Книга 36
26-27.VIII.144(2008)
26-27.VIII.144(2008)
София - Изгрев
ПРЕДСТАВИТЕ ЗА ЖИВОТА
Днес сутринта дойдоха няколко ярки образа и идеи. Изпъкна споменът за 4-годишната Бупър, сестричката на 8-годишния Теди от едноименния разказ на Селинджър. Теди казва на един учен, който е на презокеанския кораб до него и му задава важни въпроси, тъй като е дете-чудо: извèстен е по цял свят с необикновените си медиумични и ясновидски способности:
- Бях шестгодишен, когато изведнъж разбрах, че всичко около мене е Бог – и косите ми изведнъж настръхнаха! Помня много добре: беше неделя. Сестричката ми, тогава още съвсем малка, пиеше мляко – и аз изведнъж разбрах, че тя е Бог, както и млякото е Бог; и че това, което правеше тя в момента, не е нищо друго, освен преливане на Бог в Бог! Разбирате ли ме?...
Почти веднага след това дойде един подарък – последната книга на Беа Нади, където има подобна реплика:
- Ще си спомниш...
- Какво да си спомня?
- Че си Бог.
Тя удари спирачката. Замалко колата след нея да ги връхлети!
И още един потресаващ синхрон: мила млада приятелка в същото време изпраща по интернет следното:
УСМИВКАТА
Едно малко момченце искало да срещне Бога. То знаело, че трябва да измине много път до мястото, където Бог живее. И така, то сложило в куфарчето си сандвичи и лимонада и започнало своето пътешествие.
Когато изминало едва три пресечки, момченцето видяло един възрастен човек. Той седял в парка и наблюдавал гълъбите. Момчето седнало до него и отворило куфарчето си. Тъкмо щяло да отхапе от сандвича си, когато забелязало, че възрастният мъж поглежда гладно. То предложило на човека сандвич.
Старецът приел сандвича с голяма благодарност в очите и се усмихнал на момчето. Усмивката му била толкова мила, че момчето поискало да я види отново и предложило на мъжа и лимонада.
Той отново се усмихнал на момчето. То било възхитено. И те седели в парка целия следобед, яли и се усмихвали, без да си кажат и думичка.
Когато започнало да се смрачава, момчето осъзнало че е много уморено и станало да си върви. Но преди да измине и няколко крачки, то се обърнало назад, изтичало до пейката и прегърнало стария човек. Той се усмихнал с най-широката си и най-мила усмивка.
Когато малко по-късно момчето отворило вратата на дома си, майка му била толкова учудена от грейналото от радост лицето на сина си, че го попитала: "Какво те направи толкова щастлив?" Момчето отговорило: "Обядвах с Бога!" И преди майка му да успее да каже нещо, то добавило: "И знаеш ли какво? Бог има най-красивата усмивка, която някога съм виждал."
През това време възрастният мъж, който също сияел от радост, се върнал вкъщи. Неговият син бил смаян от мира, който излъчвало лицето му, и попитал: "Татко, какво те направи тъй щастлив?" Той отговорил: "Ядох сандвичи с Бога в парка..." Преди синът да успее да каже нещо, той добавил: "И знаеш ли, Той е много по-млад, отколкото очаквах."
В тази светлина, поради уникалната реплика на Теди и на Непознатия в книгата "Предупреждението" от Беа Нади, в синхрон и с твърденията на Нийл Доналд Уолш в "Разговори с Бога" и разтупващото сърцето разказче за Усмивката, ненадейно всичко си дойде на мястото. Стана съвършено ясно, че днес Бог е в стадий на самовъзвръщане. Всичките Му части, на които се е разделил някога по някакви много дълбоки причини, от известно време са започнали да се съединяват и Той страстно копнее този процес да се завърши в срок и съвършено. Всичко, родено от Бога; всичко, което е Бог, макар и само привидна част от Него, изпитва Неговата най-насъщна жажда – да дава и да се съединява. Всичко, което се съпротивлява на този процес, е обречено на гибел. Не че има нещо извън Бога, но онази пръст, която е безплодна, е само Неговата глина, от която Той вае каквото си иска. Когато поиска, на определени същества и неща вдъхва душа – част от Своята безсмъртна монада. Това народът нарича "искра Божия". Подобията на същества, дори и с ангелоподобна или богоподобна форма, нямат искра от Бога и затова нямат този стремеж към даване и съединяване. Те искат всячески да се разграничат. Те искат да са първи, единствени, отделни. И те се съединяват, но само със себеподобни. Затова, дори и по двама или по много, даже и като народ или цяло човечество, такива се изолират от Цялото. Нямат нищо общо с истинската обич, която е възвръщане на живи души към Цялото, безмерна радост, че и други обичат любимите ни. И да е бликнала обич в изкуствените или заразените хора, тя има свойството да отпада. Точно по тази причина, един Велик Учител казва: "Аз не съм видял нито един случай в цялата история на вселената, някое същество да е престанало да обича и да не е умряло".
