път и богослужението! Да се счита, че тя няма индивидуална душа до първото ú обладаване от някой деспот, "праведник" или пияница! Да се мисли, че свързването й с човек от по-висока еволюция не може да отмие напълно печата на първия мъж в сакрала й...
21.І.131г. 9,40ч.
- Поклоннико на Тимей, не си прав! Павел не случайно проведе волята Божия, като запрети на жената да се обезчести с попските прения, почести и чинопочитания. Сатаната не може да промъкне клира в лоното на Мировата душа, с изключение на трагедията в женските манастири. А Тимей не е измислил това, което сам Аз ги учех: не че нямат светило девиците, но то ще гори с такъв пушек или пламък, каквото масло им налее първият. Ако след първия се яви друг, които е по-малко чист и искрата Божия на прелюбодейката започне да пращи, то тя е съгрешила по всички правила на езотерическото и каноническото християнство и ще си тегли последствията. Ако обаче по-чист служител налее чисто масло в светилника ú и от това искрата ú лумне и започне да гори светло и равно, благостта на Бога се спуска над такава рабиня и на Небето я зоват "непорочна, девица"!
Сега, бойте се от тия, които нямат искра и през тях вее нощта на ада. Налеят ли от катрана си, свещилото ви ще стане на черна буца като въглища, и с него скоро няма да припалите живот вечен. Странете от такива овъглéни, окюмурени сърца, от които фитил не се подава, в които чисто масло не се налива! В това или минало прераждане такова сърце се е отдало на някого, който е плюл на пламъка и го е притиснал с ослюнени пръсти. Шишето на лампата се е опушило, старото масло е гранясало, а самоувереният, откраднал лампата от Трапезата, си е послужил с нея да справи животинските си нужди и после я изпуснал в нужника или в мазето. Така тая стара лампа е лежала там с векове, с години, станала е на буца торф или антрацит, съвършено е забравила що е масло, пламък, фитил и сияние. Тогава идват случайно цигани, плащат им да изринат мазетата и някой се оженва за старата лампа, за да го стопли през декември за час-два…
С никого не се надпреварвайте за такава "лампа"! Стойте настрана от тия, които нямат сочни фитили, с масло напоени! Спестете страданията си, ангели и невести Божии, и не ходете зáлудо по стъгди и таверни - там няма да намерите онзи, що пали светилници, ни онази, що дири светител да налее пръв масло в светилището.
Сега не плачете и вие, които си поискахте съдбата на замъждялото свещило. Ще прегори струпеят от чернило, ще потоплите някой черничък 5-10-15-30 години, додé му прегорите ламарината. Циганските печки се лесно продънват. Ще дойде някой отвънка, ще почисти стаята, ще ви вземе - и ще ви хвърли на боклука… (Под "черничък" Учителят няма предвид етноса или кожата, но човек от черната ложа - който ползва любовта и благата само за себе си – б.п.)
И тогава, ако сте стъкло нечупливо и фитил, що не прогнива и не прегаря, може, една утрин - дай Боже! - да чуете как се приближава някой с песен. " Всичко виждам, всичко знам - аз Вълшебник съм голям!…" Един странен чичко със закърпени, но чистички дрехи, който рови с пръчка по буклуците. Ще ви вдигне на пръчката, ще ви погледне към слънцето и ще каже: "Яа! Вълшебна Лампа!"
После ще ви тури в торбата на гърба си и вие укротено ще заспите след ужасите, под сладкото и бодро припяване на Друмник-Сладкодумник…
Науката за порока и целомъдрието се преподава много добре и в Свещеното Писание. Само, че под "един мъж в живота" разбирайте онзи, на когото огнивото никога не загасва; под "жена чиста и целомъдрена" подразбирайте онази, която опазва маслото си именно за тази Среща. С Бога всичко е морално; без Бога ще топлите "чéрничките".
Поради абсолютната фундаменталност на тази тема и това осияние – въпросът за Избора, - тук се поместват извадки от беседата от Учителя за разумните и неразумните девици. В нея Той ясно обяснява, че това е съвременното човечество, в което хората са наполовина от бялата ложа, наполовина – от черната. Пълно съвпадение с твърдението на Елма, че хората с душа на Земята са 50%, а останалите са без монада. Различават ни по това, какви избори правим в живота си, какво вкарваме в ума, сърцето и тялото си..
Нещо извънредно важно! Когато Учителят говори за раси, Той няма предвид цвета на кожата. Делението на черна и бяла раса в Словото е деление по вид на аурата, по това кой е с душа и кой не. Нека приятелите с небяла кожа не се смущават от това условно положение при Учителя.
