Книга 31
26.ll.135(1999)
26.ll.135(1999)
Бургас - Изгрев
НАБЛЮДАВАЩИТЕ ОТ ШКОЛАТА
Предварителни бележки:
Днес, 26 февруари 135(1999)г., към 20,00 часа, пак се случи нещо необикновено, което дава основание да поискаме обяснение от Елма. Снощи - или по-точно около 2 ч. през нощта днес - п. подготвя за изпращане по Интернет писмо до един афганистански университет по повод петицията, разпространена от една негова служителка. Това е зов за помощ, описващ ужасното положение на афганистанските жени. П. добавя името си в списъка и решава да изпрати отделно писмо на този адрес, с копия от страниците за любовта и жената от голямото илюстровано писмо до Латвия на руски и английски език. Той обаче спира изпращането на писмото в последния момент, забелязвайки, че автоматичното изписване на датата и часа не е вярно: излязло е 10.l.1997г., около 14 ч.. Той решава да пусне писмото по-късно, когато поправи датата и часа. До този момент “Нетскейпът” е работел безупречно много месеци - откакто сме в Интернет. Наистина, правени са разни преинсталации и всичко е възможно да се случи, но в момента п. не съобразява, че вероятно пак се намесва Нашият Приятел. Когато споделя това с приятелите, може би дошли не случайно точно днес от близо и далеч, една приятелка изведнъж се сеща, че тази дата в компютъра може да е датата на някое осияние. Явно Елма иска да ни каже нещо много важно, и за да излезем от състоянието си на повседневна инертност и лични уклони, отново е решил да се намеси директно. Приятелката започва да търси оригиналите на осиянията от този период и след малко попада на един уникален материал точно от 10.01.1997г.! Не че всички осияния не са уникални, но този ръкописен оригинал е от онези, които се броят на пръсти – залежал е от дълго време, с надежда за коментар от Учителя, понеже е бил счетен за "лично творчество" с неизяснени и спорни проблеми и затова п. не е посмял да го пусне в обръщение сред приятелите. Чака си реда…
Сега нещата си идват точно на мястото, понеже това се оказва част от един фундаментален труд с явно присъствие на Елма - информация за един от класовете на Школата. Импулсатор на този материал е Н.Р., понеже се е интересувал сериозно и дълбоко от тази тема, както и приятелят А.Г. А точноднес, малко преди да ни се подаде отгоре този забравен ръкопис, друг приятел задава въпрос за естеството на Утринните Слова и Утринния неделен клас на Учителя, за което пита и в едно от последните си писма.
Ние сега ще прочетем заедно този ръкопис относно младежкия и специалния окултен клас, дошъл на 10.l.1997г., а после ще помолим Елма за отговор, с надеждата да разшири темата и за другите класове. Днес си говорихме за връзката между Неделния утринен клас на Учителя и Евродоровия Му клас, откакто ни говори и води като Елма: времето е едно и също – неделя в 5ч. сутринта; Учителят е един и същ.
Последният въпрос, който К. зададе на п. преди да започне да се пише горното предисловие и преди да прочетем намерения текст за Младежкия и Специалния Окултен Клас беше: "А не е ли възможно и всеки сам да си работи в даден клас: например, ако в различни градове всеки знае, че в 5 ч. сутринта започва М.О.К., всеки да участва съзнателно и самичък?" И когато започваме да четем материала от 10.l.1997г., виждаме още на второто изречение: "...Ако импулсът му е да е са сам - сам провежда и дейностите, свързани с Неделните класове, Общия Окултен Клас и Младежкия Окултен Клас."
Ето съдържанието на този уникален, забравен ръкопис:
МЛАДЕЖКИ (СПЕЦИАЛЕН) ОКУЛТЕН КЛАС
Петък, 10.l.133(1997)г.
ПЪРВА СЕДМИЦА – “ИМПУЛС”
Участието в класовете (през всяка първа седмица от новолунието нататък) става, само ако човек има вътрешен импулс. Ако импулсът му е да е сам - сам провежда и дейностите, свързани с Неделните класове, О.О.К. и М.О.К. Ако импулсът му през тази седмица (от новолуние до първа четвърт) е да бъде с други, пак се пита какво иска сърцето му – да води или да бъде воден. Ако има импулс да състави програма и да води даден клас, кани само такива, които имат вътрешен импулс да изпълняват програма и да не говорят в рамките на обявените занимания в избрания дом, а и след това - и по пътя към къщи. Ако импулсът е самите ние да бъдем водени в даден дом, избираме си да участваме в клас, воден от човек, който единствен ще има думата от началото до края (такова е естеството на първата, Слънчевата седмица).