Тези размисли бяха съпроводени от един много странен сън в будно състояние - нещо като анимационен филм, прожектиран направо във въздуха. Съвършено очевидна визуализация на архетип, на нечия мисъл, която може да бъде представена само чрез анимация – това гениално изкуство на най-напредналите творци и ангели. В някои случаи една сгъстена мъдрост или прогноза може да се предаде само чрез алегория, приказка, пълна фантазия. Когато е подвижна, тя е анимация. Такъв символ съдържа послание, провокира с абсурд, но именно той развързва възела, предизвиква сублимация. Ние умираме поради ниско или нулево ниво на абсурдност, а животът се движи от необикновените процеси – от абсурдите на Битието. От осиянията на Елма знаем, че единият полюс на хипервселената е абсурдът, а другият - милостта. Уравновесявайки и редувайки милост и абсурд, ние оцеляваме, младеем и ставаме безсмъртни.
Та образът на едни жици в пространството в самото начало не ме изненада – какво ли не може да си съчини човешкото подсъзнание... Виждах добре стълбовете, както и съединенията между отделните парчета жици. Между всички парчета жици или релси по принцип има луфтове, а самите проводници не трябва да са много опънати – известно защо. Хората не владеят тази мъдрост и затова се късат или измятат. При металите това става от прекален студ или горещина, а при хората – от глупост и егоизъм. Няма значение дали ще се скъсаш или изметнеш самият ти или ще причиниш това на най-близкия: виновни са два вида егоизъм. При душевен студ, именно понеже си прекалено опънат и прав, много лесно се чупиш; при прекалено допиране, най-вече при гореща привързаност и втораченост, се измяташ или караш този до тебе да се изметне. Какво ще стане с Тока и с Транспорта, не те интересува...
И ето че обикновеният образ на някакви си жици в пространството изведнъж се превърна в анимация - проговори! Започна да изобразява живи анимационни абсурди, на които са способни само Великите Аниматори. Две парчета от високоволтовата линия пред очите ми ненадейно се откъснаха от крайните си съединители със съседните от мрежата и паднаха на земята. Съединителят между тях обаче не се откачи – те си останаха двойка. Те са се наговорили и са поискали да направят точно това. Съвършено съзнателно са стопили съединителите си със съседните жици от голямата линия, за да се освободят от системата. Страстно са пожелали да останат само двамата, представяйки си, че почват нов живот. Те обаче са забравили защо и за какво са произведени, затова не са предполагали, че като паднат от мрежата, през тях вече няма да протича ток. Може да има някакви остатъчни, блуждаещи тръпки, но това не е високо напрежение. Те не знаят, че и тези флуктуации съвсем скоро ще изчезнат. Виждайки това, усещайки все пак същината си – същества, създадени да протича през тях ток, - те изпадат в ужас, че са изстинали тъй бързо и са престанали да звънят и трептят. Тогава отчаяно се завързват на възел. Почват да се преплитат още повече, мятат се бясно и почват да се търкат помежду си и да се удрят в земята, мислейки, че така ще индуцират ток. Закратко се получава, но то е за броени секунди.
Изведнъж те се превръщат в два червея или две змии, които са завързани на много възли и са се преплели безнадеждно. От отчаяние и сляпа жажда, продължават още по-стръвно да се целуват и да се хапят, докато легнат мъртви в прахта. Лошото е, че на места и други двойки и "семейства" са ги последвали, мислейки, че това е живот. Полето около тях е осеяно с гърчещи се и умиращи метални плетеници.
"Филмчето свършва", но въображението рисува подобна картина и с две части от релси, които са решили да бъдат "щастливи". Те са забравили защо са създадени, излизат от линията и отиват да ръждясват. Въобще не ги е еня, че всеки момент цял влак със стотици разумни същества и безценен товар ще дерайлира. Нямат представа, че много скоро ще минат хора от малцинствата и ще ги продадат на Вторични суровини (ако самите те не са ги демонтирали...). Били са много разсеяни в час, когато някога им е бил преподаван урокът за съдбата на релсите, които излизат от релси... Даже и при преговора, те са спали дълбоко над страниците за Претопяването.
Така че – добър ден!... Млечният път, както го виждаме, все още е плосък, не е сфера. Три същества с истинска любов помежду си е нещо непостигнато и в нашата галактика.
Друга тема, която тèче днес, бе за Учителите и имитациите на Учители. Тя пак е свързана с темата за самочувствието и липсата на самочувствие. Може да звучи абсурдно, но Човекът с най-големи основания че е Човек, единственият нормален в света, а именно нашият Създател, няма никакво самочувствие. Не само самомнение, но и самочувствие. Това са много тънки неща. Но то е диалектика: при всичко това, Бог е и Съществото с най-великото, най-високото самочувствие. Малцина съобразяват, че истинско самочувствие е да чуваш себе си, но не само себе си. Може да звучи още по-абсурдно, но това велико чувство при Бога произтича от чувството Му за собственото Му нищожество. Още повече от ученика, сам Бог - именно понеже е съвършен - иска да бъде невидим, незабележим, на последно място. Той никога не иска и не желае да е Първият и Единственият. Никога, нито за миг, не е внушавал някому такова нещо за Себе си, нито за съвършенството. Точно поради тези Му най-велики чувства, изразяващи пълното и тотално смирение, Той е обективно Първият и Единственият.
