Книга 29
3.IV.134(1998)г.
3.IV.134(1998)г.
Бургас- Изгрев
ЕЛМА ЗА ВИНОТО
David Silva – Гроздобер
От няколко дни се отлага изпълнението на молбата на един приятел от София: ако може да питаме Елма би ли казал нещо положително за виното, тъй като в Евангелието то е положителен символ. Сам Иисус е ядял и пиел с грешниците. Защо е превърнал водата във вино, а не в друго? В беседите Си Учителят е категоричен: алкохолът е вреден и човечеството трябва да се отучи да пие. Не само Той, но и медицината твърди, че само една капка вино, та дори и от по-слаби видове, внася отрови в кръвта. Друг път обаче в беседите се говори за ползата от него в някои случаи – нали в Словото има тези, антитези и синтези?
В осиянията Елма нарича виното "женско питие" и обяснява, че повечето жени предпочитат виното и ликьорите пред концентратите, понеже техният проблем е илухимен, а не алохимен, както при мъжете, т.е. те се тревожат за единствения обект на любовта си. Наистина, Учителят препоръчва виното в малки дози, с лечебни цели.
Приятелят, който моли за информацията, гледа много широко на този въпрос и счита, че алкохолът, макар и вреден, отваря някои сетива за другите светове. В много случаи това е факт, но в отрицателните отваря вратите на ада – от там излизат пакостници и стават сбивания, престъпления, пакости, олелии... Освен това той мисли, че чрез една фирма на приятел за компакт дискове, която е получила поръчка за рекламиране на вино, Елма би могъл да внуши на пиещите по-нови мисли - трябва да сме много гъвкави и да използваме всички начини да влезем и в сферите, където хората грешат, за да може Словото да им въздейства. Съгласен ли е нашият Учител да съдейства за реклама на вино, което при това ще се продава?... Или има принципни неща, за които трябва да си останем на твърди позиции? В едно осияние се казва, че Христос е използвал недостатъците и личните пороци на апостолите, за да може чрез тях да въздейства на всички, които имат съответните пороци.
8, 37
- Всеки порок е откат на съзнанието и подсъзнанието поради някакъв вид стрелба или подпушване. В този смисъл, виното е за препоръчване пред ортодоксалните и окултни църкви и религии, които смазват сърцето на човека и не му дават да диша наволя. Въпреки че се отравят и самоубиват чрез алкохола, наркотиците и пр., хората по този начин се бунтуват срещу тежката ръка на адските религии, която запечатва душата и сърцето за хилядолетия. Много пиещи, дори и безнадеждни алкохолици и наркомани, са по-близко до Царството Божие от тесногръдите схоластици, които са повярвали, че плътта е дело на дявола. Има и дяволска плът в човека, но тя не е това, което си мислят повечето религиозни. Докато си весел, добър, щедър, честен и приятен в общуването и още нямаш представа що е окултно ученичество, пий си по малко винце - и Господ няма да ти държи сметка.
За окултния ученик е абсурд да употребява алкохол или да го оправдава и рекламира по какъвто и да е начин; абсурд е да съдейства комуто и да било да произвежда или продава алкохол. Чрез виното и сладките питиета и храни от човешки произход, в хората влизат падналите илухими и много отчаяни и сърдечно съкрушени души, които искат да се удоволстват чрез вас и да ви държат погледа в една точка, докато не сте се напили. Именно тогава има опасност, както и при силните питиета, да се задейства плътта на дявола, която търси свинства, крамоли, издевателства и убийства. Ако някой може да гарантира, че виното, което продава или рекламира, алкохолът, който държи за почерпка вкъщи, няма да възбуди плътта на дявола, той е свободен - може да влезе дори в окултната школа. Ако това беше начин да се помогне на хората да станат по-добри и съвършени, Учителят сам щеше да пие вино и да препоръчва на учениците си и на човечеството. Виното в Кана Галилейска беше специално вино, осветено и обеззаразено лично от Иисуса! Той беше изгонил всички дяволи от него, т.е. не допусна нито един дявол да влезе във виноподобното питие, в което превърна водата.
Кръвта на Иисуса, т.е. виното, съвсем не е това вино, което пият и от което се опиват попове и миряни. Виното е кипежът на сърцето, което иска да живее на лоза, т.е. в клас от любими съученици. Ако кръвта ни кипи и шуми от любов, а не от пиянство, от гняв или похот, то ние сме приели кръвта на Христа в себе си и пием от Неговата кръв. Ферментиралото вино, за разлика от пресния гроздов сок, произвежда особен вид лудост, която помага на затворниците да се освободят от затворите си - от домашните кочини, в които ги е затворила църквата. Затова мъжете ще ги срещнете в кръчмата, а не вкъщи. На тях са им отрязали възможността да учат и живеят заедно със съучениците и съученичките си и са ги затворили с несродна душа в тясно пространство. Това неизбежно води до пиянство. Щом не живееш и не можеш да живееш с когото си искаш, щом нямаш тази свобода, ти непременно ще станеш пияница. Дали ще пиеш вино или ракия, дали ще четеш книги и ще гледаш телевизия до посиране; дали ще готвиш манджи и бъркаш теста и сладкиши до премаляване или ще стоиш по 20 чáса на компютъра, все едно е. Човешката душа е създадена, за да живее свободно и в къщата ú да преспиват все повече и повече сродни души, както и тя да живее по чуждите къщи без никакви ограничения - нито външни, нито вътрешни. Ако направите това, ако приемете да "пиете" кръвта Ми и да "ядете" плътта Ми, т.е. да не живеете по двойки и семейства и да слушате и изпълнявате Словото, всички свински и интелектуални наркомании и пиянства ще изчезнат!
Църквата и държавата не могат да съществуват без да има пияници. Колкото и да се борят привидно срещу порока, от друга страна те го раздухват със всичка сила, за да имат кого да експлоатират. Държавата го раздухва открито, като произвежда и продава на хората какви ли не неща; а църквата и забранителните учения го раздухват още по-силно, като ви затварят сърцето.
Ето защо, казвам: пийте от кръвта на Христа и от виното, които ви правят свободни, млади, щастливи и все по-любвеобилни и гостоприемни. Ходете си по гости колкото се може по-често - и тогава ще видите, че всичките ви патерици ще станат излишни. А дотогава пиещите вино нека си пият, продаващите нека си продават, черпещите нека си черпят гостите и приятелите... Ако не стигат до свинства и насилия и ако не се разболяват, всички те по-лесно ще влязат в преддверието на окултната школа и после в Новата Вселена, отколкото ония с каноните и молитвите, които живеят като кукувици, или ония, които наричаме "еднокъщници".
Тох, Торóх, Тосóх!
Тази формула давам на всички, които си пийват по малко, за да им помага да не стигат до крайности и да се заинтересуват от Словото, Делото и Кръвта на Христа. Като я приемат, ще видят, че по-хубаво вино от това няма.
9,23
Няма коментари:
Публикуване на коментар