По време на духовно събрание през седмицата на Импулса, всеки има право да стане и да си отиде, ако някой наруши тишината и хармонията в класа. В такава седмица човек трябва да е максимално верен на себе си и да не изпитва никакво неудобство да стане и тихо да си отиде, ако в даден момент атмосферата се промени и се окаже в асинхрон с вътрешния му мир и импулс.
Обикновено през всяка първа седмица от лунния месец всеки се старае да бъде сам водещ на даден окултен клас, където е привлякъл нови ученици. Със старите съученици срещите от този род стават през втората и третата лунна седмица, а през четвъртата – “Школата” - водещият пак сам има право да кани стари и нови съученици, според опита и преценката си кой става за ученик и последовател, т.е. кой е смирен. Значи, на по-гласовитите се дава ориентация към втората и третата седмица, а първата и четвъртата остава на разположение на Посветения, който знае в коя страна, кое селище и в какъв състав може да се постигне хармония (във всеки конкретен случай).
В случай, че някои искат да "пеят" в дует или в хор с водещия, те трябва да бъдат помолени или да си поканят сами аудитория, но на друго място, или да се съгласят да изпълняват стриктно регламента. Всеки, който предварително се е съгласил да участва в регламент, трябва да го спазва. В противен случай трябва да се позамисли за това, чий проводник става. Посветеният прилага метод, утвърден от най-дълбока древност: участник, който редовно нарушава регламентите и хармонията, не се кани на следващите събирания; ако потрябва - променя се и адресът на сбирката.
Във всеки първи петък от лунната седмица водят приятелките, сестрите. Изключения може да има, ако координаторката посочи по вътрешен импулс човек, който има ярко изявени положителни качества на Венера. Но това не трябва да става практика. Може да се каже, че в годината такива извънредни случаи на водещ или изявяващ се мъж в петък не трябва да надхвърлят 4 пъти, т.е. най-много по веднъж на сезон.
Водеща, т.е. координаторка във всеки петък на импулса по време на Младежкия или Специалния клас може да бъде само сестра, отговаряща на изискванията за истинска принадлежност към този клас. Учителят е дал съвсем конкретни правила за това в беседите Си, но някои от тях е изяснявал само в лични разговори с избрани ученици, тъй като съществува и устно предаване на определени пълномощия, които се поверяват само на последователи от най-вътрешния кръг. Те са узнали и прилагат неща, доверени от Учителя само устно - на тези, които Той е преценил, че имат качества. Тъй като в Школата съзнанието не се прекъсва, класовете съществуват вечно.
Някой може да е автор на зашеметяващи съчинения, ясновидец или ръководен фактор в Братството с безспорни качества, но може да не е приет от Учителя дори и в Общия клас на Небето или на Земята, въпреки че сам си мисли, че има право да присъства даже и в Младежкия.
И така, има 4 критерия за координатори на младежкия клас, в зависимост от поредността на лунната седмица.
Общият белег за участие в МОК - в очите на Небето, а не според нашите субективни понятия и представи - е наличието на самостоятелно жилище. (Който няма такова, си подсигурява територия някъде сред природата или в жилище на съмишленик, който му го отстъпва напълно и сам отсъства от там за уговорен срок, освен ако не бъде поканен специално от гостенина).