Обратно, псевдобожествата, псевдоучителите, падащите звезди се занимават само с това - самоутвърждаване. Те с всичка сила искат и изискват да бъдат видими, първи, известни, единствени, но не подозират, че и те са кукли на конци – манипулира ги Черната ложа. Именно по тази причина, в очите на Бога те са нищо. Лъжеучителят, псевдовярващият, псевдоученият и псевдоартистът денонощно биват изгаряни от мисълта, че са най-прави и единствено прави, "най-велики". Изключенията са малко. Ако отдават някому слава и право, то е само на тия, които одобряват самите тях - господарят хвърля кокалчета на хрътките си. Псевдоучителят, псевдоавторитетът, временната звезда на сцената на сляпото човечество винаги насочва очите на всички към себе си, а не към някой друг. Той иска да говори пръв или единствен. Той се грижи първо и единствено за собствените си книги, собствените си инициативи, собственото си творчество. Ако реши да даде думата на друг, само той е онзи, който открива и закрива говорилнята. В него няма манталитета на Бога да остава незрим и последен и да помага на всички останали същества, първо те да се изявят. Ревнив е безкрайно към конкуренция от всякакъв вид и затова, ако не я гони и преследва, то поне има причини да си мълчи за нея. Няма и помен от желание да цитира някой друг, освен за да утвърди себе си. Камо ли да се продаде в робство или да продаде апартамента си, за да за издаде трудовете на някой друг. Дори и когато е достатъчно кристален, за да провежда чисто Слово Божие, той се грижи първо неговото Слово Божие да стигне до очите и ушите на хората, а не това на брат му.
В редки случаи Бог - Единственият и Истинският Бог, особено когато е Учител на Небето и на Земята - изисква от ученика за Го разпознае и назове. Ако ученикът Го разпознае като Господ, пламва Вторият Лъч над главата му и той става Апостол. Това е възможно само тогава, когато ученикът е в полите на планината Морея. Това е символ на Смирението. За да се изкачи на върха, той трябва да признае и произнесе на глас кой е, къде точно е в момента Бог на Земята. Учителят го пита, Ученикът отговаря – и това е всичко. Да зададеш повече от веднъж такъв въпрос, значи да не си Учител. Но еднократното запитване е закон, понеже това е част от Процедурата.
Лъжеучениците, лъжеучителите, нямат смирение и благоговение. Те са твърде големи и прави в собствените си очи, за да видят Върха на Планината. Собственият им нос им пречи. Гледайки носа си, те го показват и на другите, за да ги похвалят колко е красив... В тях се явява една особена вътрешна, сатанинска драгост, когато са прави. Втората им сатанинска драгост е когато не е прав или е грешен някой друг. Външно го одумват, поучават го или му се гневят, най-гордите мълчат, но вътрешно им е драго, че му трият носа. Драго им е, че собственият им нос се удължава, когато почнат да си мерят носовете... Едно от най-големите им щастия е да забележат недостатък. От това носът им расте все повече и повече и те преливат от удоволствие. Като на Пинокио, носът им цъфва и завързва и даже завъжда гнездо с пиленца... Ако не могат за забележат недостатък, изсмукват си го от пръстите. От много смучене, пръстите им са станали като на граблива птица. На други са като на къртица, но то е все едно. Важното е да чоплят, да разнищват, да ровят – сърцето им тупа радостно от това. Не забелязват колко грозни стават, дори и когато са красиви в огледалото.
Истинският ученик и Учител е тъй захласнат в Любовта и Истината, че ги разпознава и дарява без замисляне. Вътрешната необходимост да се поклони на чуждата истина, да благоговее пред нея, да я оправдае и разпространи го прави особено хубав. Затова всички деца и животни тръгват след него. Надпреварват се да се галят в него и да му услужват. След него тичат даже морските вълни и облаците! Всичко живо се привлича от него, понеже той е Вакуум. Липсата на самочувствие и самомнение е особен Божествен Вакуум, към който се стича всичко. Под "всичко" обаче не разбираме хората без душа. Хората без душа или с особено задръстена душа се стичат не към Океана, а в отходните води, в каналите. Те обичат ясните и канализирани неща, за да знаят какво точно да мислят и какво да правят, кого да укоряват. Отходните води и канали също се стичат към Океана и се мъчат да Го замърсят, но не могат. Замърсяват донякъде само плитчините и крайбрежията, където обитават плитките души. Те обичат да джапат из религията и философията и да вдигат шум. Особено се впечатляват от канални води, които стават център на внимание и определят тàкса. Това са всички лъжеучители и лъжепророци, подобни на боговете-имитанти. Те плагиатстват терминология, идеи и методи и дори поведение от вечно белите върхове. Същевременно се стремят да ги очернят и да се инсталират пред тях, близко до очите на хората. Като се правят на големи, те разчитат на зрителната измама и така затулват седемхилядниците и осемхилядниците. В печални епохи, каналджиите и дигите край каналите стават толкова "велики" и толкова много, че затулват целия хоризонт и почват да внушават на хората, че няма хоризонт. Те самите стават хоризонт – и за простите това е така. Измислят стотици, хиляди дезодоранти, за да не мирише словото и делото им – нали са, все пак, канали?...