Цялата тайна кого и какво да избираме, от кого да зачеваме и раждаме. Както знаем, не всички зачевания и раждания са биологически, но те стават при всеки акт на съединяване с някого. С какво се отличава Словото Божие от всичко останало, как да го разпознаем и изберем? Как да развием вкус за хората с душа и да се посветим именно на тях, а не на други? - Който проумее този въпрос, той няма повече да се преражда. Както е известно, кипването или шупването, за които говори Учителят в споменатата беседа, е процес на ферментация. Ферментацията се получава при дълго стоене в затворено пространство и липса на постоянна свежа струя за втичане и оттичане.
Може да се каже, че който разбере и приложи истински дори само някои мисли от включената по-долу беседа, той няма защо повече да ферментира и да умира:
16.XI.1916
РАЗУМНИТЕ ДЕВИЦИ
„А от тях пет бяха разумни
и пет неразумни.” (Матея 25:1, 2)
Тия стихове са извадки от великата Божествена книга, от която Христос черпел. И десетте девици – пет разумни и пет неразумни - са предмет на Божествената книга. Малцина са чели и четат тая книга. Ще се спра върху тия стихове да обясня техния дълбок вътрешен смисъл дотолкова, доколкото е нужно за вас. Защо Христос взима десет девици, а не пет? При това Той прави разлика между тях и казва, че петте били разумни, а петте - неразумни. Защо не са били две разумни и осем неразумни, или осем разумни и две неразумни? Значи, има известно отношение между числата.
Мнозина се запитват: "Кои са били тия девици? – Десете девици представят цялото човечество, от което половината са били разумни, а половината – неразумни. Както делим човечеството на разумни и неразумни, така можем да го разделим на бели и черни.
Грехът се явява за пръв път в черната раса, от която и до днес са останали представители в лицето на петте неразумни деви. Петте разумни деви са представители на бялата раса, която непрестанно работи за възстановяване Царството Божие на Земята.
„Петте деви били разумни”. Качество на тия деви е разумността. Христос употребява думата „разумност” в нейния дълбок вътрешен смисъл. Под „разумност” Той разбира безконечното Божествено начало, което се проявява в човека. Значи, Божественото начало се проявява в петте разумни деви, а в петте неразумни не се проявява.
Сега, като се говори за разумни и неразумни хора, изпъква още един контраст – добри и лоши хора. По какво се отличава добрият човек от лошия? - Лошият човек има пори, шупли в себе си, поради което лесно кипва или лесно се вкисва. Добрият човек няма такива шупли. Той не кипва, не шупва както лошият.
Истината е една, но тя трябва да се приеме с любов. Не се ли приеме с любов, истината причинява смъдене, болка в човека, както когато го болят очите, стомаха, дробовете. С болката заедно, той усеща, че кожата го смъди. Възприемайте истината правилно, за да не стават обратни реакции във вас. Добрият и разумен човек приема истината с любов, затова разполага с елементите, чрез които превръща злото в добро. – Възможно ли е това? – Възможно е, разбира се.
Обикновено който продава евтино, стои далеч от истината. Ако аз продавам нещо, или скъпо ще го дам, или нищо няма да взема. Божественото трябва да се цени. Ще възразите, че Бог дава даром. Какво разбирате под "даром"?
Мнозина очакват всичко от Господа, а те нищо не дават. Такъв закон не съществува. Като дава, Бог изпълнява закона за себе си. Той нищо не очаква от нас, но ние трябва да даваме, за да се облагородим.
Когато неразумният дòйде при разумния да иска от неговото масло за светилника си, последният ще каже: "Не мога да ти дам от своето масло, защото и на тебе, и на мене няма да стигне. Аз имам масло само за себе си. Иди си купи". Човек трябва да си достави всичко навреме. Рече ли да търси масло в момента, когато му потрябва, ще разбере, че е закъснял. Петте неразумни деви отидоха да си купят масло, но когато се върнаха, вратата беше затворена и те не можаха да влязат. Господ им каза, че не ги познава и не може да им отвори. Светилникът на човека трябва постоянно да гори. Светилникът представлява човешкото тяло, а маслото – неговото сърце. Светлината на светилника е умът на човека. Значи, човек трябва да има тяло-светилник, масло-сърце, което постоянно да чувства и ум, винаги мислещ.
Бог познава само ония, които имат светящи тела. На ония, които са лишени от тела, от сърца и от светещи умове, Той казва: „Идете да си купите това, което не ви достига.” – Защо Господ не прие петте деви? Те, макар и късно, отидоха да си купят масло и се върнаха пак при Него.