За Небето ученик от Младежкия или Специалния клас е онзи, който е имал шанса да получи (или който се е преборил в живота да си осигури) абсолютно самостоятелно жилище, в което да живее самичък. След 21-годишна възраст човек има нужда от самостоятелно жилище (не само стая), в което да не може да влиза никой без негово желание, дори и децата, родителите и най-близкият човек. В противен случай, аурата му почва остро да страда от липса на индивидуален въздух, който се продуцира от монадата на човека единствено в пълна самота. Ето защо, за кординатори и участници в Младежкия и Специалния окултен клас Небето избира само такива ученици. Самостоятелното жилище или територия е разпознавателен белег за постигнато Второ Посвещение. Посветеният с два или повече лъча над главата или има убежище, недостъпно за други, или живее на най-различни места, за да не позволи образуването на домашен дракон. Когато нямат материални възможности за собствено жилище, посветените подсигуряват оборотни квартири, където членът на М.О.К. остава сам за уговорен срок - по списък или по жребий, - бидейки член на група от трима, шестима или 12 съученика. В случай на материална невъзможност за придобиване и поддържане на такива оборотни светилища, истинските ученици на Учителя по цялата вселена не остаряват или остаряват хармонично и красиво, без болести и деформации на пропорциите в лицето и тялото си, понеже имат мъдростта и импулса доброволно да се сгъстяват в наличните жилища, за да поддържат оборотни. Това е напълно възможно и се прави сред учениците от Второ Посвещение нагоре.
Има четящи беседите на Учителя и изпълняващи съвестно много Негови съвети и форми на участие в братския живот, хора със самостоятелни жилища, но измъчващи се от самота. Това показва, че са още обикновени хора или най-много "първопосвещенци". Истинският ученик може да живее и абсолютно сам, без това да го обезсърчава или да го прави скръбен и нещастен. Но той съзнателно и ритмично нарушава самотата си, защото има космичен закон за обмяна на енергии и за лично щастие и самораздаване. Значи, крайната самота, като начин на живот, е едно голямо изключение. Тя не деформира ученика и не води до кармически последствия, само когато е разрешена лично от Бога с някаква особена цел – например, защита на Петата Степен на Скиптъра или на Третото Посвещение – Просветлението. Във всички останали случаи, обикновените хора и учениците приемат и съжителство с други – принудително или съвършено съзнателно.
Така истинският ученик от Младежкия или Специалния Окултен Клас осигурява самотата си физически при всички случаи поне в събота, а в определен процент от времето – и във вторник, четвъртък и неделя. Следователно, съществуват неотменни закони на ученичеството, които не признават туземното тълкуване на начина на живот и пълната самодейност на хората в представите им за самотата и общуването.
В понеделник ученикът посещава близките си по кръв и се грижи за тях; във вторник може да е сам или не, по вътрешен импулс; в сряда може да бъде с повече хора на едно място, но предимно познати; в четвъртък също има пълна свобода да остане сам или да общува предимно с непознати или по-висши по еволюция хора и същества; в петък е с относително най-сродната си душа, в събота се стреми да бъде напълно сам, ако няма нещо особено наложително и важно, а в неделя пак е свободен да бъде сам или с други, но непременно повече от 12 души, за да може да се проявява духът му, атмическото тяло. Хората, които избягват големите групи поради очевидните проблеми с отделни хора или общата атмосфера на групата, отказват да служат на духа си и на Бога по атмичен и будически начин, понеже тия два най-високи духовни свята съществуват благодарение на обмяната между индивида и големите групи. Дори и да няма помен от колектив, смесването с тълпите в атмичните периоди е задължително. Това е неделята през седмицата, лятото - през годината (особено края на юли и целия август), както и определени още по-големи периоди, които са индивидуални за всеки.
Следователно, за повечето семейни и обвързани хора Младежкият клас е немислим, и по тази причина Учителят е разрешил да се разпространи версията, че в него не се допускат женени. Тя обаче се е изопачила до фанатизъм и до кривото разбиране, че ученикът от този клас трябвало да остане физически девствен и да няма интимен живот и лична любов. Но всички ние знаем, че в Младежкия Клас, при личното присъствие на Учителя до 1945 година, е имало и женени хора, и ученици с нормален интимен живот – и това са едни от най-талантливите и напреднали ученици и ученички от Школата. Защо Учителят не ги е изпъдил, а даже ги е защитавал и е разкривал какво ще направи кармата с ония, които имат “калугерски” разбирания за любовта и живота, както Той сам се изразява?