Учителят обаче ще дойде тихо до тебе, ще ти се усмихне, и ще си замине. Ще си замине, без да заминава никъде – той е вече завинаги с теб. Зелените учители са преподаватели – те са горди с познанието си. Тях ги харесват ония, които сме нарекли "мръвкари" - обичат повече от всичко придобивките, постиженията, познанието. Те анализират и трупат познание, както лакомият глозга и трупа кокали по масата.
Учителят е Учител, понеже не е преподавател. И Той може да подхвърля мръвки, но... вегетариански. Като пусне няколко мръвки от уникално познание в една Своя беседа, Той гледа кои са хищници, мръвкари. Те искат точно, конкретно познание, което може да се употреби. Подхвърля мръвките, макар и те да са чиста научна истина, само и само да види кой ще се нахвърли. Като грабнат мръвка или кокал, всеки се разбягва да си го яде сам, и с ръмжене не го дава на друг, за да се угои духовно и да почне да прави впечатление. А с останалите, истинските хора, Учителят почва да си играе, понеже е Приятел, Веселяк, Баща. Той много обича да си играе, но след като изгони мръвкарите. Другият Му начин да ги изпъди е да не пуска мръвки. Супата Му става съвсем постна. Даже почва да ръси глупости и алогизми и да ниже едни такива работи, че да почнеш да се оглеждаш. Почва да се хихика с децата и да си играе с тях на прескочи-кобила. Тогава тежкарите рязко се обръщат и се разотиват на всички страни - с едри крачки. Те предпочитат да идат при някой Преподавател с ясна система. Стилът и поведението на Учителя за тях са недоразумение, мешавица. Зеленият учител, Преподавателят, понеже борави с максимум 4-5 вида логика, им изглежда солиден, сериозен, авторитетен. Той е надут и гледа много сериозно. Понякога се усмихва – но контролирано, изискано, отвисоко. Никога няма да се разхихика като магаре – като Моцарт на Питър Шафър. Съжденията и фактите му се забиват като пирони в центъра на логическата мишена - мръвкарите примират от възторг. Те искат точно и работещо познание, не любов и хихикане... Не дай си Боже да им намигнеш, да издадеш някакъв нестандартен звук... Моментално те класифицират и те пращат към архив, но и ти правиш същото с тях. Не са налепени повече по тебе... Можеш да си играеш свободно с децата по вселената и да си правите космически пикници и лудории.
От време на време Учителят също се прави на сериозен, но само за да излови мръвкарите. И Той може да забива логични и фактологични пирони и да строи цели замъци от стройно и точно познание, докато види кой Му се хваща... Като Му се хване някой и почне да се надува, че знае; като почне да Го цитира уверено, точно и важно, Господ се радва, че го е подмамил... Тогава се снишава - и го наближава изотзад... Децата виждат това и се хихикат, но Учителят им маха с пръст – ще развалят атракцията... Те знаят, че всичко се снима на живо от космоса и затова утихват - после ще избухнат в смях... Те умират да видят такава случка с някой пореден папагал на цитати, който е взел познанието и пъченето насериозно. Като му мине Учителят изодзад, издебва момента когато важният е най-умен и сериозен и се е олял от факти и логика... Тогава му прасва един шамар. Или му прави с два пръста "запалка" отзад, или му сваля гащите пред всички...
Така че Преподавателите са важни, но те не обичат да си играят с децата. Гледат публиката със студени очи и постепенно се надуват. Излагат познания и аргументи с точни удари на теслата. Логиката им е кристална, паметта и начетеността им – да ти падне шапката. Владеят паузите и силогизмите до 12 степен по Рихтер, хората изпопадват по земята. От тази ниска позиция, някои почват да взимат говорителите за Учители. Те не знаят какво е Учител и какво е грамофон. Грамофонът не може да допусне гаф. Не може да сбърка нарочно - с педагогическа цел. Може да си е взел изпита с шестица, но е забравил материята моментално. Забравил е, че Учителят може да играе ролята на разсеян, глупак или смешник не само с възпитателна, но и с образователна цел – това им е изфирясало от главата. Че Учителят може да каже нещо невярно, за да провери дали някой спи – това е извън обхвата на снобизма им. Че педагогът нарочно не довършва мисълта си, понеже не използва нитове и тройни гайки – това папагалът и сухарът са го чели за изпит, но машинално. Че Учителят може да се изплези като Айнщайн или да зареве като магаре, това също ги стряска. Ораторът-диригент, когато обайва публиката с думи и жестове, няма да направи нито един погрешен ход. Той си извива безименния и кутрето много грациозно - като балерина. Ако му вържеш ръцете като говори – ще умре. Учтив и вежлив е, суетен и внимателен до небесата, изтупан като от моден журнал; но със стъклен поглед, когато хвалят някой друг.