Дадено ви е житното зърно, но навреме трябва да го посеете. Като се посее в земята, то възприема жизнените сокове от нея и израства, но това става напролет. Пропуснеш ли това време, губиш всички благоприятни условия.
Аз виждам, кой де стои, но виждам, че всички светии са на Земята и работят усилено в лабораториите на живота. Дали вие сте прави, или аз, това ще докаже опитът. Аз казвам това, което зная и което съм опитал.
„Петте деви били неразумни”. – Защо били неразумни? – Защото не изпълнили задълженията си към Божественото. Христос казва: „Гладен бях, не ме нахранихте; жаден бях, не ме напоихте; болен бях, не ме нагледахте; затворен бях, не ме посетихте”. Като казва това, Христос има пред вид петте неразумни деви, т. е. оная половина от човечеството, която не изпълни своята задача. Петте разумни деви изпълниха всичко това и навреме влязоха в Царството Божие.
Казвам: Всичко, което човек силно желае – добро или зло, все ще се реализира. За изяснение на мисълта си, ще си послужа с една приказка из персийския живот. Това се случило десетина века преди Христа. Един от персийските царе по това време имал обичай да обикаля столицата си, да разбере, как живеят неговите поданици. Една вечер, както се разхождал с първия си везир, минал край една малка, бедна къщичка, отдето се чувал някакъв разговор. Спрял се пред къщичката, да чуе, кой говори и какъв разговор се води. Чул, че се разговарят три сестри. Първата казала: Едно желание имам, да се оженя за хлебаря на царя, да се наям на бял хляб. Втората казала: Аз желая да се оженя за месаря на царя, да се наям на месо. Третата казала: Аз желая да се оженя за царския син и да му родя едно разумно, добро дете. Царят решил да изпълни желанието на трите сестри. На сутринта той ги извикал в палата си и изпълнил желанието и на трите: първата оженил за своя хлебар, втората – за своя месар, а третата – за сина си. Всичко, което човек силно желае, се сбъдва. Двете сестри били недоволни от положението си и започнали да завиждат на третата, която се оженила за царския син. Защо трябвало да бъдат недоволни? Нали се реализира техният идеал? Ще спра разказа дотук.
Всеки може да бъде красив, при условие, че чувства най-фините вибрации на любовта. Като мисли добре, човек укрепва, усилва здравето си. Само здравият може да бъде радостен и весел. Нещастията и страданията на хората се дължат на факта, че и те, като двете сестри, са пожелали да се оженят за царския хлебар и царския месар и, като постигнали желанията си, казват: Не заслужава човек да се жени. Така е, не заслужава човек да се жени за хлебар и за месар. Тоя, който е написал приказката за персийския цар и за трите сестри, бил велик мислител. Чрез нея той иска да обясни защо хората на физичния свят се раздвояват в мислите и желанията си, а духовните хора не се раздвояват. Когато Божественото начало в човека се прояви, то ще го научи как да събира маслото в масленицата си, отде да го достави и при какви условия да си служи с него. Придобие ли човек тая разумност, Христос го приема при себе си, т. е. в Царството Божие. Не можеш да имаш масло и масленица, ако не си разумен.
И Христос определя отношенията си към хората в зависимост от закона за даването. Той казва: „Само оня ще влезе в Царството Божие, който ме нахрани, когато бях гладен; който ме напои, когато бях жаден; който ме утеши, когато бях болен, и посети, когато бях затворен. На тоя човек дължа и него ще взема със себе си, Оня, който не е направил нищо за мене, ще го оставя за друга епоха, когато пак ще дойде на Земята да работи за Бога.” – Аз искам да бъда на Небето с Христа заедно, – И това е възможно, но запитай се сам: Пожертвал ли си някога живота си за Христа? Ако си го пожертвал, ще бъдеш с Христа, Ако не си го пожертвал, ще останеш вън, за бъдещата епоха, за далечни времена. В кое от двете ще повярвате, това е ваша работа. Важно е, че среден път няма. Верните неща сами се проверяват. Там важна роля играе опитът, – Как ще влезем в Царството Божие? – Чрез усилена работа, извършена с любов.