Ето защо, тенденцията да се предпочитат неженени ученици за участие в Младежкия, Специалния и още по-вътрешните класове на Учителя не произтича от някакви изопачени моралистични фикции, а от факта, че жененият човек обикновено няма свободата да ходи когато и където си иска. В специалния клас Учителят е провеждал сложни експерименти и упражнения, които изискват пълното и продължително присъствие на ученика в цялото му извънработно време, а това е почти невъзможно за семейния човек. Някои от тези окултни упражнения са от такова естество, че близките ни по никой начин не биха издържали на нашите замълчавания и отсъствия и биха ни обвинили в какво ли не. А ученикът от космичната Школа няма право да разкрива тайните на класа и занятията, да се оправдава с "космически полети" или "изпитване на бъдещи социални модели", понеже ще го вземат за неморален или ненормален.
За Всемирното Бяло Братство няма по-голямо щастие от хармоничния брак и семеен живот между сродни души в името на Бога, но тогава разногласията и обвиненията са изключени, тъй като цялото семейство участва лично в лабораторията на окултното ученичество и затова знае какво става там. Така че Небето не гледа на лице, а на сърце, както казва народът ни. Ако сърцето е чисто, човек може да е ученик от Младежкия или Специалния Окултен Клас и на Земята, и на Небето, дори и да не съзнава това и да не взема участие в петъчните духовни събрания на това, което вземат за "Братство". Истински чистото сърце е отдаденото на Бога, а не на х. или у. Сърцето, отдадено на Бога, има нужда периодично да остава в самота, да се обменя с близки по дух, да се обменя с близки по естество и да се обменя с всички. Ако при това спазва дните и периодите, определени от Бога за тези различни потребности, то е сърце на ученик от Второто Пентагрално Посвещение или още по-нагоре. Всеки може да цитира или да си приказва каквото ще, но ангелите виждат отгоре какво представлява лицето, тялото и аурата му. Щом спазва Божиите разпоредби, то истинността на това, което върши и говори, ще се отрази и на вида му, на здравето, на пропорциите му.
В Младежкия Клас влизат два вида ученици: от 14 до 21-годишна възраст и от 21 до 28. Първите са от Юношеския, а вторите – от специфично Младежкия. Под истински юноша или девойка в Школата се подразбират деца над 14 години, които имат самостоятелна стая. Те живеят само с майка си (много рядко с някой друг), а бащата живее другаде и ги посещава само веднъж в месеца за един или няколко дни. При това детето не знае, че това е физическият му баща. Така е според космическия ред и морал, така е и според беседите на Учителя. Майката на дете от този клас е също ученичка на Учителя и е в Специалния клас - на възраст над 28 навършени години. Значи, не е лесно да си ученик от юношеския и девическия Младежки клас на Учителя. Който оспори тия положения, не е слушал и чел добре беседите и лекциите на Учителя, където нещата са ясни и определени.
Тези указания се дават като специална информация за желаещите да се самоопределят; и като методически бележки за координаторите на работата в Школата, според Божествената Програма.
Ученици от Специалния клас, имащи право да участват в петъчните му занимания, са всички ония, които спазват без конфликти и напрежения изложените условия, но са по-възрастни от навършени 28 години.
Така, през 4-те петъка от всеки лунен месец се провеждат 4 вида духовни събрания и школни занятия на Венерините класове, както следва:
Първи петък след новолунието: Общо събрание на всички видове Венерини класове: Юношески, Младежки и Специален. Броят на учениците в един такъв клас може да стигне до 120 души – останалите се отделят в друг клас. Водеща – най-възрастната сестра.
Втори петък след новолунието: Занимания на групи от по 6 души от Юношеските класове (3 момичета и 3 момчета на възраст от 14 до 21 навършени години), без присъствие на гости, по-възрастни от 28 навършени години, освен веднъж годишно. Водещо – най-младото момиче.
В същото време работи и Детският Окултен Клас с деца от 7 до 14 години, заедно с майките си или духовните си майки, ако физическите не могат да присъстват по някаква причина. Но водещи са децата – майките са само гости.
Трети петък след новолуние: Занимания на Младежкия Окултен Клас - групи от по 6 души - три сестри и трима братя - от 21 до 28 навършени години. Водеща – най-младата сестра. Във всички класове водещите имат право да отстъпват ръководството си на друг по вътрешна симпатия, но само веднъж годишно. И тук се канят гости от по-горния Венерин клас, т.е. Специалния, но не по-възрастни от 56 години.