Тук ние обърнахме твърде много внимание на първенците и позьорите. А нас ни интересуват неизвестните и съмнителните, за които вървят клюки. Най-много ни привличат унижените, оскърбените, грешните, понеже Христос се навърта точно там. Никой досега не Го е намерил на Небето или по сцените. Казано е "Отче наш, Който Си на небесата"; но Синът му е при оплютите. Клеветите и клюките са сигурният компас, по който откриваме златните жили. Те са скрити дълбоко под земята и излизат отгоре само там, където не ги гледат. И Учителят е ходил при фризьор и стилист, но за да изучава туземното човечество. И Той понякога излиза на сцената и дори в планината като от модна къща, но причината е съвсем друга. Налага Му се да приобщи и някои от най-глупавите, за които тия неща имат значение.
Това са, общо взето, преживяванията и размислите от тази сутрин - не знам защо въобще беше нужно да се записват. Можеше да се съкрати голяма част от тях, в очакване бъбренето да спре и да видим дали ще ни каже нещо по-свежо Този, Който умее да говори...
Днес по обед се оформи една нова тема – дали Той би искал сега да поговори за нея? Не е ли много важно да знаем нещо относно представите за живота? Дойде идеята, че Примарните Дирекции в астрологията са Предопределението, прогресиите – Представите за Живота, а транзитите – Проверката. Поведението ни при конкретните ситуации и видът ни на старини са портретът на това, доколко сме разбрали какво е истинското ни Предопределение и Предназначение. В каква степен представите ни за живота са ни отклонили или не са ни отклонили от Истинския Живот.
Едни си представят, че всичко, което изпитват или правят с тялото си е техният истински живот, а други си мислят че живеят, само когато раздвижват нещата и хората около себе си. Трети са уверени, че може да ядат и пият каквото им падне, да печелят и да притежават, да имат "база", да имат имоти и родови имения и накрая да отидат в рая, за да консумират сладък живот и там. Други представят, че без близки и познати няма живот и че скачането на сетивата и дребните мисли като клип по света са всичко, което им трябва. За четвърти или пети животът е безпокойството за близките или за църквата и тъпкането на техните гуши; вярата в латерните на прабабите и прадядовците им и предаността към техните завети; късият радиус на каишката и дългият път до скъсването със страха и стереотипите. Те се отличават с това, че при всички случаи се чувстват длъжни да отговарят съвестно на въпросите "Къде беше" и "С кого беше", но някои сами умеят да ги задават от упор и затова отиват директно в ада. Мнозина пък си мислят, че живеят, когато са в центъра на вниманието на смъртни хора. Някои си представят, че живеят, когато служат и се трудят до изгърбване или пък се опазват като вратари на олимпийски отбор от грешки и грехове. Такива изгарят юргана заради бълхата без да им мигне окото и могат да те направят на нищо, ако не си събуеш обувките отвън. Срещаме и птици в дълбока и пълна хипноза - представят си, че животът им зависи само от един човек или от строго определени смъртни партньори - и от мерките и теглилките, с които постоянно оценяват и мерят света. Съществуват и нахъсани, които не могат без трилъри, екшъни, скорости и шокове и си представят, че "силно да любя и мразя" е лайтмотивът на вселената. За една много разпространена порода живот е представата, че "навън" е по-хубаво, и съответно всички действия, с които да излязат по-скоро "навън". За други животът е вдигане на градове и къщи, на ръкотворни патерици на духа; изкачването по стълбите на смъртните и признанието от страна на смъртни. За едни неспокойни психики представата за живот не е Синята Птица, но вечното препускане по околни пътища, по лектори, курсове, общества и кумири. Всичко това им е крайно необходимо не за друго, а за да могат и те скоропостижно да почнат да наливат ум на по-глупавите и да ги съветват не само по духовните въпроси, но и как да печелят и къде да си дават парите. А за една особена серия милозливи особи животът е представата, че ако не са те, Господ ще си остане сънен и кьорав и всички котета и кучета ще умрат до едно. Че са абсолютно незаменими и необходими с нескончаемите си услужливости, мъченичества, саможертви и разтегателности.
Както виждате, изредих дванадесетте зодии...
Не знам точно към коя зодия пък са тия, които не могат да спрат да пишат и да описват – и си представят, че това е живот... Сигурно към третата?... Ето – вече 13-а или 2013-а машинописна страница "живот"... (Точна справка – 10782-а...) Знаят от опит, че животът бликва моментално, когато престанат да пишат – и пак ги хваща тази наркомания...