Сега ще продължа приказката. Третата сестра, която се оженила за царския син, родила дете. Понеже двете сестри завиждали на сестрата – царица, тайно решили да откраднат детето, и вместо него да сложат друго дете, сакато, недоразвито. Те изпълнили решението си. Царското дете дали някъде да го отгледат, а вместо него, за изненада на бащата и майката, турили едно чуждо, сакато дете. Царят, недоволен от царицата, която не изпълнила обещанието си, да роди добро, разумно дете, заповядал да я затворят. Царското дете попаднало в дома на един градинар, който често работел в палата на царя. Детето расло, развивало се добре и станало голям, красив момък. Като се разхождал из местността, дето баща му работел, той чул за името на една красива царска дъщеря, която се отличавала със способността си да превръща младите момци в камъни. Много царски синове отивали при нея и, като се влюбвали, тя ги превръщала на камъни. Цялата местност се покрила с камъни. Младият момък – царският син пожелал да я види. Научил името й – тя се казвала Халял Каза. Царският син решил да опита щастието си, да се яви пред нея. Възседнал коня си и тръгнал към двореца на прочутата Халял Каза. Из пътя той се разговарял с коня си и му казал: Когато чуеш да произнеса името Халял Каза трети път, ти ще зацвилиш много силно. Той стигнал до двореца и отдалеч още извикал: Халял Каза! Като чула името си, царската дъщеря казала: Да станеш на камък! Царският син се превърнал на камък, но само до колене. От коленете нагоре запазил вида и образа си. Той не се уплашил, и трети път извикал: Халял Каза. Тогава конят зацвилил толкова силно, че царската дъщеря се смутила и забравила да каже на момъка да стане на камък. Като разбрал, че тя не може вече да се прояви, царският син я накарал да го измие, да го възстанови и върне силата му. След това той се качил на коня си, обиколил цялата местност и, дето минавал, казвал: Станете вие, герои на миналите векове, и тръгнете с мене! Най-после царският син отишъл при Халял Каза, разказал й историята на трите сестри и предложил и на нея да тръгне с него.
Какво представя Халял Каза? - Тя е човешката душа, а хората около нея са камъни, които чакат времето на своето възкресение. В тоя смисъл, казвам, че съществуват два вида хора: живи-умрели и умрели-живи. Аз бих желал всички да бъдете живи, Когато човешкият ум се проникне от Божествената светлина, всяка мома ще каже: Тоя е, когото очаквам от години.
Какво искам аз от вас, от сегашните хора? - Искам да търсят Господа, а не мене. И Христос е казал: „Словото, което ви проповядвам, е Господ. Него търсете, а не мене.” Кой от вас, като чете или слуша притчата за десетте деви, е употребил няколко деня в размишление, да проникне в нейния вътрешен смисъл? Достатъчно е да пожелаете искрено да разберете нещо повече от това, което четете, за да ви се даде едно откровение. Само така ще разберете, че вие сте една от петте разумни деви.
Индусите казват: Убий всяко желание в себе си. Аз казвам: Впрегни всяко свое желание на работа, не го убивай. Христос казва: „Отречи се от себе си,” Аз казвам: Възлюби себе си. Ще кажете, че това е противоречие. Питам: Защо трябва да се откажеш от себе си? Време е да възлюбиш себе си. Който не възлюби себе си, не може да влезе в Царството Божие. Да възлюбиш себе си, т. е. Божественото начало в себе си, това значи, да бъдеш умен, добър и благороден. Като възлюбиш Бога в себе си, самия себе, или своя висок идеал, това значи, да се облагородиш, да станеш разумен.
Каквото става с пътниците на параходите, същото става и с хората на Земята. Вие сте излезли от майката-Земя, пътувате с нея, и един ден пак ще се върнете при нея. Тя ще ви облече в по-хубави дрехи, ще ви даде подобри условия за развитие. Друг път няма. Само че едни ще влязат в Божествения свят по-рано, а други – по-късно. Петте разумни деви влязоха в Царството Божие по-рано, а петте неразумни останаха вън, да чакат своето време.
Бог създаде Земята като част от Небето. Затова, който живее добре на Земята, ще живее добре и на Небето; който живее добре на Небето, ще живее добре и на Земята. Значи, Земята и Небето съставят едно цяло.
Сега аз желая да не се жените за хлебари и месари, а да се ожените за царския син и да родите добро и разумно дете. Желая ви да намерите царската дъщеря Халял Каза, да я извикате по име два пъти и на третия път конят ви да зацвили. След това да говорите с царската дъщеря и да превърнете камъните около вас в живи хора.
Мислете върху тия неща, за да придобиете нова светлина. Сега аз ви давам само скелета на новата мисъл и на новата светлина, а вие сами ще запълните промеждутъците. Тогава ще дойде Божието благословение върху вас.
Няма коментари:
Публикуване на коментар