Четвърти петък след новолуние: Специален клас – пак на групи от по 6 души от същия тип, с участници от 28 до 56 навършени години. Водеща – най-младата сестра. Канят се гости от Субстанциалния Клас, който също провежда своите школни занимания в петък от 5 часа сутринта, но учениците там са от 56 до 84 навършени календарни години. Те пък канят гости от Есенциалния Клас със съученици от 84 до 112 годишна възраст. Те пък канят гост от Уникалния клас – ученик на Учителя от 112 до 120 навършени години. Надживелите тази възраст са почетни гости и са извън класовете – те са от категорията на Мъдреците. Имат право да влизат във всеки от изброените класове.
При всички случаи, водеща е най-младата сестра от даден клас – Венерин принцип, за разлика от старшинството, което се провежда в неделните класове. В Общия Окултен Клас от по 12 души в група и 144 в големия О.О.К., водещи за всеки подклас са най-младите братя, а в Орфическия или Евродоровия утринен Неделен клас от по 10 души (до 100 в първата неделя след новолунието) занятията се провеждат без възрастови ограничения и без водещи, но синархично, спонтанно и синхронно - или с водещ по жребий. Не престава да функционира и Женският Мистичен Клас от по 11 сестри (до 121 през първата седмица след новолунието) в четвъртък сутринта и вечерта, като на вечерните събрания се кани и по един брат, който е само гост или занимава класа при специално желание от страна на сестрите, но не повече от един път месечно. Това е Нептуновият модел на Школата.
И така, всеки петъчен клас има право да кани гости от друг вид клас, но не повече от шестима - и то само в последната седмица след новолунието. В най-чист вид, Младежкият и Специалният Окултен Клас не приема гости в първата седмица, през втората кани двама, в третата – трима, а през четвъртата – 5 или 6. Гостите са само слушатели или пълноценни участници в работата на класа, но нямат право да му се месят и да му дават съвети, освен при изрично желание и съгласие от страна на всички. През втората седмица единият от двамата гости може да е заслужил човек от Общия Окултен Клас – човек, който отдава жилището си за целите на по-горния клас, периодично и с пълно и гарантирано лично отсъствие от къщи, но още не е готов да влезе в него, понеже няма нужните пропорции на лицето и относително младежка красота, здраве и запазеност на тялото си от 28 до 120-годишна възраст. Не се кани и човек, който си позволява да проповядва, да самодейства, да се налага или да осъжда и критикува, нещо неизбежно за нивото на Общия Клас и на учениците от Първо Пентаграмно Посвещение.
На Наблюдаващите от Школата и Братството им е известно, че изискването за приемане в Общия Окултен Клас на Всемирното Бяло Братство, под ръководството на Христовия Дух и Духа на Учителя, което за нас е едно и също нещо, е човек да е трезвеник, вегетарианец, планинар и "чучулига", а не "кукумявка" - според стереотипите на заспиване и събуждане. Да приема Учителя Петър Дънов или Беинса Дуно за единствен и най-висок Учител. Той се е самоопределил окончателно и категорично към една Школа и Братство, и то именно към Неговите, приема и изучава Словото Му като водещо в живота си и се опитва да го разпространява и прилага според силите си. Той е толерантен към вярата на другите църкви, школи и автори, но не практикува методите им. Например, има хора, приемащи Учителя и участващи в братския и школния живот, но правещи, например, упражнения на йогите или на някоя друга школа. Наблюдаващите от Школата не канят такива в Общия клас – оставят ги свободно да идват само в Неделния, докато не се самоопределят и не престанат да произвеждат утечки и къси съединения.
Ученикът от О.О.К. се разпознава от Небето и по това, че взема редовно и дейно участие в традиционните духовни и братски форми на живот, независимо от състава и поведението на хората, които идват там. Човек, който не идва на паневритмия, на групово посрещане на слънчевия изгрев, на планинските лагери на Братството през лятото и на духовните събрания в сряда и не взема участие в общите братски инициативи с труд и средства (не си дава тайно и доброволно десятъка където трябва от всеки неочакван или планиран доход, хонорар, наследство, аванс, заплата, пенсия, наем и пр.), но предпочита да посещава и други духовни общества и да разпилява енергията си там, не е ученик от Общия Окул-тен Клас на Учителя, а се нарича от Небето "симпатизант" или "оглашен". В повечето случаи това са още объркани души, най-много до Четвърта или Пета степен от външния кръг на Пентаграма, и не могат да бъдат нещо повече от гении или светии. Привидното им участие в общите форми на братския живот е обикновено търсене на аудитория, утешение или приключения. Тях Наблюдаващите ги канят само на общонародните неделни духовни събрания от 10 ч. сутринта, както и на екскурзиите и културните прояви в неделя. Ако бъде поканен такъв човек в Общия или Младежкия клас, това се счита за сериозен пробив и сгрешилият поема кармична отговорност за това.