27.VIII.2008 г. - 7,26 ч.
- Представите за живота са вход към живота и изход от него. Когато нямаш представа за живота, ти си нещастен. По-добре лошо да си представяш живота, неверно, напълно измислено, отколкото да лежиш като пън. Нито за миг не корете някого, че неговата представа за живота е различна от вашата – това е тежък грях!
Опитът – това е последното, което го няма дори Отец. Неговата половина Пралайя си фантазира, Той дава импулсите за Нейните фантазии, но само Синът прави рекапитулации. Ето защо всички фантазии за живота, всички представи, са плод на Великата Майка, която от милост си прави филмчета във въображението. Който е роден от Природата, не може да не си прави филмчета. Те не са филмите на Сина - на проверената продукция. Те са само представи, сценарии.
Мировата Душа не е само фантазьор – тя пази и филмотеката на преминалите животи, носи паметта на всички илюзии и грешки, но е длъжна да "бълва" нови измислици. Плодът на обичта ù към Отца е измислицата. Не Тот измисля предварително живота, а Майката Божия. Бащата само вкарва огън в жилите ù, за да може тя да измисля. От една страна измисля, от друга – започва да изчислява измислиците. Като изчисли една измислица, прави модел и го вкарва в мозъка на лунните същества, за да види кой какво ще хареса. При това им внушава, че измислиците ù ще донесат обич, живот, щастие. Особено когато ù повярват и превърнат измислицата ù в нещо видимо, "реално", осезаемо, лунните същества си представят, че вече живеят. Те всъщност сънуват, както сънува самата Тя, но си внушават, внушават и на другите, дори се мъчат да внушат и на Бога, че това е живот.
Представите за живота не са живот, но поддържат дишането на душата. Душата на космическите бебета е в анабиоза, но сънищата ù поддържат дишането. Всички вие сте дълбоко спящи – в реалния свят сте в кувиози, на системи. Почти няма човешко същество, което да не е още пашкул. В третото измерение обаче сънищата на пашкулите се превръщат в сгради, дрехи, автомобили... Превръщат се в обични и любими образи на вашата фантазия, облечени във видима плът. Майка ви и Баща ви са ви позволили да си играете, да си правите купчинки пясък с кофичките си и да строите дворци по плажа. Вълнùте на Живота ги смаляват и сравняват с брега, но децата неуморно си правят нови дворци и къщички. Те бръмкат с уста и душа, "летят" с разперени ръце и правят завои, представяйки си, че са самолети. Пуфкат и пафкат като влакове, дават газ по стръмнините, тракат като картечници и избухват като бомби. Понякога се мърдат насън даже в ясновселената, трепкат с бялото на очите си – "преживяват"... Водят много сериозни разговори насън, свикват конгреси и симпозиуми, стават имена и фактори, управляват хора и държави. "Печелят", "помагат", "уреждат се в живота" – и напълно си вярват, че дървеното влакче от няколко вързани клечки е живот, реалност.
Да обясниш на детето, че това са глупости, значи да спреш развитието му, да го разплачеш. Да му вземеш шарената пръчка и сладоледа, понеже са опасни за стомахчето му – това наистина е спасително, но не за душата. На този етап, душата на хората, ангелите и половината богове се храни от илюзии, измислици. Бог се смее от сърце, а Пралайя се заема насериозно да им пуска отгоре книжни хвърчила и самолетчета, за да има с какво да се занимават. Прави им къщички по двама във фантазиите им; внушава им, че са семейства; пуска им най-различни религиозни и научни мухи; прожектира им мечти за лично щастие или "спасение" на душата. На олимпийците турга медали - и цялата вселена умира от смях, когато те плачат от радост... На старците от академиите преиздава съчиненията, за да им е драго; на вдовиците прави паметници; на влюбените – щастливи гнезда. Слага съчки под казаните на тъжните, за да врат още по-силно; прави всичко възможно и невъзможно всеки с всичка сила да си представя че живее или че иска да почне да живее, като подражава. За всичката тази дейност Небето я награждава с безсмъртни лаври, понеже измисля Битието като детска градина, като лотария, пълна с надежди и въжделения. В едни населява само един образ, по когото въздишат или комуто си мислят, че са "верни"; други кара да скачат като котките по светулки и слънчеви зайчета, с надеждата да ги уловят. Майка им знае, че те са пашкули, яйца, какавиди, но нейното изобретение са мечтите и фантазиите, за да може да имат кръвообращение.
Пред лицето на живите, всички тия сънища на пашкулите са като игра на сенки върху чаршафа, като мърдането на образите по екрана. При всичко това, мнозина си представят, че могат да внушат на Рамбо върху екрана да се качи на кръста и да даде на лошия да пролее кръвта му; отгоре на всичко - да прости на лошия. Представите на просветителите и приятелите са също фантазии – можеш ли да мръднеш един образ върху екрана само на един милиметър? Как можеш да мръднеш един човек, който сънува? Всеки се мърда или не се мърда така, както диктува фантазията му. Ти не можеш да накараш някого да те обича, да дойде при тебе, след като Илюзията е пуснала в него друго филмче и той хвърчи по релси. Той спи и си представя, че върви към някаква гара. Представя си, че на тази гара го очакват с букети и сироп. Живо рисува в сърцето си сценарии за години; и даже... "докато смъртта ни раздели"... С вагони и машинисти, спрели случайно на тази гара.
И във всичката тая дейност на сърцето и душата даже Бог няма право да се бърка, понеже това е Градината на Надеждите. В тази градина Любимата на Бога постоянно пуска семена от илюзии, за могат да се мърдат фантазиите на съществата. Щом види, че едно бебе е посиняло и не мърда, Тя знае: то е престанало да диша, да фантазира. Престанало е в долния свят да се облича и съблича пред кого ли не, да щъка насам-натам с нови играчки или идеи, да мисли че живее, че твори, че прави добро или впечатление.
Представите на съществата, облечени в тела от месо и кости, са един гигантски мравуняк по планетите, където денонощно се мъкнат клечки, влачат се бръмбари, водят се битки за някое сухо лайно, рият се тунели и се снасят яйца. Важното е всички да си мислят, че правят нещо. Именно в това интензивно, ослепително бляскане на мозъците се крие източникът на дишането, за да може бебето да оцелее.
Един ден вие ще се пробудите, ще станете, ще заплачете за Майка си и Баща си; но сега е още рано. Сега по-важно за вас от всичко е сънуването, за да набирате опит. Градината на Илюзиите е единственото място, където може да се види коя семка какво ражда. В душите и телата ви снасят яйца много същества. Вие сте опитно поле, развъдник за фантазии. Трябва да излюпите всички яйца на всички фантазьори, въобразявайки си, че вие ги фантазирате, вие ги живеете. Дори и фантазиите за най-уреденото битие, което върви като по часовник; даже измислиците, че сте много полезни на близките си и на света, са вече отдавна измислени от някого и вие се мърдате по екрана, понеже светът ви прожектира. Но тъй като не сте гледали този филм, на вас ви е интересно. Небето и адът разчитат именно на това. Знаят, че като се мърдате по екрана, заемайки позите на героите, вашата кръв ще се движи.
Преди всяко раждане на Земята, макар и горе да сте още бебета, на вас са ви представили 60 милиарда филма. Половината от всеки отделен сюжет е истина, половината – илюзия. Всеки от вас си избира само един филм, който му харесва най-много. Едни си избират от него истината, други – илюзията. Трети се вълнуват от съчетанието между двете. Така или иначе, всяко спящо бебе горе във висините, долу вече е почнало да се мърда като човек или ангел, точно според сценария на избрания филм. То трябва да се вживее във всички истини и илюзии – 120 милиарда на брой! При това – само в 777 прераждания. Не е трудно да изчислите по колко кадъра ви се падат за опитване на една чужда истина или илюзия. Като преминете всички до една, вие вече ще имате усет кой е вашият собствен сценарий. Той е само един. Вие сте си го съчинили още при създаването на Битието, когато сте го раждали заедно с Бога.
Всъщност, всеки от нас е сам Бог, който е съчинил уникален сценарий измежду милиардите други. 60 милиарда са само за тази планета, на която сега си представяте, че живеете. Едни се вживявят в ролята на идеалния съпруг или идеалната съпруга от нечий чужд сценарий; други – на идеалния или справедливия политик; трети – на наркодилъра, наркомана, мотоциклетиста или въдичаря. Грамадно количество живи души, преизпълнени с чувство за дълг и любов, играят ролята на родители, но от чужди сценарии. Те си дават живота и здравето за същества, които също ще умрат.
Всички, които играят роли по чужди пиеси и не правят нищо ново, понеже милиарди актьори са играли същата роля и преди тях, умират. Докато са на екрана обаче и още не са изгледали и изиграли филма докрая, те не знаят, че ще умрат. Принципно знаят, защото са им внушили, че има смърт. Зариването в гроба на някого е тъй правдоподобно, че няма как зрителите да не плачат. Така че по чужд сценарий, прожектиран на екраните по абсолютно еднакъв начин от безброй човешки души досега, изходът е винаги един и същ. Ние си мислим, че това сме самите ние и че трябва "да изпълним дълга си" или да направим щуротиите си до последната буква на сценария.
Има космически бебета, които на Земята са театрални артисти, не филмови. Те са по-напред в еволюцията. Те имат определена свобода да играят ролите си творчески – затова именно са на сцената, а не на екрана. Светлините и сенките на екрана са абсолютно зависими от лъча на прожектора и от лентата и не могат да правят нищо друго, освен да ходят лятно време на море с околните сенки от кадъра и да пият и ядат късно вечер, да гледат телевизия, да обсъждат кройки и мачове. Актьорите на сцената имат много по-голяма свобода – пак ще ядат и пият след залез слънце каквото им падне, но могат да си изберат друга смъртоносна напитка или порция. Пак ще бъдат верни, ще ревнуват или ще хойкат по сценариите на туземното население, но могат да си изберат друг партньор на сцената. Колкото и да са различни физиономиите и интонациите около тях, в края на краищата и те изпълняват сценките на драматурга, който е написал във всяка своя пиеса накрая: "...докато смъртта ни раздели".