Разбира се, навсякъде по света и в страната има и представители на Черната ложа в нашите среди, които вземат дейно участие в ръководството и във всички форми на общия живот, но възприемат околните като потенциални клиенти в търговската си дейност или като обекти за извличане на лична изгода, за удовлетворяване на егоизма и тщеславието си или за диверсионната дейност на духовете от други школи, които са ги обсебили. Те се отличават с одумване, съветване, натякване, съдене, авторитарност, недопускане и отблъскване на нови души и недаване на материали, с властническата драма; обидчивоста, отмъстителноста, дискредитирането на по-способните и по-чистите, оклеветяването, споровете, раздорите и съдебните процеси; претенциите за първенство, единственост, авторство, лидерство, монопол над дейността и авторитета и усвояване материалната база под формата на техника, предмети, десятъци, бюджет, каса, пари, такси, хонорари, привилегии, дарения, имоти. Това са някои от поведенческите белези за разпознаване на хората без монада или със силно замъждяла монада, докато техните антропологични особености, които ги издават, са обект на лекции и упражнения в Младежкия и Специалния клас и класовете над тях.
Днес, следователно, се прави опит за първа по рода си вечерна сбирка на Божествения младежки и специален клас, с участници от всички възрасти. Сутрешните класове представляват духовни събрания с установен дневен ред, а вечерните дават простор на индивида и колектива. Според правилата, дава се думата на най-младата сестра от присъстващите да изнесе беседа по вътрешен импулс (четенето на беседа от Учителя е в сутрешната програма). Водещата има право да започне с молитви и песни по свой избор, после да говори това, което ù дойде в сърцето, а накрая да завърши беседата си пак с песни, молитви и формули по свой избор.
На всички сутрешни и вечерни занимания се пази пълна тишина, уважава се и се почита водещият, не се шуми, не се прекъсва, апострофира и пр. Вратата се заключва в обявения час и не се отваря на закъснели. Влизане и излизане по какъвто и да е повод става безшумно. Трапези след залез слънце не се правят. Пиене на чай и вода – само в кухнята.
Според поведението на хората, Наблюдаващите си отбелязват кого и къде да поканят следващия път.
21,42ч.
26.02.135(1999)
- Мили деца, няма да се разпростирам сега върху по-горните класове, тъй като не сте направили Неделен от 10 часà сутринта; Общ и Младежки, Специален. Има още изисквания за Общонародния и Общия клас. В Общия, например, не трябва да има никакви критики, абсолютно никаква отрицателна мисъл за когото и да е. Там делене, противоборства и пререкания не съществуват. Това са предмети на адските и човешките класове извън Школата, независимо колко събрания правят, в колко паневритмии и Рили са участвали, колко тома беседи са отпечатали и продават. Като нямате сили да повярвате или изпълните закона на Общия и Младежкия клас, сърца и кости пак ще се пукат, въздишки и противоречия няма да престанат. Всеки очаква на другия той да бъде пръв, но сам не се опретва да изпълни закона.
Сега, като ви гледам, мили сте Ми, обични сте Ми, но пролетният събор на първата Божествена година от Новия век ще се проведе с тия, които живеят по новия начин. Имам предвид едно райско място в пределите на Благария и още няколко места по света, които искам да ви дам в наследство. Този, Който е създал всичко и владее всичко, може и да подарява всичко.
Оставям на Наблюдаващите от Школата да преценят става ли някой за пролетния събор. Той ще бъде проведен при всички случаи, и то из цялата вселена, защото тази година вие се раждате!
21,57 ч.
Няма коментари:
Публикуване на коментар