И така, щом като си представят, че има смърт и раздяла, сенките на екрана и куклите над паравана наистина ще изиграят много правдоподобно смърт или раздяла. Те не подозират, че в половината от сценария, където има Истина, смърт и раздяла са невъзможни. Тези неща са възможни и необходими само в илюзорната част на сценария, където играем роли с партньори от чужд сценарий. Сценките по двамка са великолепни образци на 59 999 999 999 опита да се живее с човек от друг сценарий; при това – повдигнати на факториал... Имате ли днес компютър, който няма да ви каже "Ееее", като му поставите такава задача?... (Всеки знае, че като накарате един калкулатор да изчисли по-голямо число от възможностите му, изкарва на екрана "Е"...- б.п.)
Вече отдавна знаете за Божествения Театър – излизате на сцената и импровизирате. Може да е по сценарий на някой Божествен гений, може и без сценарий. Може и по адски модел – както е по телевизията, дето чужди хора се опитват да живеят заедно в един телевизионен апартамент. То и в самия живот е така, но хората не знаят. Рано или късно, най-лошите или най-добрите ги елиминират и те си отиват. Дали са загубили или спечелили – това само Бог знае.
Значи, Сам Бог се е пуснал по света в един единствен екземпляр, различен от всички останали, който сте самият вие. По някакви дълбоки причини, Той ви е позволил да си представяте, че не сте сам Бог - че сте човек или нещо друго, отделно от Него. Позволил ви е да се вживявате в ролите на хора, които търсят Бога някъде вън от себе си или отричат Бога. Разрешил ви е да си представяте, че можете да откриете любовта в хора и неща, които не са сам Бог или не са Бог от вашия сценарий. Дал ви е пълна свобода да експериментирате, за да опитвате на живо дали боли или не, когато се мъчите да разигравате роли и сценки по чужди сценарии, с чужди същества, вещества и хора. Но Той иска да намери Себе Си във всеки отделен сценарий, който е създал заедно с всяко същество поотделно – или да импровизира без сценарий.
Илюзията, че сме нещо отделно от Него и не сме сам Той; представите, че душите от нашия сценарий не са самите ние или сам Той, са едни от най-прекрасните, най-тайнствените, най-сладките заблуждения на света. Сам Той се наслаждава на илюзията, която е допуснал, за да може да изпитва чрез частите си насладите на Битието. Насладата да се приближаваш към Живота, усещайки привличането към някого, още не е самият Живот. Но тази животворна наслада със сигурност води към Будността и Живота. Излизането от Живота с нозете напред, когато сте се парирали от някой поглед и някой силен удар на сърцето, също е допуснато от Бога. Той ви сочи могилите и костите като урок, че това не трябва да се прави.
Това осияние посветих на Представите за Живота - на сценките, които Майка ни сее в умовете и сърцата ни, за да видим от коя какво ще стане. Тя така си представя Събуждането, обикването на Живота. Нейната педагогика е такава.
Преди две хиляди години по вашия календар, аз помолих Татко и аз да опитам нещо, ако Мама не ми се скара... Помолих Го да ми даде собствена градина, където Мама да не ми се меси и да не Го подкокоросва да въвежда децата си в изкушение... И Той се съгласи. Мама дигна вежди, погледна за справка към Братовчеда от Луковата Градина, но нищо не каза. Сега аз се опитвам да ви внуша направо да живеете, а да не си въобразявате, че живеете. Да не си представяте разни съмнителни хора и неща, че могат да ви направят щастливи. Да намерите хората и сценките от вашия сценарий, от сценария и импулса на Бога във вашето сърце. Така ще влезете в живота направо, а не с много репетиции и прекъсвания от Режисьора.
Тогава и аз, и вие, и Татко ни ще почнем много по-често да влизаме и по чуждите сцени - но само като суфльори, подстрекатели. Ще учим закъсалите да бягат от чуждите сценарии и актьори, да търсят своите. Ще играем и ние с тях понякога, но само ако не искат да ни хванат. Една минута с нас ще им спести 59 999 999 999 тежки представления, повдигнати на факториал...
Отново прословутата статуя "Христос от бездната" на дъното на Средиземно море при San Fruttuoso между Camogli и Portofino – италианската Ривиера. Спусната е под водата на 22 август 1954 г. на около 17 м. дълбочина, висока е 2.5 м. Авторът ù е Guido Galletti, по идея на италианския гмурец Duilio Marcante. Изразява призива на Иисус за мир. За реставриране е била изкарана през 2003 г. и после пак потопена и монтирана на 17 юли 2004.
Няма коментари:
Публикуване на коментар